Kom ihåg mig?

Finns det någon som inte vill ha fler kunder?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2022-01-13, 03:25 #1
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Thumbs up Finns det någon som inte vill ha fler kunder?

Hej,

Alla företag behöver fler kunder.

Är ute efter samarbete för en ny tjänst jag erbjuder.

B2B Lead generation, t.ex. om ett företag har andra företag som kunder och vill hitta nya kunder snabbt så skapar jag listor med målinriktade email adresser till dessa företag efter branch och geografi.

Låt mig ta lite exempel på företag som kan få nya kunder genom att marknadsföra sig till andra företag:

-----
Restauranger

Här gäller luncherbjudanden som skickas ut till lokala företag (geografiskt inriktning).
T.ex. En restaurang i Gävle vill ha fler lunch gäster, vi skickar då email reklam med restaurangens luncherbjudade till alla företag i gävle.
-----
-----
Företag som producerar pizza kartonger

Här kan vi kontakta alla pizzerior i Sverige, Skandinavien eller hela EU och USA
-----
-----
Städmaterial

Ett företag som säljer städmaterial till städfirmor.
Här kan vi kontakta alla städfirmor i hela Sverige via email om erbjudandet från företaget som erbjuder städmaterial.
-----
-----
Lokala tryckerier

Här kan vi kontakta alla företag i ett geografiskt område med erbjudande om visitorkort (eller annat).
-----

Kan ta hur många exempel som helst, men jag tror ni förstår, allt som är företag till företag (B2B) är vi väldigt duktiga på.

Nästan alltid vet företagen själva vilka andra företag som är deras målgrupp (potentiella kunder).

Jag kan skapa (färska) email listor till målinriktade företag och kan också skicka ut email reklam till alla dessa företag, så att alla email hamnar i inkorgen.

Jag har redan haft en kund här på forumet som köpt email lista av mig.

Men det jag är ute efter är samarbeten/återförsäljare där allt ingår så som lista, mail text, emailutskick och statistik efter utskick .

Jag har redan fått flera kunder utan att knappt försöka, detta säljer riktigt bra då alla vill ha fler leads/kunder och detta är avsevärt billigare än SEO samt riktigt snabba resultat.

Jag har själv använt mig av just email marknadsföring för min egen verksamhet och fått över 15 telefonsamtal från nya kunder inom 24 timmar, så det funkar utan tvekan, det ger resultat!

Att tänka på för högre konvertering (fler nya kunder):
- Huvudsaken är den att företag A måste ha något företag B vill ha, och helst något unikt, bättre eller billigare än det alla andra i marknaden erbjuder (varför skall företagen du skickar erbjudandet till välja just dina produkter/tjänster?)

- SÄLJ INTE, det skall låta som företag A som skickar ut erbjudandet är ute efter samarbete eller vill hjälpa företag B. Ingen gillar reklam.

- Ett nej är aldrig nej, om någon som fått erbjudandet svarar "nej, inte intresserad", så är det bra att fråga varför, ibland kan man konvertera dessa också. Genom att bara svara tillbaka visar ni att ni är engagerade och alla gillar uppmärksamhet.

- Var redo inför floden. Efter att erbjudandet skickats ut kommer flesta att maila och ringa företag A ganska snabbt, flesta inom 24 timmar. Var redo på att svara alla email som kommer in snabbt och ta emot alla telefonsamtal professionellt.

Jag gör allt detta:
1) Skriver mail text som konverterar åt företaget med erbjudandet, när jag väl fått information om företaget och målgruppen, om företaget vill skriva sitt eget email vill jag gärna ta en titt på det först och komma med synpunkter för att öka konverteringen.

2) Skapar (färska) email listor med företagen som skall få email erbudandet.

3) Skickar ut alla email när kunden vill, kan skicka 1 email i sekunden så det går riktigt snabbt att skicka ut till alla.

4) Alla email genomgår rengörings process innan utskicken, alla emailadresser som inte är aktiva eller där mailet studsar tas bort innan och räknas inte med i det kunden betalar.

Efter mailutskick får ni statistik från mig som ni kan visa era kunder:
- Antal mail som skickades
- Antal mail som inte kom fram (vanligast för att mailkontot är fullt) (över 95% kommer fram som standard).
- Antal som öppnade mailet
- Antal som klickade på länken i mailet (om det finns länk till hemsida i mailet)

Geografiska områden jag kan få fler företags kunder i:
- Företag i Sverige (samt efter stad)
- Företaig i USA
- Företag i Tyskland

Kan kontakta alla företag i alla brancher i princip.

Jag tar 2 Kr per email som skickas ut och då ingår allt, men för att det skall vara värd min tid och all arbete har jag en minimum gräns på minst 2000 email/företag som mailet skickas till.

För att sammanfatta, ni kan sälja vidare email marknadsföringstjänst till andra företag.

Detta är busenkelt att sälja, jag provade faktiskt som test kontakta 15 företag på socialamedier 2 dagar sedan och erbjöd denna tjänst, 3 ville köpa på en gång (ena sa de betalar 25 tusen per månad för SEO).

Finns inget billigare och mer effektiv marknadsföring än detta.
ALLA vill ha mer kunder billigt och snabbt, detta är svårt att tacka nej till.

Jag tar 2 Kr per email som skickas ut och ni kan ta 5 Kr per email eller vad ni nu vill från era kunder som behöver nya/fler företagskunder, men minst 2000 email (4000 Kr) för att det skall vara värd arbetet och tiden jag lägger ner.

Skicka PM vid intresse.

Innehar F-skatt och är momsregistrerad

Senast redigerad av Lindalicious den 2022-01-13 klockan 03:33
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2022-01-13, 03:50 #2
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Kunde inte editera inlägget...

Hur många kan vi kontakta?
Sverige är mindre marknad men i USA kan vi kontakta hundratusentals, över 100 tusen per dag om så behövs.

Är det lagligt?
Ja det är det, konsumentlagen förbjuder att skicka reklam till konsumenter (privatpersoner) om de inte i förhand bett om att få reklam. Men om det är företag som skall kontaktas är det fritt fram.

"Reglerna om obeställd reklam gäller för fysiska personer. Det krävs inte något samtycke på förhand då en näringsidkare använder sig av e-postmarknadsföring om mottagaren är en juridisk person. Detsamma gäller om man riktar reklamen till en person vars adress går under arbetsgivaren. Du behöver alltså inget samtycke på förhand för att skicka säljmail till en person på ett annat företag, så länge som marknadsföringen riktar sig till en adress som går under arbetsgivaren."

Källa: https://lawline.se/answers/kravs-sam...-annat-foretag

Hade ett företag som ringde mig, när jag berättade att jag känner till lagarna hos konsumentverket och att det är lagligt att kontakta andra företag med erbjudanden blev det tyst ganska snabbt

Men tänk dock på att lagen säger att man inte får luras på något sätt, t.ex. om något är inte gratis får ni inte säga att det är "gratis".

Glömde nämna att internationellt kan vi kontakta:
USA
Canada
England
Australien
Tyskland
Plus andra... (fråga om ni har andra behov)

Senast redigerad av Lindalicious den 2022-01-13 klockan 04:04
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017