Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Oderland - Öppen fråga

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-10-11, 06:53 #1
OnlyMe OnlyMe är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 338
OnlyMe OnlyMe är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 338
Standard Oderland - Öppen fråga

Jag brukar alltid lovorda er för support och prestanda och brukar rekommendera er till bekanta varav en del avstår er pga av klent med webbutrymme i förhållande till det höga priset.
Era paket ligger på:
Privat 69/månad + moms alltså cirka 1200:-/år inkl. moms Utrymme 10 GB
Företagspaketet är dubbelt så dyrt och hamnar på cirka 2400:- inkl. moms Utrymme: 20 GB
Sedan har ni västingen Premium plus som kostar bortåt 5.000 inkl. moms. Utrymme: 30 GB

Jämför City Network
Deras paket ligger på ord.pris 79:-Månad 1000:-/ inkl moms men nästan alltid kampanj med 10:- månaden hela första året. Utrymme: 200 GB

Jämför Crystone
Paket samma här nästan alltid 10:- totalt 150:- inkl. moms fösta året och 950:-/år inkl moms följande år. Utrymme 250 GB

Jämför Binero
Privat 79:-/månad alltså runt tusenlappen per år och utrymme 100 GB
Företag 159:-/månad, cirka 2000:-/År inkl. moms utrymme 250 GB

Så frågan är, när ska ni höja era utrymmespriser?
Föreslår 30 GB, 60 GB och värstingen som kostar en halv månadslön för en arbetslös iaf 100 GB. Jack brukar svara omgående så det ska bli spännande att läsa vad du skriver denna gång.
Ni är bra på alla sätt och vis annars men höj utrymmet så blir ni absolut vassaste webbhotellet i Sverige och får definitivt många nya kunder. Kan själv tänka mig ännu ett konto till och köra ProxySEO men vågar inte nu ifall att kontot måste bytas och chockhöjs till det dubbla pga utrymmesbrist. (Ja, jag är en arbetslös privatperson så ni vet)
Oftast vill man säkerställa sig och de allra flesta inklusive mig själv kommer säkert inte ens i närheten av av några 100 GB men utifall man skulle lyckas bra med en sida.
OnlyMe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-11, 08:40 #2
oderlands avatar
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
oderlands avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
Hej

Vi har tittat på detta och försöker komma på ett bra sätt att lösa det på.
Vi har mest företagskunder och dessa har gått över till managed hosting
när de väl växt ur sitt konto, de flesta kunder är långt ifrån gränserna.

Vi erbjuder i dagsläget upp till 12 månaders backuper på webbhotellskonton
för filer, db och mail så det är ett problem om man skruvar upp det för mycket:-)
Det går säkerligen lösa dock.

Det första som sker är nya hallen som sjösätts nu i slutet på oktober samt nytt utseende
på kundzonen (inte Atomia) med integration av hostingpaneler för webbhotell och server.

Kan tänka mig att utrymmesgränserna blir ett projekt under våren 2015.
oderland är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-11, 14:13 #3
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Känns faktiskt som att 10 GB utrymme är sjukt mycket för en vanlig hemsida. ska man ha så mycket utrymme handlar de mer om egna backuper eller att man har otroligt mycket bilder eller film på sitt webbhotell.
Tycker Oderland gör rätt i att ta betalt för sin tjänst till skillnad emot de webbhotell som binero/citynetwork som erbjuder massor med utrymme och översäljer allting så mycket de bara går och får en ostabil tjänst och det tycker jag är helt fel!
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-12, 17:18 #4
amagab amagab är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 206
amagab amagab är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 206
Jag håller med ZynX. I min erfarenhet är det väldigt sällan en klient går över 10GB. Jag har en klient med 12 sajter och enda anledningen de gick över 10GB var för att dom ville börja lägga upp själv-hostade filmer på en av deras sajter. Tror att 10GB eller 20GB är tillräckligt för den största majoriteten av kunder. Ser hellre att hotellet och servrarna sköts väl och är pålitliga.
amagab är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-13, 11:03 #5
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
Jag håller med Zynx och amagab.
Jag har aldrig testat Oderland men vad jag läst så verkar det inte riktigt gå att jämföra översäljande webbhotell som CityNetwork, binero och crystone med Oderland. Bättre att företagen tar betalt för sina tjänster så de har råd att ge en bra upplevelse.
spajk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-14, 01:05 #6
gotserveds avatar
gotserved gotserved är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 198
gotserved gotserved är inte uppkopplad
Medlem
gotserveds avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 198
Säger bara såhär, folk som inte trollar med höga volymer på utrymmen håller oftast vad dom lovar medans dom andra inte gör det och har mer problem.

Varför ska man ha mer än 10GB till en hemsida?
gotserved är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-15, 13:14 #7
njoy njoy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 102
njoy njoy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 102
gotserved: 10 GB omfattar ju kontot och inte en hemsida *duuh*
njoy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-15, 13:21 #8
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Dom som erbjuder över 100GB är ju mer rent scam, i princip är avtal skrivet så i avtal att man aldrig i verkligheten kan utnyttja utrymmet.

Åt andra sidan anser jag att 10GB även är extremt mycket, och om man behöver den nivå av lagring kanske man inte passar som shared hosting.

Visst om man har väldigt många mailkonton kan man behöva mer, åt andra sidan kanske man då bör ha en ren mailleverantör istället.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-15, 20:37 #9
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Vi erbjuder mycket utrymme i våra konton - jämfört med andra svenska webbhotell. Väldigt lite i jämförelse med många utländska. Löjligt lite jämfört hur mycket utrymme man får gratis eller för liten peng i alla lagringstjänster där ute.

Lagring går mot ett värde av, eh, noll. Lagring är billigt och snacket om översälj där känns lustig i mina ögon.

Lägg därtill att i våra konton så ingår de 250 Gb som du får till din email som ni nämner ovan. Du får många konton och varje konto kan gå upp till 10 Gb styck. En hemsida och drygt 20 email konton som använder email som jag gör räcker det till. Inte så mycket trots allt.

Visst - 10 GB räcker många gånger till en hemsida men email - där har jag 15 Gb och måste snart utöka. Gillar inte att lagra email "hemma" så det lär växa vidare. Skönt att man kan göra det.

patrikweb - klart du kan utnyttja det. Varför skulle du inte det? Alla lär inte göra det men många gör - då ofta i form av email utrymme i kombination med hemsida mm. 10 GB är extremt mycket ändå ges det bort av i princip varje lagringstjänst?
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-15, 22:39 #10
Tobab
Guest
 
Inlägg: n/a
Tobab
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyMe Visa inlägg
Jämför City Network
Deras paket ligger på ord.pris 79:-Månad 1000:-/ inkl moms men nästan alltid kampanj med 10:- månaden hela första året. Utrymme: 200 GB
Betalar man årsvis så är priset 740:- inkl moms
  Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017