Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet?

Visa resultat för omröstning: Valet 2010
Vänsterpartiet (V) 7 3.04%
Miljöpartiet (MP) 14 6.09%
Socialdemokraterna (S) 15 6.52%
Centerpartiet (C) 17 7.39%
Folkpartiet (FP) 8 3.48%
Kristdemokraterna (KD) 9 3.91%
Moderaterna (M) 100 43.48%
Piratpartiet (PP) 22 9.57%
Sverigedemokraterna (SD) 31 13.48%
Annat 7 3.04%
Antal röster: 230. Du får inte rösta i den här omröstningen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-09-25, 11:43 #441
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Tvärtom, det är bra att SD har kommit in och vågmästarroll får de enbart om de andra inte kan samarbeta. Det är nu man får se vilka partier som är "prestigelösa" och "samarbetsvilliga".
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-26, 08:21 #442
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Den åsikten delar inte jag. SD kommer bara göra så att MP få mera makt. SD hjärtefrågor antaligen bli mer tabu nu än innan den kommer in riksdagen.

SD har en del vettiga saker också på sitt program, bl a minska SIDAs budget ( Vi bränner snuskigt mycket pengar på bistånd till divers bandit stater runt om i världen ) . SIDA är en myndighet som skulle kunna läggas ner på dagen och sedan låter man US / UN / EU få äga frågan istället.

MP har försej en del saker som är vettiga men också en del saker som slår hårt emot småföretagare. En eventuell km / skatt kommer slå hårt emot diastanshandel.

Risken är att MP använder utpressning, precis som det gjorde för få igenom strafftullar runt Stockholm. Jag är bara glad alliasen får behålla sin makt i Sthlm och de inte blir något vågmästarstrul här.

Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Tvärtom, det är bra att SD har kommit in och vågmästarroll får de enbart om de andra inte kan samarbeta. Det är nu man får se vilka partier som är "prestigelösa" och "samarbetsvilliga".
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-26, 08:42 #443
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Klein men är det då SD som är vågmästare? Det är väl MP i så fall.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-26, 08:45 #444
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
SD är vågmästare, men eftersom ingen vill ta i SD med tång. Så kommer det söka politiska lösningar med andra partier framförallt MP. Sedan vet man inte vad som pågår bakom kulisserna.

Det bästa vore om alliasen kunde locka över 2 st mandat till sej.

SD är Riksdagsledamöter är väldigt oerfarna dessutom.. Så vi få se vad här slutar.

Om det bli omval i Värmland så kommer de rösterna få mycket uppmärksamhet .. Man kommer betala dyrt för dessa röster..:-)

Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Klein men är det då SD som är vågmästare? Det är väl MP i så fall.

Senast redigerad av klein den 2010-09-26 klockan 08:49
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-01, 15:15 #445
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
SD är garanterat vågmästare nu när de rödgröna kan tänka sig att rösta med SD i många frågor. Första steget blir att vi får en socialdemokratisk talman i riksdagen där de rödgröna går ihop med SD.

De rödgröna gör allt för att få makt. Skulle inte förvåna mig om vi faktiskt får se Mona Sahlin som statsminister med sverigedemokrater i regeringen. Allt för makten!
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-01, 15:47 #446
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Citat:
Ursprungligen postat av Spindel Visa inlägg
SD är garanterat vågmästare nu när de rödgröna kan tänka sig att rösta med SD i många frågor. Första steget blir att vi får en socialdemokratisk talman i riksdagen där de rödgröna går ihop med SD.

De rödgröna gör allt för att få makt. Skulle inte förvåna mig om vi faktiskt får se Mona Sahlin som statsminister med sverigedemokrater i regeringen. Allt för makten!
erm..
Om jag nu inte missat något sedan någon dag sedan.
Så har S+MP+alliansen enat om att moderaternas kandidat till förste talman i riksdagen ska sitta kvar..

Verkar vara en bra start på att iallafall försöka göra lite ihop.
Men jag tycker verkligen inte att sverige är ett hälsosamt land längre.
Tyvärr så kommer ett omval bara ge samma eller värre utgång än det vi har nu.
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-01, 16:05 #447
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Citat:
Ursprungligen postat av mervinst Visa inlägg
erm..
Om jag nu inte missat något sedan någon dag sedan.
Så har S+MP+alliansen enat om att moderaternas kandidat till förste talman i riksdagen ska sitta kvar..

Verkar vara en bra start på att iallafall försöka göra lite ihop.
Men jag tycker verkligen inte att sverige är ett hälsosamt land längre.
Tyvärr så kommer ett omval bara ge samma eller värre utgång än det vi har nu.
Du är lite ouppdaterad

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sd...et_5432245.svd

Dvs, nu gör sossarna tvärtemot vad de sade innan valet. De ger nämligen SD allt inflytande nu att stödja en rödgrön talman.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-01, 17:19 #448
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Suck... Talman kan tyckas vara en struntpost men den har en viktig funktion framförallt om det skiter sig. Jag är inte så förtjust i Per Westerberg sedan gammalt men han är ändå den bästa kandidaten för Härstedt gillar jag inte alls och han är dessutom omeriterad jämfört med Westerberg. Om SD väljer Härstedt så blir jag väldigt förvånad, då har de antingen ingen koll på honom eller så vill de bara jävlas med alliansen vilket jag har svårt att tänka mig.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-01, 17:34 #449
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av klein Visa inlägg
SD har en del vettiga saker också på sitt program, bl a minska SIDAs budget ( Vi bränner snuskigt mycket pengar på bistånd till divers bandit stater runt om i världen ) . SIDA är en myndighet som skulle kunna läggas ner på dagen och sedan låter man US / UN / EU få äga frågan istället.
Var börjar man här?

Det finns väldigt få organisationer som fokuserar sitt bidrag på demokratier med välfungerande institutioner just för att bidrag sällan behövs där.

Vidare förstår jag inte ens hur man kan få för sig av avsäga kontrollen över sitt egna bistånd till en enskild aktör. Om man därtill tycker att ett enskilt land som dessutom är ett krigsförande sådant skulle vara en av de lämpliga arvtagarna förstår jag ännu mindre. Direktiven för SIDAS arbete är inga interna tjänstemannabeslut som många verkar anta utan besked från sittande regering. Själv måste jag säga att jag är väldigt positivt överraskad över alliansens biståndsbeslut. Förutom att man nallade på biståndspengarna genom nya definitioner så lyckades kristdemokraterna riktigt bra med att hålla uppe ambitionerna.

Vidare är det redan nu så att en knappt tredjedel av Sveriges bistånd går till bilateralt sådant. Resten kanaliseras framförallt genom multilaterala organisationer. Men även dessa organisationer väljs utifrån den politik som sittande regering vill föra i fråga. Något som är möjligt tack vare SIDA.

SDs politik inom området går ut på att ge extra stöd till UNHCR och sänka den totala biståndsbudgeten med 30%. Det är alltså inte så mycket en förändring av biståndet, som en minskning av det.

Detta är för mig framförallt intressant då en stor del av SDs partiprogram i relevanta frågor går tvärs emot rekommendationer från detta FN-organ. Om man inte alls respekterar organisations ståndpunkter och rekommendationer så kanske man kan vara ärlig mot både sig själv och väljare och inse att man står för en annan syn på flyktingpolitik, och i min mening även människovärde.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017