Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


WP plugin för avancerad sök/filtrering

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-04-17, 20:27 #1
SmickSmack SmickSmack är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 74
SmickSmack SmickSmack är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 74
Standard WP plugin för avancerad sök/filtrering

Halloj,

Finns det någon som har tips på bra plugin för avancerad sökning, eller kanske snarare filtrering av resultat?

Vad jag söker är en funktion på sidan där man exempelvis kan avgränsa sökningen till ett visst prisintervall, färgval, storlek etc och sedan visas sökresultat relevanta för just de kriterierna.

Det får gärna vara estetiskt tilltalande (subjektivt förstås...) och spelar ingen roll om det är gratis eller kostar en slant. Det vore trevligt om pluginet kan läggas både som minifunktion i sidebar och även som större version på en egen page så att säga.

Jag har svårt att hitta vad jag söker så alla tips tas emot med tacksamhet och ett lyft på hatten
SmickSmack är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-18, 06:39 #2
DanielN DanielN är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 330
DanielN DanielN är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 330
Det funkar inte riktigt så. Man måste veta hur du har kodat eller som jag misstänker hur temat som du köpt är kodat. Använder du dig av produkter, kategorier, olika taggar eller är det woocommerce... skriv vilken sida det gäller så är det lättare att hjälpa till
DanielN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-20, 23:22 #3
SmickSmack SmickSmack är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 74
SmickSmack SmickSmack är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 74
Hej och tack för svaret, jag inser att jag var "lite" vag i min beskrivning. Jag vill egentligen inte att det ska söka på sidan utan, låt säga, i en tabell. Jag har en tabell med flera produkter och alla produkter har olika attribut och pris. Vad jag vill åstadkomma är för besökare att kunna avgränsa listan med artiklar genom att välja prisintervall och diverse attribut, ju mer besökaren avgränsar dest kortare blir listan över matchande artiklar.

Vore kanon om någon har ett tips på plugin för ovan eller liknande som inte kräver för mycket anpassning. Alternativt en sida där jag kan läsa mer om hur man skulle kunna koda detta, även om jag inte är någon expert på det...
SmickSmack är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017