Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Pedofilsida laglig..

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-06-10, 02:44 #251
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
Det framgår även, om man läser skaparens kommentarer om sidan, att hon är intresserad av att skapa liknande hemsidor för andra sexuella läggningar som har dåligt rykte... Någon som äger n e k r o f i l i . s e och vill bli rik?

EDIT: Verkar som att den redan är på väg...)

D e n d r o f i l i och k o p r o f i l i finns dock kvar för den som är intresserad av att tjäna några miljoner.
koala är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-10, 07:01 #252
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 426
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 426
Nu är det ju ingen PR-kupp, men om det vore en så skulle den vara särdeles lyckad. Vi har faktiskt fått in mängder med kunder (och nej, de är inte pedofiler) efter den här historian, just för att folk gillar och vill stödja en ISP som verkligen står upp för yttrandefriheten även när det blåser full orkan runt en kund.
PRQ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-10, 10:02 #253
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
PRQ - Jag tycker (även om jag är hatiskt anti den sidan som det diskutteras) att ni gör rätt som står på er i frågan..

Ni hade er ståndpunkt innan pedofil.se dök upp som kund hos er och det skulle se löjligt ut om ni ändrade ståndpunkt helt plötsligt. Tips är dock kanske ett någonstans upplysa om att ni inte står bakom åsikterna på den sidan men att ni anser dom ha rätt till yttrandefrihet osv.
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-10, 11:48 #254
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Citat:
Originally posted by PRQ@Jun 10 2007, 06:01
Vi har faktiskt fått in mängder med kunder (och nej, de är inte pedofiler)
Hehe, kan inte låta bli att fundera på hur du vet det...

Har ni infört en kryssruta i beställningen? Pedofil "Ja" eller "Nej"...

Kommer att tänka på blanketterna man får fylla i när man skall komma in i USA. "Är din avsikt att planera eller utföra terrorhandlingar, sätt ett kryss i rutan..." (kommer inte ihåg ordvalet, men innehållet är rätt skoj...)

Lite allvar:
Är jag ute och seglar när jag vill se ISP och webhotell som 2 olika saker? En ISP är att jämföra med postverket eller vägverket och ska inte lägga sig i "innehållet". Ett webhotell däremot är moraliskt ansvarigt för vad som finns på servrarna.
Detta är ju inget problem för PRQ som står för innehållet (även om jag tycker det är fel), dock verkar en del andra här mena att ett webhotell inte alls ska bry sig om vad som finns på deras servrar...?!
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-10, 18:59 #255
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Citat:
står upp för yttrandefriheten
Nej, men så fantastiskt ädelt!
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-10, 20:31 #256
JacobTallberg JacobTallberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 205
JacobTallberg JacobTallberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 205
Citat:
Pirate Bays grundare i längre Rapport-intervju
Alla ska princip få komma till tals. Det menar Gottfrid Svartholkm, grundaren till fildelningssajten Pirate Bay. Se en längre intervju.
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=847392

Direktlänk: http://svt.se/content/1/c6/84/73/92/gottfrid2.asx

Edit: Direktlänk
JacobTallberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-10, 23:25 #257
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 426
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 426
Citat:
Originally posted by melin@Jun 10 2007, 10:02
Ni hade er ståndpunkt innan pedofil.se dök upp som kund hos er och det skulle se löjligt ut om ni ändrade ståndpunkt helt plötsligt. Tips är dock kanske ett någonstans upplysa om att ni inte står bakom åsikterna på den sidan men att ni anser dom ha rätt till yttrandefrihet osv.
Ja - v gör vårt bästa för det, men det är ju inte alltid det blir rätt i tryck/TV. Journalister, suck...


Angående webhotell/ISP så håller jag faktiskt med om att det är skillnad på hur mycket ansvar man kan sägas ha som webhotell, co-location- respektive bandbreddsleverantör. Uppenbarligen håller våra upstreams med om det (förutom en incident, men den tänker jag inte nämna här) eftersom alla transitsnören är uppe trots en organiserad kampanj mot just våra bandbreddsleverantörer :-).
Rent juridiskt finns det även skillnad, men det orkar jag verkligen inte gå in på nu (inse vilken vecka jag haft...).
PRQ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-11, 01:17 #258
uffe_nordholm uffe_nordholm är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 96
uffe_nordholm uffe_nordholm är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 96
Nu har jag inte läst alla inlägg i debatten, men i alla fall de första 12 sidorna.

