Kom ihåg mig?

Vad har hänt med Loopias kompetens nivå på sista tiden !!?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2020-10-12, 14:38 #1
naak2803 naak2803 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 767
naak2803 naak2803 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 767
Thumbs down Vad har hänt med Loopias kompetens nivå på sista tiden !!?

Hej,

för ett par år sedan innan de gick med "Visma", gillade jag deras tjänster, men nu fundrerar jag starkt på att byta från dem? Någon annan som har bytt från Loopia till någon annan? tips mottages?

På sista tiden har de inte lyckats lösa några som helst problem via kundtjänsten eller supporten, allt verkar vara för "komplext" för dem och måste skicka ärendet vidare till secondline support.



Hej, hur kan jag hjälpa dig?/Hello, how may I help you?

Hej, jag har ett litet problem med SSL för domänen aploria10.nu. Det verkar gå fint att surfa in på sidan om jag skriver www.xxxx.nu, men skippar jag www, så funkar det inte och inte heller om jag surfar in på någon utan mina subdomäner ex, xxxx.xxxx.nu.

Sen märker jag även att jag ligger på er gamla plattform, hur flyttas jag över till er nya plattform? och vad är fördelen med er nya plattform?

Jag ska kika!

I detta fall får jag be dig maila in till support@loopia.se så undersöker vi detta närmare!

varför? ni har så långa väntetider på mailen

kan du inte bara ta det på chatten?

När ett ärende inkommer till chatten så gör jag en bedömning om det är ett ärende vars komplexitet lämpar sig att hanteras via chatten.

ja, alla ärenden på sista tiden verkar vara för "komplexa" för er

I detta fall gör jag bedömningen att eftersom våra Windows-servrar ligger i ett annat delbolag i Tjeckien måste vi ha in detta ärende via mail.

kan du tala om hur jag flyttar över till er nya plattform?

eller är det också för "komplext" för dig?

Jag menar såklart inte att vi inte är kapabla att hantera ärendet

Jag menar att en annan avdelning inom Loopia bör kontaktas via en annan kontakväg

Var exakt ser du att du skulle ligga på en gammal plattform?

Vi har nämligen bara en enda Windowsplattform


jag har nämligen en egen SSL certifikat också, och när jag försöker lägga till den på domänen, står det:

De värdnamn som är synliga i listan finns på Loopias nya plattform. Om ditt önskade värdnamn saknas bör du först flytta över det till Loopias nya plattform.

så flytta gärna över mig, men det kommer du inte lyckas göra, då du inte ens visste om att ni hade en ny plattform! *facepalm*

Jag får be dig hålla god ton annars kommer jag bryta denna chatt

Alla domäner hos Loopia ligger på den nya plattformen

uppenbarligen inte...

Det är i så fall en rest sedan vi gjorde det bytet vars text vi behöver ändra

...och jag får be dig att hålla en kompetent nivå på konversationen!

"Det är i så fall en rest sedan vi gjorde det bytet vars text vi behöver ändra " nej det är det inte! eftersom www.xxxxx.nu inte dyker upp i listan, medan andra av mina domän dyker faktiskt upp där

Så varför skulle just ett av domänen inte dyka upp, är min fråga?

Du du fortsätter att inte hålla god ton kommer jag bryta denna chatt. Mitt tidigare svar står fast, du bör maila support@loopia.se för vidare hjälp. Tack för samtalet och ha en fortsatt bra dag!

*KONVERSATIONEN AVSLUTAS*
naak2803 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2020-10-13, 17:54 #2
pulzion pulzion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 156
pulzion pulzion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 156
Du kan ju faktiskt prata och skriva på ett bra sätt. Man behöver inte vara otrevlig och betee dig illa mot agenten.
pulzion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
loopia, loopia. webbhotell


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017