Kom ihåg mig?

FS data eposthaveri.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2021-03-21, 20:30 #11
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Jag använder aldrig Svenska webhotell för något sånt kritiskt som e-post. Möjligtvis oderland som har bra track record.
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-03-23, 22:51 #12
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha Visa inlägg
Jag använder aldrig Svenska webhotell för något sånt kritiskt som e-post. Möjligtvis oderland som har bra track record.
De flesta av våra kunder kommer till oss och andra webbhotell för att de just INTE vill ha e-post i utlandet. Men det räcker ofta med att du tar ett webbhotell som kör traditionell open source email, typ Postfix/Dovecot osv ( Oderland bör köra det också ) och inte MS Exchange och annat för att vara på den säkra sidan. Själv började jag med sendmail -97 men gick över till postfix under 2000-talet och kan det i sömnen. Om hela vårt system skulle rasa helt, kan vi vara igång från backup på några timmar. Där det gäller MS exchange och annat som var fallet för FS-Data är det en helt annan femma, och det går inte att bara kopiera in Mailboxarna, utan allt måste synkas med databaser och annat.

Senast redigerad av Danielos den 2021-03-23 klockan 23:01
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-03-28, 06:51 #13
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
De flesta av våra kunder kommer till oss och andra webbhotell för att de just INTE vill ha e-post i utlandet. Men det räcker ofta med att du tar ett webbhotell som kör traditionell open source email, typ Postfix/Dovecot osv ( Oderland bör köra det också ) och inte MS Exchange och annat för att vara på den säkra sidan. Själv började jag med sendmail -97 men gick över till postfix under 2000-talet och kan det i sömnen. Om hela vårt system skulle rasa helt, kan vi vara igång från backup på några timmar. Där det gäller MS exchange och annat som var fallet för FS-Data är det en helt annan femma, och det går inte att bara kopiera in Mailboxarna, utan allt måste synkas med databaser och annat.
Hej Danielos!

Jag förstår, menade bara att extremt stora t.ex Tyska webhotell alltid fungerat bra för mig i jämförelse till Svenska. Ditt webhotell eller något annat Svenskt fungerar kanske minst lika bra. Men av de jag testat så var de tyska bättre, exempelvis Hertzner.

Mvh
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-03-29, 21:12 #14
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha Visa inlägg
Hej Danielos!
Men av de jag testat så var de tyska bättre, exempelvis Hertzner.
Hertzner har bra tjänster och vet vad dom håller på med till skillnad från många webbhotell i Sverige, så det håller jag med om
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017