Till de som absolut vill spärra in pedofiler har jag en fråga. Först lite om min bakgrund dock: jag är svensk, född av svenska föräldrar och min familj, så långt bak jag känner till har varit svensk. För ett antal år sedan blev jag nerslagen och grovt misshandlad av två invandrare, när jag var på väg hem från scouterna (1). Det står därmed bortom allt tvivel (OBS ALLT tvivel, inte bara rimligt) att vissa invandrare misshandlar svenskar. Eftersom jag låg på sjukhuset i fyra dagar känner jag ännu idag, tio år senare, en del obehag när jag träffar invandrare på gatan när det är mörkt. Borde man inte då dra den logiska slutsatsen att det är bara att låsa in alla invandrare? Jag kan ju iofs vara lite vidsynt, och gå med på att släppa ut sådana som ser svenska ut, men alla andra borde sitta inne...

Som svar på tidigare ställd fråga i debatten: nej, jag skulle inte gilla det om en känd pedofil arbetade ensam på det dagis mina barn gick på (2). MEN det är inte fråga om vad personen TÄNKER utan GÖR som är relevant. Om NN på ungarnas dagis är pedofil så har jag egentligen inget med det att göra. Men det blir ett annat läge om NN börjar utnyttja barn (mina eller andras) för sina egna syften. Så länge det stannar vid tankar ser jag ingen anledning att ändra på något.

Jag vill också påpeka till en och annan debatör vars inlägg jag läst, att när man som mest tycker att vissa åsikter borde censureras (och åsikternas torgförare fängslas) borde ställa sig frågan "Varför?" Den är nämligen väldigt viktig. Om jag så rabiat tycker att pedofiler inte borde få komma till tals och ser till att de inte kan det, vad är det då som hindrar andra i samhället att tysta mig? Som någon påpekat tidigare så har samhallets syn på homosexualitet svängt, från att ha varit förbjudet till accepterat. Vad är det då som säger att det i framtiden inte kommer att vara strängt tabubelagt att vara homofob? Om det nu blev så i framtiden, varför skulle inte homofoberna få komma till tals?

Och om samhället i stort lyckades tysta ner pedofilerna idag, vilka blir tystade imorgon? Och i övermorgon? När det sedan blir 'min' grupp som tystas kan det vara för sent att protestera, och samhället har blivit en grå massa som bara får information från en tidning som heter "Pravda" men som serverar allt annat än sanningen (3). I ett sådant samhälle kan ingen säga något utan att vara rädd för represalier av något slag.

Avslutningsvis: tryckfriheten och yttrandefriheten är inskrivna i våra grundlagar, och är något vi måste vårda ömt. Inte så att vi måste tycka om allt som skrivs eller sägs, men vi måste vara _oerhört_ liberala när vi avgör om något skall få tryckas/sägas eller inte. Ju liberalare vi är desto bättre samhälle tycker jag. Mikael Mogren och Mohamed Omar skriver i Expressen: "Ett av de viktigaste kännetecknen för en frisk demokrati är inte allmänna val. Det är skydd mot avvikande." (4)

En av chefredaktörerna på någon av de danska tidningarna sade att pressfriheten är ingen dålig sak att dö för. Yttrandet fälldes i en TV-intervju, i samband med de ökända satirteckningarna, och visar att denne redaktör var beredd att ge sitt liv för principen att folk skall få komma till tals! (5)

(1) Till de som inte vill behöva lita på mitt ord kan jag rekommendera ett telefonsamtal till Tingsrätten i Mamö (målkansliet). Upge mitt namn (Ulf Nordholm) som målsägande och säg att ni vill ha en kopia på domen. Det kan kosta något, men de har, vad jag vet, inte rätt att fråga vad ni skall med papprena till och de får heller inte, så vitt jag vet, registrera era namn och adresser annat än till att kunna skicka ut koppiorna.

(2) Jag har ännu inga barn, men leker med tanken att jag hade.

(3) Pravda betyder "sanningen".

(4) http://www.expressen.se/debatt/1.686960 Texten handlar dock om något annat, men citatet tycker jag inte är taget ur sitt sammanhang.

(5) Jag minns bara uttalandet, inte så mycket mer så komplettera gärna med länkar. Chefredaktören var beredd att dö för tryckfriheten, men inte pga ett misstag (någon hade hotat fel person eller rätt person av fel anledning...)
uffe_nordholm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017