Kom ihåg mig?

Binero säljer webbhosting verksamhet till Loopia

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2019-07-17, 21:55 #11
GRLs avatar
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
GRLs avatar
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
Citat:
Ursprungligen postat av Ingo Visa inlägg
Precis och grundaren bakom dessa 2 företag driver numera Miss Group som bl.a driver Misshosting.

Det finns mycket intressant läsning om man söker via Google ;-)
De måste va en hungrig stackare .. Jaja, han kanske tjänar pengar på alla ovetande vanliga företagare som köper hans XXXX tjänster .. =)
GRL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-07-31, 17:43 #12
GRLs avatar
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
GRLs avatar
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
Så 500.000 kunder, Loopia växer rejält ..

"IDG Idag: Efter storaffären – nu är Loopia den nya svenska webbhotellmagnaten"
GRL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-06-18, 03:39 #13
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Loopia var bra förr när jag var kund, jag hade daglig kontakt med Sam grundaren av Loopia.

Han var snäll ock hjälpte till med allt, det var personligt och bra support därmed växte loopia.
Men idag vet jag inte hur det är.

Jag kör endast med hosting i USA nu så som namecheap (bra snabb 24/7 chat support)..

Jag gillar också cpanel, svenska aktörer har egna krångliga system, man vill använda det man är van vid.

Sedan är det dyrt tycker jag med svenska hosting jämfört med USA.

T.ex jämförde precis nu loopia med namecheap shared hosting.
Loopia är dyrare och begränsar antal databaser, medans namecheap har ingen begränsning och är billigare.

Då är det klart jag väljer namecheap för jag vill ha så många wordpress sidor (kräver databas) som jag önskar.

Ni som driver hosting, fokusera på dessa:
- Ha åtminstone samma innehåll som amerikanska hosting bolag.
- Ha cpanel, iallafall som alternativ för oss som vill ha det.
- Ha gratis SSL som förnyas automatiskt (let's encrypt)
- Inga gränser på domäner på shared hosting.
- Inga inode begränsningar (Finns bara en som har det i USA, så finns möjlighet här)
- Bra support 24/7, namecheap har ingen telefon support med toppen snabb chat support och det funkar fint.
- Ha billiga domäner med billig förnyelse, själv får jag extra billigt special pris för jag har många domäner på namecheap. (uppskatta kundlojalitet)

Om ni erbjuder allt ovan är det inte så svårt att växa, bara att lägga in era annonser på webhostingtalk forum och ha blakcfriday deals, plus massa kampanjer som dyker upp på kupongsidor.

T.ex själv när jag behöver domän går jag alltid till NamePros forum och kollar på domänerbjudande trådarna.

Är faktiskt inte alls svårt att växa som hosting och domän registrar internationellt, säg bara till att ni har ett erbjudande och paket som är bland de bästa i marknaden.
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-06-18, 05:54 #14
GRLs avatar
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
GRLs avatar
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
Kul att du återupplivar en 2 år gammal tråd .. =)

Hur tänkte du här, ditt inlägg låter som en nybörjare jämför äpplen och apelsiner. Jag betalar hellre 167 spänn hos Oderland (Cpanel) eller 99 spänn hos Inleed Prime konto (DirectAdmin) än hos Namecheap, som är en tämligen riktigt medioker leverantör, samt hasigheten till mina svenska kunder är grymt mkt snabbare.

Känns lite som om du är ny inom webb och webbhotells teknik, trots dina år här på forumet.
GRL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-06-18, 19:55 #15
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Ni som driver hosting, fokusera på dessa:
- Ha åtminstone samma innehåll som amerikanska hosting bolag.
- Ha cpanel, iallafall som alternativ för oss som vill ha det.
- Ha gratis SSL som förnyas automatiskt (let's encrypt)
- Inga gränser på domäner på shared hosting.
- Inga inode begränsningar (Finns bara en som har det i USA, så finns möjlighet här)
- Bra support 24/7, namecheap har ingen telefon support med toppen snabb chat support och det funkar fint.
- Ha billiga domäner med billig förnyelse, själv får jag extra billigt special pris för jag har många domäner på namecheap. (uppskatta kundlojalitet)

Om ni erbjuder allt ovan är det inte så svårt att växa, bara att lägga in era annonser på webhostingtalk forum och ha blakcfriday deals, plus massa kampanjer som dyker upp på kupongsidor.
Tänkte svara på dina punkter vad gäller EgenSajt:

- Ha åtminstone samma innehåll som amerikanska hosting bolag.
Vet inte vilket innehåll du tänker på?

