Kom ihåg mig?

Tips på webhotell?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2019-10-19, 18:35 #11
pulzion pulzion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 156
pulzion pulzion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 156
Vill passa på att göra ett slag för Inleed. Valde Inleed när jag bytte från Surftown. Fantastiskt bra!

Lite småprylar i början med 508 error vid besök av några av siterna men det avhjälptes inom 15min från supporten på "after hours" tid. Lite PHP settings som också behövde ändras och som dom hjälpte mig med (hade säkert kunnat ändra det själv).

Väldigt anpassningsbart webbhotell till skillnad mot andra som jag använt. Supporten är fantastiskt snabb och kompetent med - men det visste ju alla redan

Deras ÅF konto är grymt bra och det är exakt som jag önskade mig att det skulle vara (kontrollpanel, upplägg, funktionsmässigt).

ÅF upplägget kanske är DirectAdmin standard/built-in men då jag alltid använt cPanel förut så blev jag imponerad av DA och speciellt ÅF funktionen.

Rekommenderas!
pulzion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-10-19, 20:27 #12
GRLs avatar
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
GRLs avatar
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
Ett tillägg i tråden är nu att Inleed kör TLS 1.3 och LiteSpeed på Prime kontona i alla fall .. Verkar som dem uppgraderat sitt system nu, bra jobbat Inleed .. =)
GRL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-10-22, 16:08 #13
Jesper_s avatar
Jesper_ Jesper_ är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 6
Jesper_ Jesper_ är inte uppkopplad
Nykomling
Jesper_s avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 6
Bästa val enligt mig är: Oderland, Inleed och EgenSajt. Men även Loopia tycker jag funkar bra, men föredrar lite mindre webbhotell då man får bättre service.

Sen vill jag varna för Binero. De har alltid haft sämst laddningstider och detta året har de verkligen varit katastrof. Det har varit fruktansvärt mycket nertid och sidorna har periodvis varit hur sega som helst.
Jesper_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-11-24, 11:08 #14
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
För några år sedan rekommenderade jag GoDaddy, där jag personligen hostat sajter under tjugo års tid. GD var kanonbra runt millenieskiftet och även femton år in på nya seklet, även om det under den tiden tillkom ännu bättre amerikanska aktörer.

I dagens läge skulle jag tvärtom rekommendera att INTE använda GoDaddy överhuvudtaget. De främsta anledningarna är att jag verkligen ogillar deras försök att ständigt tjäna mer pengar, ibland även på folks okunskap och misstag. Att förnya domäner är dessutom dyrt och deras nya kontrollpanel kan driva en till vansinne.

Och jag är inte ensam. Det pratas tom om stämningar. Ni kan ju själva kika här: https://www.trustpilot.com/review/www.godaddy.com

OBS! Jag gillar inte att ”hänga ut” företag lättvindigt, men detta tycker jag är en befogad varning. Kika som sagt gärna på recensionerna på Trustpilot.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-11-24, 11:11 #15
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hmm... Min varning borde nog ha hamnat i en annan hosting-tråd.

Nåja, inte hela världen.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-11-24, 21:23 #16
Kackalorum Kackalorum är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2018
Inlägg: 199
Kackalorum Kackalorum är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2018
Inlägg: 199
Jag skriver under på det Kaptenen sade.
Det som fick mig att verkligen tilta ur på dom är att de INTE har epostsupport, utan endast telefonsupport. Nej, jag vill inte och sitta och prata med någon, jag vill kunna klura på mitt svar innan jag svarar osv.
Kackalorum är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-11-25, 07:38 #17
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Ja, väldigt frustrerande. Även jag föredrar e-post vid supportkontakt, i de flesta fall. Det brukar ju ofta räcka med ett par rader text, och så fixar dom problemet. Ett tag var GoDaddys supportchatt stängd eller överbelastad väldigt ofta, men på det området verkar det som de skärpt sig en aning.

Jag är övertygad om att GoDaddy främst försöker attrahera ”vanliga” privatpersoner och småföretagare. Dvs gemene man. Dessa har ju sällan andra hostingföretag att jämföra med, då de kanske aldrig tidigare reggat en domän, eller haft en webbplats osv.

Men med tanke på vilka recensioner GD får numer, så borde dessa fungera som en tankeställare. Vi vet ju hur det exempelvis gick för Nokia som fnös åt sina konkurrenter runt millenieskiftet.

Citat:
Ursprungligen postat av Kackalorum Visa inlägg
Jag skriver under på det Kaptenen sade.
Det som fick mig att verkligen tilta ur på dom är att de INTE har epostsupport, utan endast telefonsupport. Nej, jag vill inte och sitta och prata med någon, jag vill kunna klura på mitt svar innan jag svarar osv.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-11-25, 15:29 #18
GRLs avatar
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
GRLs avatar
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
GoDaddy har varit en "not-to-go-to" leverantör i minst 10 år för oss som håller på med webb, tråkigt när nån hamnar i kläm, men inget nytt fenomen precis.

.
GRL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-11-25, 16:39 #19
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Jag bytte från Network Solutions till GD för tjugo år sedan och har varit relativt nöjd med dem fram tills 2017 någonting. Jag har haft några hundra domäner där plus ett tjugotal webplatser (med sammanlagt lågt över 10 miljoner besökare).

Upptiden var magnifik och jag blev tilldelad någon form av VIP-support under ett antal år. Men det var då det...

De har i mitt tycke VARIT stabilare än många av de svenska aktörerna i motsvarande (och även dyrare) prisklass. Men nu håller jag på att flytta allt.

Citat:
Ursprungligen postat av GRL Visa inlägg
GoDaddy har varit en "not-to-go-to" leverantör i minst 10 år för oss som håller på med webb, tråkigt när nån hamnar i kläm, men inget nytt fenomen precis.

.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.

Senast redigerad av Captain Thailand den 2019-11-25 klockan 16:45
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-11-26, 19:00 #20
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Vilka kommer du flytta till?

Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Jag bytte från Network Solutions till GD för tjugo år sedan och har varit relativt nöjd med dem fram tills 2017 någonting. Jag har haft några hundra domäner där plus ett tjugotal webplatser (med sammanlagt lågt över 10 miljoner besökare).

Upptiden var magnifik och jag blev tilldelad någon form av VIP-support under ett antal år. Men det var då det...

De har i mitt tycke VARIT stabilare än många av de svenska aktörerna i motsvarande (och även dyrare) prisklass. Men nu håller jag på att flytta allt.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017