Kom ihåg mig?

Årets säljmail - måste läsas !

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-05-12, 09:37 #11
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Citat:
Originally posted by Gimbo@May 12 2005, 01:02
silversmycke om du tycker att det dar ar ett skrattmail sa kan jag saga dig att altus inte ar mycke battre. Jag VET att de inte har gjort nagra stora forandringar pa din sida for att du ska klattra i ranking, den ENDA forandringen de sakert har gjort ar att leka runt med dina titel taggar and that's it, de ar inte mer kompetenta an sa. Mer om altus finns har: http://www.webmasternetwork.se/f11t6215.html

Men om du ar nojd sa skall man inte klaga, MEN SEOlogik skulle sakert fa dig att klattra bra mycke mer an vad altus har astdkommit.
Kan också vara så att tiden har fått ha sin gång och positionen har ökat pga detta. Ungefär som naturmedicin mot förkylning; "Botar din förkylning på 5-7dagar"..vilket är ungefär den tid det tar för sjukdomen att gå över ändå... =)
Robert är inte uppkopplad  
Oläst 2005-05-12, 12:16 #12
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
Detta var det mest oförskämdaste jag varit med om under mina 7 år som företagare.
Först och främst så tror jag inte 2 sekunder att "Silversmycke" är den personen som du utger dig att vara, utan helt enkelt Altus själva.

Jag fick ett samtal ifrån "chefen" på Altus häromdagen (inga namn nämnda eftersom jag är emot personangrepp) där han presenterade detta för mig efter det att personen "Silversmycke & ALtus tydligen pratat sig samma , MÅNADER efter mailet gjordes.

FÖRST vill jag istället för att sparka säljaren, premiera honom för ett mail som lockar till sådana här reaktioner.
Det är ju det som ett saljmail handlar om, kunden kommer alldrig att glömma det.
Ni gör säljmail på ert sätt och PETER som är DELÄGARE i SEO Logik AB har säkert en bättre bedömning av hur hans försäljning blir baserat på reaktionerna från kunden.

Glöm inte att Peter sålt över 400 avtal sedan SEO Logiks start för snart ett år sedan.
Året innan det sålde han minst lika mycket på MIG.

Beror det på felaktig säljteknik, KNAPPAST.
Skillnaden är kanske att han vågar, inte ni.


SKALL VI DÅ DRA LITE FAKTA:
Peter kontaktade kunden och fick igång en bra dialog där kunden förklarade att han var missnöjd med sin nuvarande leverantör. Detta skruvades det naturligtvis på i mailet.
Att leverantören fatalt har misslyckats med optimeringen beror på flera saker, vill endast nämna "/SEO" - knappast rädsla för att få in kunden i "duplicate content" filtret.


ALTUS - DET VAR JU KRIG NI VILLE HA SOM DU SA TILL PETER I TELEFON, NI STARTADE KRIGET.
Du har tillgång till alla våra kunder (finns ju på hemsidan).
Eftersom detta nu publicerats och Pater tydligen är en dålig säljare enligt er så kan vi göra så här.

Sälj du över så många kunder av våra som du bara kan under 2 veckors tid.
Så sätter jag peter på att dra över så många av dina kunder som möjligt under samma tid, naturligtvis så har vi redan lista på era kunder.

Vi presenterar resultaten här officiellt på WN.

Sedan optimerar vi om dom som vi tagit över.
Ni optimerar dom ni tagit över.
Vi presenterar gemensamt placeringarna på kunderna innan dom andra börjat optimera.
SEDAN efter 1 månad så gör vi en officiell rapport så ställningarna.

På detta sätt har vi ju rett ut 2 saker.
Är det fel att skriva dylika mail?
Vilket företag har den bästa optimeringstekniken - officiellt.

Ställer ni upp på det?

OM inte så eftetrsom kriget startat så skall jag personligen analysera vartenda en av era optimeringar, anmäla vart och ett av dom till Google där otillåtna metoder använts. Dessutom presentera allt här på WN.