- Ha cpanel, iallafall som alternativ för oss som vill ha det.
Cpanel är som vi ser det, inget bra alternativ, speciellt inte sedan de chockhöjde priset med hundratals procent. Sedan har inte cpanel något bra stöd för lastbalansering och redundans samt för varnish cache och SeoIP. Vi har en egenutvecklad kontrollpanel och jag vet ingen kund som klagar och tycker att den är sämre än cpanel.

- Ha gratis SSL som förnyas automatiskt (let's encrypt)
Det har vi och det har de flesta svenska webbhotell vad jag vet.

- Inga gränser på domäner på shared hosting.
Ingen bra idé generellt. En kund med 2-300 domäner ska inte betala lika mycket/lite som en kund med 1 liten hemsida. De flesta webbhotell motverkar sådana konton, inte minst med begränsningar i cloudlinux som kommer göra webbsidorna långsamma. Generellt vill inte webbhotell ha kunder med alltför många webbsidor som drar mycket cpu och kraft.

- Inga inode begränsningar (Finns bara en som har det i USA, så finns möjlighet här)
Det de flesta cpanel webbhotell har sådana begränsningar faktiskt Men inte vi.

- Bra support 24/7, namecheap har ingen telefon support med toppen snabb chat support och det funkar fint.
Få webbhotell i Sverige erbjuder detta, inte ens Loopia som är störst erbjuder detta. De flesta inkl. oss har 8-21 eller liknande. Om allt fungerar som det ska och man kan göra allt själv via kontrollpanelen med en hyffsad kunskapbank så behövs ju inte support. 9/10 ärenden hos oss är saker som kunden själv kunde ha tagit reda på och löst själv.

- Ha billiga domäner med billig förnyelse, själv får jag extra billigt special pris för jag har många domäner på namecheap. (uppskatta kundlojalitet)
Där kan jag glatt berätta att vi på EgenSajt är klart billigast på förnyelser och erbjuder mängdrabatt på 8%

Generellt ser jag att du jämför hosting i USA med den vi har i Sverige, och det tror jag är väldigt svårt. Förutsättningarna här är betydligt sämre än i USA med en extremt mindre kundvolym och annat än i USA. Konkurrensen är också extremt mycket större i USA.

Senast redigerad av Danielos den 2021-06-18 klockan 20:08
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-06-22, 05:06 #16
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Tänkte svara på dina punkter vad gäller EgenSajt:

- Ha åtminstone samma innehåll som amerikanska hosting bolag.
Vet inte vilket innehåll du tänker på?
Hej,

Tack för alla svar.

Det jag menade var allmänt vad hosting i USA erbjuder, allt från antal databaser till one click installs.

Du nämnde att ni har egen kontrollpanel, några frågor:
1) Har ni så man kan installera wordpress snabbt som med cpanel?

2) I cpanel kan man enkelt och snabbt "klona" wordpress mellan domäner, har ni sån funktion.

3) Du nämnde ingen inode limits, på namecheap har jag 600,000 inode limit men jag når gränsen snabbt efter 30 wordpress med teman/plugins. Något gräns måste ni väl ha per användare, 2 miljoner kanske?

4) Fungerar er letsencrypt även om domänet är pekat från extern registrar och inte är registrerat hos er?

5) Kollade på er tjänst, under webbhotell finns det bara 1 alternativ för 39Kr är det den för 1 domän?
Vart hittar jag alternativ om jag vill ha 50-100 hemsidor?

Hittade bara en hosting utan inode limits i USA den har också eget kontrollpanel, men den har inte funktionen att klona wordpress snabbt till annan domän/katalog.

Tack

Senast redigerad av Lindalicious den 2021-06-22 klockan 05:14
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-06-22, 05:11 #17
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av GRL Visa inlägg
Kul att du återupplivar en 2 år gammal tråd .. =)

Hur tänkte du här, ditt inlägg låter som en nybörjare jämför äpplen och apelsiner. Jag betalar hellre 167 spänn hos Oderland (Cpanel) eller 99 spänn hos Inleed Prime konto (DirectAdmin) än hos Namecheap, som är en tämligen riktigt medioker leverantör, samt hasigheten till mina svenska kunder är grymt mkt snabbare.

Känns lite som om du är ny inom webb och webbhotells teknik, trots dina år här på forumet.
Jag har provat många host i USA och namecheap har varit den med minst krångel.

Känner flera som hade många sidor på hostgator som fick alla deras sidor helt raderade för de hade glömt betala hostingen 1-3 dagar.

Jag har aldrig drivit hostingbolag eller varit så insatt i tekniken, däremot har jag haft många shared och reseller konton som kund.

