Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Utbetalning från IQ Medier

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-08-20, 22:39 #21
Landos avatar
Lando Lando är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 242
Lando Lando är inte uppkopplad
Medlem
Landos avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 242
Rör sig om 16 tusen ex moms för mig. Någon som har en aning om hur man går till väga för att kräva betalt av konkursboet?
Lando är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-21, 09:46 #22
miika miika är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 64
miika miika är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 64
Standard iQ

Har har blivit oplyst at nedenstående står för konkursboet:

Til yderligere orientering for mange af jer partnere, der
har mistet omsætning hos denne kon-kollega, så kan man rette henvendelse til
kurator Per Astrup Madsen, LETT advokater, med [email protected]
eller telefon 4161 7121, såfremt man har et krav eller tilgodehavende.
miika är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-22, 07:59 #23
Webmasterpros avatar
Webmasterpro Webmasterpro är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 215
Webmasterpro Webmasterpro är inte uppkopplad
Medlem
Webmasterpros avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 215
Fy katten för IQmedier! Förra året så tjänade jag 30.000 SEK hos dem via Facebook, pratade i telefon med dem angående min marknadsföringmetod. Allt var frid och fröjd så klart, metoden var helt okej enligt dem.

Men när det väl kom till kritan, dvs då det var dags för utbetalning. Då var det så klart andra puckar, metoden hade genererat dåliga leads och så vidare. Mycket struntprat och dåliga bortförklaringar från deras sida om varför dem inte hört av sig angående detta och varför inte en enda krona betalats ut.

Förstod redan då att dem som satt i styrning hade norpat åt dessa pengar för sig själva säkerligen och insåg att det inte var någon idé att försöka få dessa pengar utbetalda.

Gav dem ännu en chans detta år och genererade cirka 8.000:- SEK i leads, som helt plötsligt gick upp i rök och anledningen till detta var "dåliga leads". Notera att jag prövat dessa leads på mina egna sajter, och dem konverterar klockrent. (Dating leads f.ö)

Förbannat skönt att se dem gå i graven, hoppas inte bluffmakarna fortsätter med sitt bondfångeri.

Vi som affiliates måste ta åtgärder mot företag som dessa, jag är i alla fall trött på att investera hårt intjänade pengar för att generera leads till företag som inte betalar ut en krona och kommer med löjliga bortförklaringar.

Ska man sköta ett affiliate nätverk så ska man för det första vara VÄLDIGT noga med vilka personer man tar in, STÄNDIGT hålla kontakt med dessa affiliates om hur dem marknadsför programmen på nätverket, och fram för allt betala i TID. Gör man inte detta, så är det ju i likhet med att bedriva ett lagligt bedrägeriföretag. Vart affiliates är offrerna för fällan.

Sånt här strunt är det som riskerar att döda hela CPA branschen. Nätverk som inte verkar vara medvetna om att dem driver ett affiliate nätverk och blossar upp likt frågetecken när ordet betalning nämns. Tycker man börjar se mer av detta nu för tiden, orsaken till detta är väl en kombination av oseriösa affiliates och företag vilket skapar ett väldigt ostabilt förhållande.

Senast redigerad av Webmasterpro den 2012-08-22 klockan 08:03
Webmasterpro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-22, 18:22 #24
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Kan någon nämna ett enda seriöst affiliate-företag?

Med tanke på hur full denna forumsektion är av bluffmakare så har jag svårt att se att det finns några bra.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-23, 09:55 #25
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Kan någon nämna ett enda seriöst affiliate-företag?

Med tanke på hur full denna forumsektion är av bluffmakare så har jag svårt att se att det finns några bra.
Skulle nog vilja påstå att det är ungefär lika stor andel oseriösa bland nätverken som det är bland de som använder sig av dessa. Lika barn leker bäst gäller väldigt ofta. Det drabbar tyvärr också de som sköter sig på ett eller annat sätt.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-23, 10:32 #26
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Affililator, adrecord, adtraction, double.net, euroads, tradedoubler, wordon och zanox vänder sig till den svenska marknaden och är pålitliga enligt min erfarenhet KristianE.

Bästa support har nog adtraction, därefter adrecord och wordon. Double och affiliator hade halvseg support sist jag kontaktade dem. Tradedoubler har ofta extremt långsam support.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-27, 13:18 #27
Landos avatar
Lando Lando är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 242
Lando Lando är inte uppkopplad
Medlem
Landos avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 242
OT:

Någon som tänker försöka få ut pengar ur konkursboet eller är det bara att sikta på att göra avdrag för förlusten?
Lando är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-27, 15:48 #28
Princess Le Princess Le är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 134
Princess Le Princess Le är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 134
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Stenman Visa inlägg
Affililator, adrecord, adtraction, double.net, euroads, tradedoubler, wordon och zanox vänder sig till den svenska marknaden och är pålitliga enligt min erfarenhet KristianE.

Bästa support har nog adtraction, därefter adrecord och wordon. Double och affiliator hade halvseg support sist jag kontaktade dem. Tradedoubler har ofta extremt långsam support.
Double har också för vana att flytta fram sina utbetalningsdatum utan förvarning...
Princess Le är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017