Gör du samma för oss är du snäll :P



Jag är inte irriterad eller grinig över detta.
Det enda jag tycker är opassande är att ni sjunker så LÅGT att ni först presenterade det, för det andra inte plockade bort vissa saker ur mailet som ingen annan har med att göra.
T ex priser och garantier.
Men å andra sidan, vilket annat SEO företag garanterar "Ligger Ni inte efter 3 månader på TOPP10 så betalar vi tillbaka de gjorda insatserna. "

Detta inte med meningsläsa sökord som "silversmycken sterling silver".


När jag ändå är inne på det, här är analysen av den aktuella kundens hemsida:

<title>Xxxxxxxxxx.se - silver smycken silversmycken Sterling silver 92.5 Pärlor granath keltiska piercing smycken</title>
För lång, max 60 tecken, inkl punkt.

<meta name="keywords" content="Silver, Silver jewellery, Silver ring, Silversmycken, Sterling silver 92.5, Smycken, Smycke, Keltiska smycken, Grossister, Date, Halsband, Armband, Piercing, Presenter, Doppresenter, Gåvor, Smycke gåvor, Örhänge, Granath smycken, Pärlor">
Keyword stuffing filter.

<meta name="description" content="Xxxxxxxxxx.se säljer smycken i hög kvalitet och till låga priser. Xxxxxxxxxx.se säljer även i parti till andra butiker. Xxxxxxxxxx.se har egna tillverkare. Silvershop.se säljer till låga priser eftersom inköpen sker utan mellanhänder.">
Inga kommentarer till detta. 233 tecken, inom ramen.

Seo är en underkategori.
Verje enskild sida under Seo är en egen framessida, skapad för sökmotorerna.
Seo/index.html" title="Xxxxxxxxxx.se - Silvershop silver smycken - silversmycken">Xxxxxxxxxx.se - Silvershop silver smycken - silversmycken</a>


Seo/silver-ring-ringar-armband-oerhaengen-halsband.html" title="Xxxxxxxxxx.se - Silver ring ringar armband örhängen halsband">Xxxxxxxxxx.se - Silver ring ringar armband örhängen halsband</a>


Seo/date-presenter-doppresenter-smycke-gaavor.html" title="Xxxxxxxxxx.se - Date presenter doppresenter smycke gåvor">Xxxxxxxxxx.se - Date presenter doppresenter smycke gåvor</a>


Seo/paerlor-granath-keltiska-piercing-smycken.html" title="Xxxxxxxxxx.se - Pärlor granath keltiska piercing smycken">Xxxxxxxxxx.se - Pärlor granath keltiska piercing smycken</a>


Seo/sterling-silver-92-5-silver-jewellery-grossist.html" title="Xxxxxxxxxx.se - Sterling silver 92.5 silver jewellery grossist">Xxxxxxxxxx.se - Sterling silver 92.5 silver jewellery grossist</a>


Seo/al_silver/sitemap.html">Sitemap</a>


Sökmotoroptimering, sökmotorregistrering sökmotorpositionering

<acronym title="seo">Sökmotoroptimering av altus</acronym>
****fniss****

Endast ytligt kontrollerat.
Hemsidan har 0,0 länkar till sig.
Hemsidan har 2 unika sidor indexerade.
men, 48 till som är likvärdiga/identiska och därmed uteslutna.
Samtliga sidor har identiska titlar
Samtliga sidor har identiska Descriptions
Samtliga sidor har identiska Keywords.

Är detta vad ni kallar optimering ?
Tror att 90% av dom som läser här skulle göra ett bättre jobb.
Tycker inte att man kan säga att "det kostar ju bara 4000 kronor" - dom är kastade till grisarna.



INTE ATT UNDRA på att Peter drar på i säljmailet. Det är ju soprent. (ursäkta - kasst på Göteborska B) ).


