Kom ihåg mig?

Double, minus på kontot?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-04-08, 10:04 #1
Svenne Svenne är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 77
Svenne Svenne är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 77
Hej!

Är det någon fler än mig som fått ett minustecken på saldot i Doubles nätverk?

Har frågat Double och fått detta svar:
Citat:
Minus på kontot uppstår i de fall då vi har betalat ut pengar till dig och sedan har det visat sig att annonsören inte betalat sin faktura, då dras den provision du har tjänat hos programmet in och blir minus på kontot.

När annonsören betalar sin faktura kommer dessa pengar som dragits att åter betalas till dig.
För mig förefaller det vara ett litet märkligt och riskabelt sätt att hantera transaktioner? Det innebär ju egentligen att om folk avslutar sina konton hos Double och annonsören aldrig betalar sin faktura så kommer Double att stå där med minus i företagets ekonomi, förutom de 38% i transaktionsavgift då som ger vinst.

Så vitt jag vet så har väl alla andra affiliatenätverk på nätet, typ Tradedoubler m.fl., det upplagt så att inga utbetalningar görs förrän annonsören har betalat sin faktura? Eller har jag fel?

Det blir ju såklart ingen skillnad rent ekonomiskt för oss, men det känns bara så jobbigt att jobba i uppförsbacke mot ett minussaldo.
Svenne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-08, 12:01 #2
Jockes avatar
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 690
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jockes avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 690
Registrera ett nytt konto da!
Jocke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-19, 08:07 #3
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
Jag hade det någon gång förut men det försvann efter ett par dagar. Kommer tyvärr inte ihåg varför men vänta och se. Det kanske försvinner...
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-19, 13:55 #4
Nicke85 Nicke85 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 290
Nicke85 Nicke85 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 290
Detta står på doubes hjälp sida om hur och när utbetalning sker till affilites.

Citat:
För att du ska kunna få betalt måste du ha angett ditt namn, personnummer, adress och bankkontonummer. Ditt bankkontonummer måste dessutom anges korrekt utan mellanslag, punkt och bindestreck. Utbetalningarna sker den 27e i varje månad förutsatt att du har genererat mer än 200 kr i provision månaden innan. Det innebär att om du tjänar mer än 200 kr den här månaden så får du inte dina pengar utbetalade förens nästa månad den 27e. Företagen bakom affiliate-programmen som du länkar till måste ha betalat alla sina fakturor för att en utbetalning ska kunna ske. I annat fall meddelas du via din kontrollpanel.
En sak. Om ett företag inte betalat, så borde den inte få fortsätta annonsera tycker jag.
Hittade att ett företag som inte betalat en summa i början av året. (Var rödmarkerat)
Citat:
Rödmarkerad text i rapporten betyder att programmet inte har betalat sin faktura. Av den anledningen kan du tyvärr inte att få de pengar du har tjänat hos programmet.
Men den senaste fakturan har dom betalat...

Har dom bara helt enkelt hoppat över en gammal faktura? :| Och sen fortsattit och varit duktiga på att betala fakturor. Verkar mysko.
Nicke85 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-19, 15:27 #5
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
Citat:
Originally posted by Nicke85@Apr 19 2006, 12:55

Har dom bara helt enkelt hoppat över en gammal faktura? : Och sen fortsattit och varit duktiga på att betala fakturor. Verkar mysko.
Kan vara så att dom bråkar med Double om den fakturan men fortsätter att betala dom kommande, med tanke på allt fusk som är hos Double så är det inte konstigt ifall man inte vill betala sina fakturor.

//Björn
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-19, 15:45 #6
Nicke85 Nicke85 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 290
Nicke85 Nicke85 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 290
Citat:
Originally posted by b_andersson@Apr 19 2006, 15:27
Kan vara så att dom bråkar med Double om den fakturan men fortsätter att betala dom kommande, med tanke på allt fusk som är hos Double så är det inte konstigt ifall man inte vill betala sina fakturor.

//Björn
Kan dom inte redigera bort det som varit fusk? Har för mig att det är möjligt att man kan göra så.
Istället för att göra alla affilites drabbade.

Eller kanske bara jag som är drabbad... Men det tror jag inte. Eftersom jag personligen inte fuskar, och tror inte heller att någon skulle ha fusk klickat på min sajt eftersom det är så små summor.
Nicke85 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-19, 15:54 #7
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Om man får ut pengar som double inte fått in än så ska man väl vara glad att man fått pengarna och double tagit på sig den ekonomiska risken. Det kan man väl inte klaga på double för?

Citat:
Kan dom inte redigera bort det som varit fusk?
Jo, det är det man gör.. men det är ingen som sitter analyserar varje klick i realtid utan man gör en uppföljning då och då. Det är inte heller så att fuskklick får nån flagga "fuskklick". Sånt måste analyseras och upptäcks inte alltid direkt.

Exempel: Double skickar faktura i bröjan av månaden och när annonsören får fakturan så gör han en koll några dagar senare och mailar double om han ser nått skumt. Double behöver några dagar för att kolla och mailar annonsörern sin syn på saken. Annonsören kollar igen och så helt plötsligt har vi den 20-25:e i månaden. Double skickar ny faktura och innan annonsören betalat är det dags för utbetalning.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-19, 16:43 #8
doubles avatar
double double är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 158
double double är inte uppkopplad
Medlem
doubles avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 158
Hej på er,

Vi kommer under nästa vecka att uppgradera en hel del och den här gången kommer vi bland annat att fixa så att det inte kan bli minus på kontot. Så snart vår annonsör har betalt sin faktura så kommer minustecknet att försvinna från ditt konto.

Vi har inte haft några problem med att annonsörer inte betalat fakturor pga fusk. Våra annonsörer ska INTE betala för fusk. Fusk förekommer precis överallt som många av oss vet och vi jobbar hårt för att hålla mycket av fusket borta.

b_andersson: Under en period i slutet på förra året fick vi under en kort period problem med mycket fusk på en gång. Vår snabba tillväxt gjorde att det inte gick att hänga med i alla hårda svängar. Ni som har varit med här på WN vet säkert hur mycket Double har förändrats under de få år som nätverket har varit aktivt och vi fortsätter att förbättras i takt med vår tillväxt.

Nu har vi löst många av dom problem som uppkom under "fusk-perioden" förra året så att ni behöver inte vara oroliga för detta något mer. Under uppgraderingen som kommer nästa vecka kommer ytterligare åtgärder att tas för att förhindra fusk i alla dess olika former. Ni kommer dessutom att få se en hel del förändringar på kontrollpenelen som förhoppningsvis kommer att göra en del av er glada.

Det är precis så som Robertsson säger, och vår kommande uppgradering skall dessutom förhindra att man behöver bolla med fakturor vilket kommer ge oss mer tid att fokusera på att utveckla fler "fusk-stoppare".

Fråga: Skulle ni vilja att vi tog fram ett eget forum där vi diskutterar allt som rör Double ?

Mvh

Dejan
double är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-19, 22:51 #9
Nicke85 Nicke85 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 290
Nicke85 Nicke85 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 290
Gillar Double.
Uppgradering... Hoppas ni inte ändrar om html-koderna. blir så jobbigt att ändra igen.

Ett eget forum på double, skulle faktiskt kunna vara en bra ide tror jag.
Nicke85 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017