Det du nämnde om hastigheten är intressant, namecheap och andra i USA erbjuder UK/EU servers, är dessa lika snabba som hosting i Sverige är sämre hastighet?
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-06-22, 19:56 #18
GRLs avatar
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
GRLs avatar
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Det du nämnde om hastigheten är intressant, namecheap och andra i USA erbjuder UK/EU servers, är dessa lika snabba som hosting i Sverige är sämre hastighet?
Det kan aldrig bli lika snabbt från t.ex. en server i Amsterdam som från en server i Sverige om servrarna har samma hårdvara samt konfiguration, responstiden från svenska servrar kommer alltid att vara snabbare, om man inte klantat sig totalt i konfigurationen.
GRL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-06-22, 23:16 #19
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Tack för motfrågorna som jag gärna ska försöka svara på enligt nedan!

Du nämnde att ni har egen kontrollpanel, några frågor:
1) Har ni så man kan installera wordpress snabbt som med cpanel?

Javisst, det är bara ett klick så är man igång!

2) I cpanel kan man enkelt och snabbt "klona" wordpress mellan domäner, har ni sån funktion.

Vi har inte den i nuläget, men vi bör ha det i funktion i september/oktober

3) Du nämnde ingen inode limits, på namecheap har jag 600,000 inode limit men jag når gränsen snabbt efter 30 wordpress med teman/plugins. Något gräns måste ni väl ha per användare, 2 miljoner kanske?

Nej, ingen limit faktiskt, utom att vi har limit på antal webbplatser, alltfrån 1 till max 20 per webbkonto, sedan kan man köpa till ett till webbkonto och ha 20 webbplatser med samma inloggning och kontrollpanel till bägge, där du för domänen väljer vilket webbkonto den ska tillhöra.

4) Fungerar er letsencrypt även om domänet är pekat från extern registrar och inte är registrerat hos er?

Jadå, inga problem

5) Kollade på er tjänst, under webbhotell finns det bara 1 alternativ för 39Kr är det den för 1 domän? Vart hittar jag alternativ om jag vill ha 50-100 hemsidor?

Det är för enbart en webbsida/domän. På https://www.egensajt.se/egen-hemsida/ väljer du antal webbsidor, max 20 webbsidor per webbkonto som sagt enligt ovan och ingen gräns på antal webbkonton man kan ha i sitt konto.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-12-05, 12:14 #20
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Tack för motfrågorna som jag gärna ska försöka svara på enligt nedan!

Du nämnde att ni har egen kontrollpanel, några frågor:
1) Har ni så man kan installera wordpress snabbt som med cpanel?

Javisst, det är bara ett klick så är man igång!

2) I cpanel kan man enkelt och snabbt "klona" wordpress mellan domäner, har ni sån funktion.

Vi har inte den i nuläget, men vi bör ha det i funktion i september/oktober

3) Du nämnde ingen inode limits, på namecheap har jag 600,000 inode limit men jag når gränsen snabbt efter 30 wordpress med teman/plugins. Något gräns måste ni väl ha per användare, 2 miljoner kanske?

Nej, ingen limit faktiskt, utom att vi har limit på antal webbplatser, alltfrån 1 till max 20 per webbkonto, sedan kan man köpa till ett till webbkonto och ha 20 webbplatser med samma inloggning och kontrollpanel till bägge, där du för domänen väljer vilket webbkonto den ska tillhöra.

4) Fungerar er letsencrypt även om domänet är pekat från extern registrar och inte är registrerat hos er?

Jadå, inga problem

5) Kollade på er tjänst, under webbhotell finns det bara 1 alternativ för 39Kr är det den för 1 domän? Vart hittar jag alternativ om jag vill ha 50-100 hemsidor?

Det är för enbart en webbsida/domän. På https://www.egensajt.se/egen-hemsida/ väljer du antal webbsidor, max 20 webbsidor per webbkonto som sagt enligt ovan och ingen gräns på antal webbkonton man kan ha i sitt konto.
Tack för svaren, har ni någon återförsäljarprogram för domäner för SE och NU?

Behöver COM och NET också fortlöpande, men "gissar" på att de är billigare att köpa från USA.
Sedan behöver jag engelska och tyska och liknande domänändelser även Australienska om ni har sånna.
Nu tänker jag inte att jag skickar domänkunder till er men att jag köper domänerna åt mina kunder (Sverige och Internationellt) från er fortlöpande, se min verksamhet i signaturen.

Senast redigerad av Lindalicious den 2021-12-05 klockan 12:17
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017