Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Förnya domän som gått ut

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-03, 16:42 #1
Tamjak Tamjak är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 9
Tamjak Tamjak är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 9
Hej,

Hade en domän hos Joker.com, men valde att inte förnya den. Nu ångrar jag mig och vill istället förnya den. Jag sökte lite och fann följande:

"You can still renew it within the first 30 days after the expiration date. As a courtesy we keep the domain for that time, but it will not be usable."

"In case you have difficulties to renew your domain with regular renewal (e.g. because there's a problem with an email address), you may renew a domain by using href="http://joker.com/goto/renew12">Simple Renewal.

"Everybody can renew a domain using this method, but without gaining access to the domain. We recommend to update the email address (contacts) after the renewal has taken place."

Så jag kan alltså förnya min gamla domän och alltså få tillbaka den? Men vad menar dem i sådana fall med "but without gaining access to the domain"?

Jag menar... Om jag förnyar den, kommer jag inte ha möjlighet att administrera den? För det som så att jag vill byta DNS-pekningen på den domänen.
Tamjak är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-03, 17:41 #2
Tamjak Tamjak är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 9
Tamjak Tamjak är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 9
Ingen som vet? Som har varit med om samma problem?
Tamjak är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-03, 21:38 #3
glennjs avatar
glennj glennj är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 238
glennj glennj är inte uppkopplad
Medlem
glennjs avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 238
Nej, de säger helt enkelt att du kan förnya vilken domän du vill. Även om du inte äger den själv, du får bara inte admin access till den.

Om du redan har access till den så är allt som det ska.

Men om du tappat epostadress/lösenord till domänen har du ju ett helt annat problem...
glennj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-03, 23:12 #4
Tamjak Tamjak är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 9
Tamjak Tamjak är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 9
Citat:
Originally posted by glennj@Jan 3 2008, 22:38
Nej, de säger helt enkelt att du kan förnya vilken domän du vill. Även om du inte äger den själv, du får bara inte admin access till den.

Om du redan har access till den så är allt som det ska.

Men om du tappat epostadress/lösenord till domänen har du ju ett helt annat problem...
Jag har adminacess till den via en länk, men för alla ändringar man gör skickas det ett mail till den gamla mailen (som nu inte funkar i och med att jag inte förnyade namnet). Kanske börjar mailen funka om jag förnyar domänen?

Vad är det för mening för mig att förnya om jag inte kan få adminacess? Skall jag höra av mig till Joker med mitt problem? Eller web10 där jag hade mitt webhotell + domän?
Tamjak är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-04, 02:55 #5
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Web10 borde väl veta hur det är ordnat (om du köpt både webbhotell och domän via dem)? Fråga dem.

Vem som helst kan dock förnya domännamnet hos Joker, vilket är bra om du gör för om ditt domännamn hamnar i redemption får du betala avsevärt mycket mer än du annars behöver.
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-04, 18:33 #6
Tamjak Tamjak är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 9
Tamjak Tamjak är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 9
Citat:
Originally posted by Xamda@Jan 4 2008, 03:55
Web10 borde väl veta hur det är ordnat (om du köpt både webbhotell och domän via dem)? Fråga dem.

Vem som helst kan dock förnya domännamnet hos Joker, vilket är bra om du gör för om ditt domännamn hamnar i redemption får du betala avsevärt mycket mer än du annars behöver.
Dem har bara hänvisat mig till joker, som i sin tur hänvisade mig till jth, som i sin tur nu har sagt att de skall skicka en ny faktura via web10. Vi får se hur det blir med det. Men alltså, det behöver inte ske via web10?

Det räcker att jag använde den så kallade simple renewal eller? Det står ju att man inte får adminacess, vad är det då för mening med det?
Tamjak är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017