Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


City Network, när blir er kontrollpanel bättre?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-07-28, 00:30 #1
altruixms avatar
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
altruixms avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
Standard City Network, när blir er kontrollpanel bättre?

Hela sommaren har City Networks kontrollpanel varit segare än sirap. Ett klick, vänta 1-2 minuter, ett klick, vänta 1-2 minuter osv.

Värst är det under Fakturering->Abonnemang och hanteringen av domäner. Nu har jag suttit i 40 minuter och lyckats radera fyra domäner. Fyra.

Ni gör uppgraderingar för att det ska bli bättre men det blir inte bättre. Eller är ni på semester och väntar in hösten? Det börjar låta som Binero-migreringen som tog flera år för vissa innan det hände något. Eller är det helt enkelt så att ni struntar i att göra kontrollpanelen snabbare? Finns det ekonomisk vinning i att ha en långsam kontrollpanel?
altruixm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-28, 01:14 #2
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
Jag har slutat bry mig. Jag har insett att jag inte får mer för pengarna
Prova du oxå, eller byt..

Senast redigerad av MusikMixen den 2014-07-28 klockan 01:22
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-28, 14:30 #3
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Hej! Du har helt rätt i att vissa delar fortfarande är extremt sega (fakturasidan som du säger). Vi gjorde en uppgradering i slutet av juni som ironiskt nog skulle ta bort väldigt mycket buggar (och har gjort så också) men skapade felaktigheter som gjort delar av panelen svårjobbade. Vi har sedan dess jobbat hårt med att avhjälpa detta.

Ja - vi kommer med regelbunda uppdateringar för att se till att detta jobbas bort så snabbt som möljigt. Vi jobbar vidare med vår leverantör Atomia för att få till förbättringarna så fort som möjligt.

Redan nu om 30 minuter skall vi göra ytterligare en uppdatering. Så semester får det bli när vi har tillfredställande prestanda så våra kunder absolut inte behöver ta 40 minuter för att radera några domäner.

Tack för ditt tålamod!
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-28, 18:55 #4
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
johan1234:
Varför gav ni er ens på Atomia när ni redan visste om alla problem man får? Binero hade redan försökt köra panelen i något år innan ni försökte er på den. Det var ingen hemlighet vilka problem Binero hade.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-29, 02:10 #5
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Massor av anledningar Kristian. För fyra-fem år sedan när vi testade Plesk och C-panel hade de svårt att köra alla tjänster distribuerat tex. Något som var ett grundkrav. Utan lastbalansering/klustrade lösningar är det svårt att få de lösningar vi önskar köra. De andra körde gärna allt på en box och kopplar du större mailsystem till det så fanns det ej stöd att ta in det heller i distribuerad form. Andra grundkrav som full stöd för att varje kunde skulle kunna, i varje sajt, kunna välja Windws, Linux mm - ja listan var lång. Personligen gillar jag skarpt att de är svenska. Stödjer gärna svenska och europeiska bolag om vi kan. Atomia har mognat även om en uppdatering kan gå galet - vilket vi tror kan hända den bästa. Finns självklart massor för dem att göra vidare...

De som kört de andra systemen vet att de är långt från perfekta. ;-) Vi har onekligen vår beskärda del av jobb dock.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-06, 02:49 #6
epiks avatar
epik epik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 164
epik epik är inte uppkopplad
Medlem
epiks avatar
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 164
Herrejävlar, mitt hat för city network har blivit så stort denna sommaren att jag knappt kan läsa deras namn utan att börja koka av ilska. SÅ JÄVLA KASST! ALDRIG I HELA MITT LIV KOMMER JAG ATT GÅ NÄRA CITY NETWORK IGEN.

Har fått upp detta de senaste timmarna när jag har försökt logga in: http://i.imgur.com/XWnUVYH.jpg

Aldrig igen, ALDRIG ALDRIG ALDRIG.
epik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-06, 04:53 #7
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Hej Epik - kan förstå dig fullständigt. Vet inte varför du får detta. Vi har haft stora problem men sedan ca 2 veckor sedan började det lossna efter ett långt arbete med förbättringar.

Kan du PMa mig någon form av info så vi kan titta på det? Tack för tålamodet.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-06, 10:40 #8
gotserveds avatar
gotserved gotserved är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 198
gotserved gotserved är inte uppkopplad
Medlem
gotserveds avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 198
HAHAHA, CN borde kanske börja om från 0 och göra något som funkar, för mycket trådar om dessa nu.
gotserved är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-06, 18:31 #9
x264 x264 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 342
x264 x264 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 342
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
Hej Epik - kan förstå dig fullständigt. Vet inte varför du får detta. Vi har haft stora problem men sedan ca 2 veckor sedan började det lossna efter ett långt arbete med förbättringar.

Kan du PMa mig någon form av info så vi kan titta på det? Tack för tålamodet.
Känns verkligen som att man hör det här varje vecka. Att ni skeppat förbättringar, problemen ska vara "lösta nu".

Är det inte bättre att ni börjar kolla på ett annat system i stället?
x264 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-07, 00:33 #10
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
x264 - Onekligen har vi haft många tankar genom all övertid och problematik. Dock är detta mycket långsiktiga satsningar och inget som man svänger över en natt. Vi tror på det i det långa loppet och ser detta som ett stort hack. Uppgraderingar kan gå fel - denna gick fel men har tagit för lång tid att fixa. Idag har en stor del av den riktiga segheten försvunnit (även om det kan bli än snabbare) men vi jobbar fortsatt med en del saker.

Vi har även en del mailkö som många har blivit frustrerade över. Vi har som mål att hålla 2h som max tid innan man får svar. Det har gått dagar i vissa fall - som även det har tagits upp här. Vi jobbar nu på att få ner detta och jag räknar med att vi snart är nere på normala nivåer.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017