Kom ihåg mig?

Malta Anti-Fraud Unit vill träffa mig

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-07-09, 14:52 #11
Froggy Froggy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 73
Froggy Froggy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 73
Skulle säga att det nog bara är rutin och inget att oroa sig över.
Gå på mötet och det kommer att lösa sig.

Tyvärr har Malta börjat hårdna lite efter att man upptäckte att vissa företag hade kopplingar till Maffian.
Froggy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-07-09, 15:53 #12
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av Froggy Visa inlägg
Skulle säga att det nog bara är rutin och inget att oroa sig över.
Gå på mötet och det kommer att lösa sig.

Tyvärr har Malta börjat hårdna lite efter att man upptäckte att vissa företag hade kopplingar till Maffian.
Ok, tack hoppas det löser sig.

Maffian?

Jag har ju tänkt på maffian från Italien och så.

Det finns ju många svenskar i malta som har företag som tjänar mycket pengar, hur stor risk är att maffian kräver pengar från dessa?

Bör man vara orolig?

Kan tänka mig att dem får reda på vilka som tjänar mycket genom kontakter i skatteverket och bankerna.
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-07-09, 17:35 #13
Yllas Yllas är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 268
Yllas Yllas är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 268
Vad kostar det att flyga till Malta och tillbaka, några tusen?
Ta flyget ner, gå på mötet, sola 2 dagar och drick och ät gött, åk hem och fortsätt jobba...
Yllas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-07-09, 18:15 #14
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av Yllas Visa inlägg
Vad kostar det att flyga till Malta och tillbaka, några tusen?
Ta flyget ner, gå på mötet, sola 2 dagar och drick och ät gött, åk hem och fortsätt jobba...
Det är hälsan jag är rädd om, för 3 månader sedan ungefär fick jag en liten pneumothorax/lungkollaps på ena lungan. 9cm endast och den fick läka själv, dagen efter var den 3cm och tredje dagen helt borta.

Sedan dess har jag varit i akuten flera gånger för att jag haft extremt svårt att andas ibland, läkarna gissade på virus eller muskelvärk i kroppen varje gång.

Gjorde datortamografi som undersöktes av lungexperter, och fick först reda på att jag har Emphysema i lungorna. Forskade om det på nätet och fick reda på att folk dör och så, blev extremt orolig och tänkte "nu dör jag, måste dra igång företaget och jobba extra hårt så den växer i mycket snabbare takt så jag kan lämna arv till barnen"...

Alltså utgick jag från att jag skulle dö. Pratade senare med samma läkare och frågade hur länge jag hade kvar att leva och då säger han "50 år till".

Enligt läkaren hade jag bara början till emphysema välldigt litet och att många hade det och inte visste om det. Undrade varför jag hade svårt att andas och det kunde han inte svara på.

Frågade om jag kunde flyga och enligt läkaren är det inga problem alls.

Forskade online om nya behandlingsteknik för emphysema och hittade ett ledande läkare i ett annat land som hade ny behandlings teknik som inte utförs i Sverige och som gör det lättare att andas, att folk som satt i rullstol kan leva ett normalt liv. Handlar om att dem går in genom munnen med en slang och stoppar små tekniska apparater i flertal lung hål/rör. Inte helt hundra på hur tekniken fungerar.

Denna utländska läkaren ville att jag skulle skicka datortomografin till honom, så jag ringde svenska läkaren igen och bad om det, frågade också om den nyta tekniken om det fanns i Sverige. Läkaren sa att dem hade testat den tekniken och fick se 25% förbättring men att tekniken inte används i Sverige och att jag inte behövde den. Han tyckte att jag hade så lite emphysema att man kunde säga att jag inte hade emphysema.

Får hem datortomografi resultatet (text) där det står att jag har några millimeter emphysema i båda lungorna.

Så nu har jag ingen emphysema men jag har det också?

Enligt min forskning online så görs det spirometri, (blåser i en apparat som är kopplad till dator) så jag gjorde detta också och resultatet har med vikt och längd att göra och hur andra med liknande vikt, längd och ålder hade för resultat.

Enligt detta hade jag normala värden, kunde blåsa lika bra som hälsosamma människor, men hade också flertal värden som var över 100% alltså bättre än genomsnittet.

Men efter allt detta kan jag andas helt vanligt 1 vecka, men får svårt att andas och till och med ont i lungan ibland när jag andas i 1-2 veckor.

Så det får mig att vara orolig inför flygningen, hade jag privat jetplan hade det inte varit några problem, då den kan flyga lågt. Men det är kommersiella flygplan som är problemet då dessa flyger ganska högt och då skapas lufttryck i lungan som kan få dem att kollapsa (pneumothorax).

Tydligen har folk fått pneumothorax i flygplan och dött och en del med tur hade läkare ombord som kom och stoppade ett sugrör i bröstkorgen och räddade personen i fråga.

Så jag är ganska orolig för att det kan gå fel. Läkaren säger att det är inga problem alls, men kan heller inte svara på varför jag har andningssvårigheter ibland.

Jag har aldrig varit sjuk på riktig, så jag kanske överreagerar, men risken finns där att man dör även om det är en mindre procent risk. Kan inte tänka mig kvävas till döds när man blir serverad öl på flyget.

Annars tycker jag att det vore kul att resa ner och se vad det är för land jag skall bosätta mig i, och hur folk är och annat.

Åker jag till Malta blir det endast 3-4 dagar och då kostar det cirka 5,000kr charter. Så allt som allt kommer det kosta mig högst 10-15 tusen om ens det då jag skall till möten varje dag och inte ha tid att slösa pengar.

Senast redigerad av Lindalicious den 2016-07-09 klockan 18:22
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-07-12, 21:50 #15
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Uppdatering....

Hade varit ett "mix-up" tydligen är jag nu godkänd för moms i Malta.



Kollade momsnummer här:
http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=sv

Det står: "Ja, giltigt momsregistreringsnummer" i grön färg, men hela företagsnamnet syns inte (för lång?).

Finns det andra hemsidor där man kan kolla så att momsnummer stämmer?
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017