Kom ihåg mig?

Tips på webhotell?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2019-10-04, 10:25 #1
pulzion pulzion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 156
pulzion pulzion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 156
Standard Tips på webhotell?

Hej!

Har kört Surftowns Business/advanced plan under många år vilket har fungerat bra för flertalet Wordpress siter och någon egenbyggt site med mindre trafik.

Men nu när Surftown blivit uppköpt av Unoeuro så kommer dom börja limitera antalet databaser och i deras största paket får man endast använda 4st databaser.. Olimiterad trafik och domän men max 4st databaser (vilket är totalt värdelöst).

Mina krav är:
- "One click toolbox" eller liknande där man enkelt klickar på en knapp och installerar tex Wordpress eller liknande.
- Obegränsat antal domän
- Obegränsat antal databaser
- Obegränsat antal epostkonton
- Gratis SSL certifikat.. Typ Lets encrypt. Obegränsat antal
- Minst php5
- Minst 50GB trafik
- Minst 50GB lagring
- Fri trafik är också trevligt men "fri trafik" brukar oftast inte vara helt fri..

Har kikat på Inleed men det verkar för bra för att vara sant och håller mig undan från Binero och Loopia. Någon som har tips eller är Inleed ett bra val?
pulzion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-10-04, 14:36 #2
Punkts avatar
Punkt Punkt är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 50
Punkt Punkt är inte uppkopplad
Nykomling
Punkts avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 50
Om du vill får du gärna dela med dig av varför du undviker Binero och Loopia. Har du dåliga erfarenheter där eller är dom sämre än andra alternativ?
Punkt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-10-04, 15:15 #3
GRLs avatar
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
GRLs avatar
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
Hörde Oderland.se kör LiteSpeed med LightSpeed Cache på deras nya konton och håller på att uppdatera till NWMe diskar på alla lagringskluster, underbar kombination som kommer vara grymt snabbt ..

Mitt lilla tips .. ;-)

Inleed har fortfarande inte uppdaterat sina Inleed Pirme konton till TLS 1.3, så jag funderar på att flytta därifrån själv till Oderland.se nu, i övrigt får du massor för pengarna på ett Inleed Prime konto.

Senast redigerad av GRL den 2019-10-04 klockan 15:18
GRL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-10-04, 20:31 #4
pulzion pulzion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 156
pulzion pulzion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 156
Citat:
Ursprungligen postat av Punkt Visa inlägg
Om du vill får du gärna dela med dig av varför du undviker Binero och Loopia. Har du dåliga erfarenheter där eller är dom sämre än andra alternativ?
Har inga erfarenheter kring Loopias webhotell.. Men har haft många domäner där under åren men jag flyttade allt då dom höjde priserna med deras Loopia DNS (tror att det dom kallade det så). Har vart i kontakt med supporten någon gång och blev varken imponerad eller besviken. Just nu när jag kollade priserna så tyckte jag dom var väldigt mycket högre än vad konkurrenter erbjuder.

Binero samma sak där kring support/pris. Hade webhotell där förut (visserligen ganska många år sedan) och var inte nöjd. Hemsk kontrollpanel/gränssnitt och fick strul med fakturor/förnyelse.

Tror att det finns mycket bättre alternativ än dessa 2 företag (eller det är väl samma ägare nu dock) och värdesätter företag som bryr sig mer om sina kunder.
pulzion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-10-04, 20:34 #5
pulzion pulzion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 156
pulzion pulzion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 156
Citat:
Ursprungligen postat av GRL Visa inlägg
Hörde Oderland.se kör LiteSpeed med LightSpeed Cache på deras nya konton och håller på att uppdatera till NWMe diskar på alla lagringskluster, underbar kombination som kommer vara grymt snabbt ..

Mitt lilla tips .. ;-)

Inleed har fortfarande inte uppdaterat sina Inleed Pirme konton till TLS 1.3, så jag funderar på att flytta därifrån själv till Oderland.se nu, i övrigt får du massor för pengarna på ett Inleed Prime konto.
Tack för ditt tips! Jag ska hur Oderland står sig mot Inleed
pulzion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-10-04, 21:46 #6
GRLs avatar
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
GRLs avatar
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
Citat:
Ursprungligen postat av pulzion Visa inlägg
Tack för ditt tips! Jag ska hur Oderland står sig mot Inleed
Oderland bör vara otroligt mycket snabbare med LiteSpeed, LiteSpeed Cache & NVMe diskar samt TLS 1.3 för säkerhet och optimering av SSL anslutningen.

Inleed ska senare uppdatera till TLS 1.3 när deras DirektAdmin är kompatibelt enligt dem själva, samt att jag har för mig att dem inte kör NVMe utan vanlig SSD.

Testar du båda, så skriv sedan ett svar här i tråden, då det vore intressant att ta del av resultaten .. =)
GRL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-10-05, 01:12 #7
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av pulzion Visa inlägg
- Minst 50GB trafik
Låter intressant, vår störste kund har 250+ wp sidor och enorm trafik och drar runt 13Gb/mån, vad är det som gör att du behöver så där mycket trafik? Är du säker på att du verkligen drar så mycket?
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-10-05, 14:59 #8
niklas_SWEDs avatar
niklas_SWED niklas_SWED är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 400
niklas_SWED niklas_SWED är inte uppkopplad
Flitig postare
niklas_SWEDs avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 400
Inleed använder jag själv samt till några av mina kunder. Har aldrig varit något problem. Det bästa är även att supporten svarar och finns dygnet runt.
niklas_SWED är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-10-07, 17:39 #9
pulzion pulzion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 156
pulzion pulzion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 156
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Låter intressant, vår störste kund har 250+ wp sidor och enorm trafik och drar runt 13Gb/mån, vad är det som gör att du behöver så där mycket trafik? Är du säker på att du verkligen drar så mycket?
Hehe, nej använder inte ens i närheten av 50Gb.. Körde mer eller mindre en copy-paste från nuvarande host (Surftown) där jag har den mängden. Nu brukar inte trafiken vara något problem på något webbhotell då dom flesta är väldigt frikostiga med det

Citat:
Ursprungligen postat av niklas_SWED Visa inlägg
Inleed använder jag själv samt till några av mina kunder. Har aldrig varit något problem. Det bästa är även att supporten svarar och finns dygnet runt.
Tack för ditt svar! Lutar just nu åt Inleed faktiskt. Gillar deras kontrollpanel och deras support verkar mycket bra. Plus att dom har "serverhall" i Dalarna vilket betyder mycket för en dalmas
pulzion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-10-07, 19:53 #10
AndersNs avatar
AndersN AndersN är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 142
AndersN AndersN är inte uppkopplad
Medlem
AndersNs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 142
Jag kör Inleed både för mig och för de flesta av mina kunder.
Fungerar väldigt bra och supporten från Jens och c/o är obeskrivligt bra och snabb.
AndersN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017