Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Göra så att en sajt endast blir synlig för mig, dvs blocka den för övriga.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-07-20, 19:23 #11
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
Citat:
Ursprungligen postat av BarateaU Visa inlägg
Jag hade lagt upp sidan på hosten men inte confat domänen. Sen lagt till domänen själv i hosts filen och pekat till ipn på hosten. Då blir namnuppslagningen rätt fast inte publikt. Och sen när han är redo är de bara konfa domänen med rätt ip så börjar allt funka. Då behövs inte htaccess eller ip block osv.
Förstår lite hur du tänker men inte helt. Är som sagt lite okunnig inom detta och vill ha det enkelt. Därför blir .htaccess låsning så bara jag kan komma åt sidan genom ett inloggningsformulär med namn + lösenord, en väldigt bra utväg.

Så jag tar gärna emot mer tips också, eller en liten "enklare guidning" av det som redan kommit upp i tråden.
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-20, 21:36 #12
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst Visa inlägg
Förstår lite hur du tänker men inte helt. Är som sagt lite okunnig inom detta och vill ha det enkelt. Därför blir .htaccess låsning så bara jag kan komma åt sidan genom ett inloggningsformulär med namn + lösenord, en väldigt bra utväg.

Så jag tar gärna emot mer tips också, eller en liten "enklare guidning" av det som redan kommit upp i tråden.
.htpasswd-fixande går fel för det mesta när en nybörjare på området skapar dom. Och när felbeskrivningarna blir "Den koden verkar ju inte funka" för att personen inte vet hur den ska beskriva sitt fel är vägen till hjälp via ett forum rätt lång eller väldigt presumptiv (och i bästa fall vägledd av lyckliga gissningar).

Skulle du istället välja att konfigurera sajten för en domän som du själv kontrollerar men utan att peka domänen mot ditt webbhotell så finns det en enklare lösning som BarateaU. Det enda du behöver göra för att det ska funka är att ha kontroll över domänen du vill använda på ett annat ställe än webbhotellet och låta den ligga parkerad/opekad/vadsom. Sedan lägger du till IP-adressen ditt webbhotell ger dig när du skapar ditt konto/sajt kopplad till en domän i din hosts-fil (t ex /Windows/system(32|64)/drivers/etc/hosts under windows eller /etc/hosts på macosx .. sök på typ "add ip to hosts file" för mer instruktioner).
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-21, 16:42 #13
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
Clarence: Tack för ditt inlägg, men det gjorde mig inte heller så mycket klokare. Jag är väldigt tacksam för alla vädledningar jag får. Alltså egentligen så verkar ju inte denna guiden så svår: http://www.elated.com/articles/passw...with-htaccess/

Vet bara inte vad jag gör för fel men något är det. Jag kör på en ftp klient och jag tror inte riktigt .htaccess filen samt .htpasswd filen förs över.
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-21, 19:12 #14
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 331
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 331
Använder du FileZilla så skall du se den iallafall.
P3N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-23, 01:54 #15
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Döljer du kända filändelser? Dina filer kanske heter .htaccess.txt och .htpasswd.txt eller något liknande.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-23, 03:27 #16
daniel.s daniel.s är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 341
daniel.s daniel.s är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 341
Annars kan du använda xampp för att utveckla sidan lokalt.

http://www.apachefriends.org/en/xampp.html
daniel.s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017