Kom ihåg mig?

I vilke stadie sälja webbutik?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-05-10, 18:12 #1
PapaSmurf PapaSmurf är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 40
PapaSmurf PapaSmurf är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 40
Standard I vilke stadie sälja webbutik?

Först vill jag säga att jag förstår att denna fråga ej har några konkreta svar. Allt beror på om köparen finns för mitt projekt. Jag undrar inte heller om vilket pris jag kan ta ut.

Vi håller på att bygga en webbutik till en produkt vi redan säljer genom andra kanaler. Webbutiken ska sälja EN produkt i flera färger för 120kr, och locka kunden med mängdrabatt.

Vi har domänen, webbhotell, en snygg hemsida med alla betalningslösningar kopplade till sig. Vi tänker även erbjuda köparen direkt kontakt med fabrik. Ett lager kan även ingå om kunden vill detta.

Hur är eran erfarenet kring att sälja webbutiker, kan man hitta köpare i detta stadie eller är det lättare att hitta köpare till sajter med omsättning?

Sajten säljes från ett AB.
PapaSmurf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-05-10, 19:57 #2
austlich austlich är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 66
austlich austlich är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 66
Det är lättare när det finns omsättning och trafik, men ingenting är ju omöjligt men ni får nog räkna med att få "dåligt" betalt.
austlich är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-05-10, 21:17 #3
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
Blocket har ju en del annonsen av detta slaget, solglasögon och klockor är rätt poppis. Dock brukar annonserna ligga rätt länge så efterfrågan är nog inte den största eller så är prisen satt för högt. Många annonser ser jag som felskrivna när de tex skriver "detta är en vinstmaskin och du behöver inte göra ngt jobb alls" sedan läser man längre ner i annonsen "Vi säljer på grund av brist med tid och vill lägga tid för andra projekt"..

Vill ni sälja så testa, ni förlorar knappast på det.. Är det en produkt som inte är vanligt som klockor och solglasögon så kanske det går lättare att sälja den utan statistik och omsättning, bara man sätter ett normalt pris och gärna delar med sig av kontakter till lev.
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-05-10, 23:50 #4
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Om du ska sälja en webbshop utan kunder och inkomster kommer du tyvärr inte få mycket om det är något väldigt speciellt.
Några tusenlappar kan du väl få för en för en välbyggd webbshop, men sällan mer. Har du en bra domän till så kan priset dock öka en del. För ett lager får du max 75% av nypriset så då blir nästan direkt en förlustaffär.

De flesta som vill köpa en webbshop istället för att göra en egen är nog oftast ute efter att komma igång snabbare och vill nog ha med en del kunder för att det ska vara värt att köpa då.
Att sätta upp en webbshop med något av de färdiga verktygen kan de flesta göra om de bara vill. Att komma igång och nå ut till kunderna är däremot svårare.

Mitt råd är därmed att försöka få igång butiken innan försäljning. Du bör ha åtminstone ett par tusen i omsättning per månad och göra en hyfsad vinst på det, åtminstone 30-40%.

Senast redigerad av pelmered den 2012-05-10 klockan 23:52
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017