Kom ihåg mig?

FS Data (Misshosting) agerar oetiskt - är jag betalningsskyldig?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2020-02-25, 16:33 #1
hejemilio hejemilio är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 23
hejemilio hejemilio är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 23
Standard FS Data (Misshosting) agerar oetiskt - är jag betalningsskyldig?

Hej!

Jag registrerade en domän med kostnadsfri mejl på FS Data för ett tag sedan. Flyttade ut domänen tidigt därpå och slutat använda deras tjänster och deras mejl.

Eftersom jag inte uppdaterat mina kontaktuppgifter har jag inte fått veta att mejl kommer att börja kosta. Så här marknadsförde dem den "helt kostnadsfria" mejlen: https://pbs.twimg.com/media/ERjYQmbW...g&name=900x900.

Nu har min mamma (jag är 17 år och har varit öppen med detta för FS Data) fått faktura från Svea Ekonomi på 636 kr. Detta för att jag inte avslutatat tjänsten när "prishöjningen" gått från 0 kr till 29 kr enligt FS Data.

Jag menar att jag inte behöver betala eftersom:
1. Jag har inte registrerat mig för en mejl som kostar. Jag har registrerat mig för en mejl som marknadsfört som "helt kostnadsfri". Alltså utan kostnad.
2. Min mamma fick en faktura först när det blev ett inkassokrav från Svea Ekonomi. Eftersom jag teoretiskt sätt inte kan ingå avtal av denna sorten bör min mamma fått fakturan från FS Data och inte från Svea Ekonomi efter ett inkassokrav.

Jag har kontaktat Svea Ekonomi och inte fått svar än, försökt lösa det med FS Data men det är förgäves. Dem menar att detta var en prishöjning från 0 kr och att det är samma avtal som jag godkände när jag registrerade mig för en "helt kostnadsfri" mejl.

Vad gäller? Vad kommer hända? Bör jag betala?

Mvh
Emilio
hejemilio är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2020-02-25, 18:35 #2
hejemilio hejemilio är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 23
hejemilio hejemilio är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 23
Dem har dragit tillbaka det med grund att jag är under 18 år. Tycker fortfarande det är lite sådär att annars ta betalt för tjänst som är marknadsförd som "helt kostnadsfri". Men eloge till FS Data för att ha tagit tillbaka den i alla fall.
hejemilio är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017