Och sist.
Grattis Peter till en egen tråd på WN - kör så det ryker !!!!
TjörnDesign är inte uppkopplad  
Oläst 2005-05-12, 12:26 #13
Tobias Tobias är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 57
Tobias Tobias är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 57
Ja jävlar här blev det krig! Årets längsta inlägg?
Tobias är inte uppkopplad  
Oläst 2005-05-12, 12:53 #14
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
hm... jag vill inte lägga mig i debatten på något vis.. men jag tänkte bara påpeka.. även om det på ett eller annat vis funkar i detta läge/skede.. så är det inte ett bra säljmail, som sådant. exempelvis, det allra mest fundamentala vid säljbrev, är att: säja det du ska säga, säga det, och säga det du sa... det är jätteviktigt vid alla enkelriktad kommunikation...
Björn är inte uppkopplad  
Oläst 2005-05-12, 12:55 #15
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
****fniss****

Tror knappast det blir något krig :-)
Jag struntar i detta, det är resultaten. Både ekonomiska och optimeringstekniska som gäller.
Vi måste gå vidare, vi har ju jobb att göra.
TjörnDesign är inte uppkopplad  
Oläst 2005-05-12, 12:57 #16
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Personligen är jag väldigt förvirrad. Det blir lite svårt att ta ställning här nu, men det här är nog det närmaste doku-forum vi någonsin kommer att komma! :)

Intriger, folk med fakade identitier, krigsförklaringar.. ja, Paris Hilton hade varit stolt över er. Altus verkar vara ena riktiga jokrar. Skulle vara kul att se vad de har att säga om det här.. heh.
grazzy är inte uppkopplad  
Oläst 2005-05-12, 12:59 #17
xcalibers avatar
xcaliber xcaliber är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 70
xcaliber xcaliber är inte uppkopplad
Medlem
xcalibers avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 70
Hej,

Ho ho ho... Detta var sannerligen en intressant tråd. Känns ganska omoraliskt att publicera ett mail på detta sätt. Men hur som haver...nu är den det!

Tråden får mig osökt att tänka på det som Johan Stael von Holstein skriver i sin kolumn i Metro Göteborg (11/5 -05). Citat: "En duktig säljare är det finaste som finns. De borde göras till hjältar och ställas på piedestal"...han menar på att för få i detta land har kunskap om försäljning och menar vidare att det är något som bör föras in på schemat redan i tidig ålder. Peter lyckades iallafall skapa en hel del skriverier...har någon annan säljare gjort det på samma sätt...!? Jag har själv goda erfarenheter av Peter (dock ej arbetat med honom) och han är förmodligen en av de bästa säljarna jag har träffat. Det finns ett otal säljtekniker varav han behärskar de flesta enligt min mening!

En bra säljare genererar mycket jobb som i sin tur kan generera arbetstillfällen... Mailet är enligt min mening "mycket osvenskt" men varför vara så främmande för detta. I Sverige finns en tydlig jargong om att "ej framhäva sig själv"...Varför det?? SEO Logik är, som nog det flesta är medvetna om här inne, mycket kompetenta inom sitt område!

Holstein citat igen: "Sanningen så som jag ser den"

/XC h34r:
xcaliber är inte uppkopplad  
Oläst 2005-05-12, 13:40 #18
MWMedias avatar
MWMedia MWMedia är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 251
MWMedia MWMedia är inte uppkopplad
Medlem
MWMedias avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 251
Får väl också flika in en liten kommentar här..

Enligt min högst personliga mening kan man inte förkasta säljbrevet utan att veta vem kunden är. En duktig säljare anpassar säljbrevet efter kunden och den dialog man har haft med kunden tidigare.
Så utan att ha pratat med slutkunden kan man i princip inte säga att det är dåligt.

Var kund har sin approach, finns inget värre än säljare som upprepar sig själva gång efter gång och sedan skickar ut sitt "Säljbrev/manus/jättetråkigt".

Angående Altus så har jag inga kommentarer, efter tidigare erfarenheter så orkar jag inte längre bry mig!

Lycka till Hans!

Mvh
Rolf
MWMedia
MWMedia är inte uppkopplad  
Oläst 2005-05-12, 13:44 #19
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
Tack Rolf.
Du satte huvudet på spiken.

Ingen här, inte ens jag vet hur samtalet var.

Endast säljare/kund vet det.
Peter har mitt fulla förtroende som säljare.
TjörnDesign är inte uppkopplad  
Oläst 2005-05-12, 14:57 #20
gronback gronback är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 49
gronback gronback är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 49
TjörnDesign: Världsklass på din krigsförklaring! :)
gronback är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017