Kom ihåg mig?

B2B SaaS för byggsektorn

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2020-03-23, 13:17 #1
JohnnyW JohnnyW är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2019
Inlägg: 2
JohnnyW JohnnyW är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2019
Inlägg: 2
Lightbulb B2B SaaS för byggsektorn

Hej,

Tillsammans med utvecklare från Indien och Vitryssland har jag det senaste året utvecklat ett molnbaserat tidsplaneringsprogram som är helt skräddarsytt för byggbranschen.

Jag arbetar själv i byggbranschen och har under åren upplevt att de tillgängliga tidsplaneringsprogrammen är alldeles för tungjobbade och bestämde mig därför för att utveckla ett nytt och enklare sätt att skapa tidsplaner. Applikationen är byggd med Symphony och JS.

Jag är oerhört tacksam för konstruktiv kritik för landing page och framförallt applikationen. Man kan skapa ett konto gratis (10 sekunder) eller så kan ni logga in på demo-kontot.

URL: https://byggplanen.se
Användarnamn: testkonto@test.com
Lösenord: ABC123

Som sagt, jag är jättetacksam för all feedback som jag kan få för att fortsätta förbättra programmet. Det kan gälla best practice för användarvänlighet, funktioner, tekniska detaljer etc. Allt uppskattas!
JohnnyW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2020-04-17, 23:38 #2
DanielN DanielN är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 330
DanielN DanielN är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 330
Hej,

Kul tjänst, testade lite snabbt. Vad är det unika med tjänsten? (Ingen kritik, försöker bara förstå bättre).
Ser ut som ett hyffsat standard Gantt projektverktyg.
DanielN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2020-06-06, 00:30 #3
JWaern JWaern är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 3
JWaern JWaern är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 3
Hej, marknadsförare här som jobbar med och mot SaaS bolag.

Bra första intryck, och videon som visas i herobilden tillför tydlighet i vad ni erbjuder snabbt - bra!

Här är mina tips:
- Öka konverteringsgraden genom att lägga till testimonials (kundcitat + namn och bolag) på startsida och andra relevanta sidor.
- Din Facebook pixel finns bara som "page view" - för kostnadseffektiv annonsering ska du ha fler, som när de klickar på "Prova nu" men inte fyller i uppgifter.
- När man klickar på logotypen på kontaktsidan så kommer man tillbaka till kontaktsidan - inte UX-vänligt - ta mig till startsidan

Några planer på att göra verktyget internationellt?
JWaern är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2020-06-06, 13:14 #4
eNamn eNamn är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 90
eNamn eNamn är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 90
Testkontot:
"Din utvärderingsperiod är över"
eNamn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2020-06-14, 19:45 #5
JohnnyW JohnnyW är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2019
Inlägg: 2
JohnnyW JohnnyW är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2019
Inlägg: 2
Citat:
Ursprungligen postat av JWaern Visa inlägg
Hej, marknadsförare här som jobbar med och mot SaaS bolag.

Bra första intryck, och videon som visas i herobilden tillför tydlighet i vad ni erbjuder snabbt - bra!

Här är mina tips:
- Öka konverteringsgraden genom att lägga till testimonials (kundcitat + namn och bolag) på startsida och andra relevanta sidor.
- Din Facebook pixel finns bara som "page view" - för kostnadseffektiv annonsering ska du ha fler, som när de klickar på "Prova nu" men inte fyller i uppgifter.
- När man klickar på logotypen på kontaktsidan så kommer man tillbaka till kontaktsidan - inte UX-vänligt - ta mig till startsidan

Några planer på att göra verktyget internationellt?
Kul med feedback, framförallt från ett proffs!

Vi håller just nu på med en större uppdatering avseende några nya verktyg och framförallt prestanda förbättringar(snabbare UX).

Bra tips om testimonials, det ska vi definitivt lägga in inom kort. Ska bearbeta några kunder och se om de kan tänka sig att skriva några rader.

Jag ska kolla upp facebook pixeln, idag har vi som sagt bara pageviews aktiverat. Jag tycker det har blivit så komplicerat med konverteringsspårning senaste åren för både FB och Google Ads, men jag får ta mig i kragen och läsa på.

Ska kolla upp logotypen på kontaktsidan också.

Tanken är att först utveckla tjänsten för Svenska marknaden tills att tjänsten känns mogen och att resurserna finns för en internationalisering. Det tar mer tid än vad jag initialt hade trott att utveckla ett sådant här verktyg så jag måste vara noggrann med vilken ordning jag gör saker har jag märkt.

Stort tack som sagt, verkligen uppskattat. Jag tar tacksamt emot fler tips/feedback om du kommer på något mer.
JohnnyW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2020-06-29, 22:23 #6
JWaern JWaern är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 3
JWaern JWaern är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 3
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyW Visa inlägg
Kul med feedback, framförallt från ett proffs!

Vi håller just nu på med en större uppdatering avseende några nya verktyg och framförallt prestanda förbättringar(snabbare UX).

Bra tips om testimonials, det ska vi definitivt lägga in inom kort. Ska bearbeta några kunder och se om de kan tänka sig att skriva några rader.

Jag ska kolla upp facebook pixeln, idag har vi som sagt bara pageviews aktiverat. Jag tycker det har blivit så komplicerat med konverteringsspårning senaste åren för både FB och Google Ads, men jag får ta mig i kragen och läsa på.

Ska kolla upp logotypen på kontaktsidan också.

Tanken är att först utveckla tjänsten för Svenska marknaden tills att tjänsten känns mogen och att resurserna finns för en internationalisering. Det tar mer tid än vad jag initialt hade trott att utveckla ett sådant här verktyg så jag måste vara noggrann med vilken ordning jag gör saker har jag märkt.

Stort tack som sagt, verkligen uppskattat. Jag tar tacksamt emot fler tips/feedback om du kommer på något mer.
Låter som en smart strategi, skalar man upp för tidigt så skalar man upp problem har jag lärt mig den hårda vägen

Ser era churn-siffror bra ut? (under 5%)
Det brukar vara en indikator på att det är läge att skala upp/internationelisera.

Säg till när nästa uppdatering för sajten är så kan jag kika med mina markandsföringsögon igen.
JWaern är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017