Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tips på hur marknadsföra webbsidan

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-05-25, 22:34 #11
kewinxDs avatar
kewinxD kewinxD är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 344
kewinxD kewinxD är inte uppkopplad
Flitig postare
kewinxDs avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 344
Citat:
Ursprungligen postat av lus Visa inlägg
Tack Advocacy för att du tar dig tid att hjälpa till.

Jag har provat AdWords (gav mest men nu gillar de inte min sajt nu mera) jag har provat Facebook annonsering och det ångrar jag bittert. Fasen vicken skit, varning till alla andra som inte provat FB ännu (Det är bottar jag vet jag kan sånt. gäller både besökare och likes.) Jag har annonserat på andra sajter men det ger inget. Det bästa hittills är n a t t s t a d.

Tänk såhär....Jag kan betala MYCKET pengar om det ger något men det vet jag ju inte förrän jag har testat. Om du eller någon annan har testat en sajt eller vad det nu kan vara så kan vi ju dela med av oss om den erfarenheten.

Sökord som jag vill ha ligger på topp i Google mm.
Pengar är inga problem för mig det är bara okunskapen som bromsar =) och jag vill nå ut till Norge och kanske Danmark men mest Sverige.

Min webbsida är en köp & sälj sida för "digitala tjänster" för privat personer och företag typ F i v e r r.
Köp eller sälj Instagram followers, backlinks, facebook likes, logotype, header, översätta text, skriva artiklar mm.
En sajt för åldrar 15-150 år.

Den här biten av det hela är jag ny och okunnig i, så det är därför jag ställer frågan här på detta forum. Jag är ganska säker på att många här vet väldigt mycket om sånt här. Och jag förstår att många håller klaffen om sådant här också. Dem har ju kanske betalat mycket pengar för att lyckas/synas.
Facebook är det som fungerat absolut bäst för mig, helt klockrent!
kewinxD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-05-25, 22:59 #12
lus lus är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 8
lus lus är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 8
Citat:
Ursprungligen postat av kewinxD Visa inlägg
Facebook är det som fungerat absolut bäst för mig, helt klockrent!
Använder du annonsering via FB eller folk som gillar sajten mm?
Jag har provat det, och är väldigt missnöjd med annonseringen.

Senast redigerad av lus den 2014-05-25 klockan 23:01
lus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-05-26, 03:48 #13
writer writer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 37
writer writer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 37
Förutom banners och blogginlägg på "tjäna extra" sidor/bloggar kan du be någon skribent skriva artiklar och publicera på ex mynewsdesk

http://www.mynewsdesk.com/se/news/50...er-nadja-81607

Denna är visserligen reklam för din konkurrent men är delad rätt bra på facebook.

Att hitta bloggar och skribenter är lätt. Kör hårt.
writer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-05-27, 16:32 #14
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av lus Visa inlägg
Hur gör ni eller har gjort?
Dela med er om hur ni marknadsför era webbsidor. Jag har testat att annonsera på en del webbsidor men det ger alldeles för dåligt resultat.

Jag söker svenska och norska besökare i alla åldrar och kön, så det borde inte vara så svårt.
Har en hel del besökare idag men vill ha FLER!
Det är just det som är svårt. Du måste fokusera stenhårt på en väldefinierad målgrupp. Ju bredare målgrupp desto större konkurrens får du av andra som är bättre än dig och som har mer erfarenhet av att tillfredsställa målgruppens behov.

Det är mycket bättre att börja med en för snäv målgrupp och sedan bredda den än tvärtom.

Du måste alltid utgår från din målgrupps behov och hur ska du tillfredsställa målgruppens behov, detta gäller oavsett om din tjänst är gratis eller om du tar betalt för den.

Tänk på att du konkurrerar med alla andra konkurrenter om målgruppens tid och energi. Tänk efter NOGA vad du tillför för VÄRDE till målgruppen och vad som är UNIKT, det är det du ska fokusera på i hela ditt tänkande inklusive marknadsföringen.

Börja med att tänka på din målgrupp som en enda person och vad just DITT KONCEPT ger denne för UNIKT VÄRDE. Dvs något som ingen annan konkurrent kan erbjuda.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-05, 15:41 #15
ermins avatar
ermin ermin är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 15
ermin ermin är inte uppkopplad
Nykomling
ermins avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 15
Facebook har fungerat väldigt bra även för mig. Jag väljer att köpa klick och fokuserar sedan på rätt målgrupp och det har funkat bra tycker jag. En annan sajt som jag även gillar att köpa annonser på ibland är http://www.blogresponse.com/ där du kan välja att köpa visningar på medlemmars widgets, i deras promotebox som ger mest uppmärksamhet och den mest lönsammaste här enligt mig live annonsering som kostar ca 15 kr plus sms avgift för 24 timmar. Men ska du ha många besökare genom köpta annonser får du nog antingen köpa annonser på många ställen eller betala en stor summa för en annons på en stor sajt. Den först nämnda metoden kan vara bättre då du kan fördela investeringen samt även lära dig var de tär bäst att investera. Sen skulle jag även vilja rekommendera att du helt enkelt hittar sajter som du gillar inom din nisch och frågar om du kan köpa en reklamplats där.
ermin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017