Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Telefonsäljare

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-09-28, 12:06 #71
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av inpbox Visa inlägg
Herregud, Att företagare kan bli så irriterande av att telefonen ringer tycker jag nästan är oroande. Det finns en anledning till att telefonförsäljning har funnits i många många år och kommer finnas många år till! Just pga av att det är lönsamt.

Tänk er att en säljare på en dag gör totalt 150 - 200 samtal var på han får prata med kanske 70 av dess och lyckas genomföra ett sälj samtal till 15 kanske 1 - 2 köper.

Ställ detta istället mot om man skulle boka in ett möte och åka ut till kunden. Så OERHÖT mycket mer effektivt att använda telefonen som verktyg. Eller ställ den hitraten till era Google Adwords...

Det görs affärer för miljoner över telefonen varje dag.
Jo, men man vill knappast ta emot oönskade samtal fördenskull (vilket all telefonförsäljning är för de flesta). Det tar tid och kostar pengar. Det bör endast vara tillåtet för telefonförsäljare att ringa till personer som satt upp sig på en lista. Det skulle göra att man blir av med en rad oseriösa aktörer och branschen skulle bantas till en mer rimlig nivå.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-09-28 klockan 12:09
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-29, 07:49 #72
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Fotograferade av min telefon, var någon från 0165512610 som redan låg i min spärrlista,

Se på http://m16.se/terror/

12 st missade samtal från 0165512610 , många samtal ringda inom samma tidsintervall, så undra man varför folk är negativa emot telefonförsäljare, det är inte försäljning de sysslar med utan grovt ofredade.

Är glad att Android har en bra spärr funktion, så man kan freda sej själva.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jo, men man vill knappast ta emot oönskade samtal fördenskull (vilket all telefonförsäljning är för de flesta). Det tar tid och kostar pengar. Det bör endast vara tillåtet för telefonförsäljare att ringa till personer som satt upp sig på en lista. Det skulle göra att man blir av med en rad oseriösa aktörer och branschen skulle bantas till en mer rimlig nivå.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-07, 16:56 #73
SEAPelle SEAPelle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 208
SEAPelle SEAPelle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 208
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jo, men man vill knappast ta emot oönskade samtal fördenskull (vilket all telefonförsäljning är för de flesta). Det tar tid och kostar pengar. Det bör endast vara tillåtet för telefonförsäljare att ringa till personer som satt upp sig på en lista. Det skulle göra att man blir av med en rad oseriösa aktörer och branschen skulle bantas till en mer rimlig nivå.
Jag gjorde en ganska kul sak för 10 år sedan, sen slapp jag försäljare på 3 år efter det, misstänker jag var omtalad i någon internvarning.
Det var på den tiden jag hade svårt att finna uppdrag och hade mycket tid över när säljaren ringde och ville sälja på mig sin produkt.
Jag bad honom boka in ett möte med mig där vi kunde konsultera runt hans produkt och erbjudande. Jag till och med bad honom skicka en bokningsbekräftelse till mig med en timems avsatt tid för konsultationen. Stackarn måste ha varit överlycklig om att tro han var nära ett avslut. Han kom på mötet och han fick babbla i en timme om sitt.

Därefter tackade jag nej till fortsatt diskussion och skickade en timmes debitering för bokat konsultmöte. Dagen efter ringde VDn för företaget och ifrågasatte min faktura, varpå jag faxade över bokningsbekräftelsen som en timmes bokning.

Jag fick betalt för fakturan.

Så hanterar jag försäljare...
SEAPelle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-07, 18:53 #74
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Ursprungligen postat av SEAPelle Visa inlägg
Jag gjorde en ganska kul sak för 10 år sedan, sen slapp jag försäljare på 3 år efter det, misstänker jag var omtalad i någon internvarning.
Det var på den tiden jag hade svårt att finna uppdrag och hade mycket tid över när säljaren ringde och ville sälja på mig sin produkt.
Jag bad honom boka in ett möte med mig där vi kunde konsultera runt hans produkt och erbjudande. Jag till och med bad honom skicka en bokningsbekräftelse till mig med en timems avsatt tid för konsultationen. Stackarn måste ha varit överlycklig om att tro han var nära ett avslut. Han kom på mötet och han fick babbla i en timme om sitt.

Därefter tackade jag nej till fortsatt diskussion och skickade en timmes debitering för bokat konsultmöte. Dagen efter ringde VDn för företaget och ifrågasatte min faktura, varpå jag faxade över bokningsbekräftelsen som en timmes bokning.

Jag fick betalt för fakturan.

Så hanterar jag försäljare...
Haha, lärde du dig det av Conny eller?
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-08, 09:58 #75
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Ha, Ha, Strålande initiativ!
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-08, 10:39 #76
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Så jäkla bra gjort, SEAPelle!
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-10, 12:57 #77
bluemoon bluemoon är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 2
bluemoon bluemoon är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 2
har jobbat som säljare i ca 10 år mestadels via telefon, erfarenheten har lärt mig att om jag verkligen hör att detta inte ger er som kunder något så plockar jag bort er från våra listor,
bluemoon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017