Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Söker samarbetspartner - (Till en kommande sida)

Visa resultat för omröstning: Vad tycker du om detta?? (RÖSTA)
Suveränt ;D 0 0%
Bra 0 0%
Sådär : 0 0%
|Dåligt 12 85.71%
... ;() 3 21.43%
Flervalsomröstning. Antal röster: 14. Du får inte rösta i den här omröstningen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-10-20, 04:01 #1
Svenskaforumportalar Svenskaforumportalar är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 3
Svenskaforumportalar Svenskaforumportalar är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 3
Comment Söker samarbetspartner - (Till en kommande sida)

Jag söker dig som har vill vara med och driva en dejting sajt, där man både kan söka ett förhållande och sex.

Exempel. mötesplatsen & bodycontact, fast den sidan jag tänker bygga ska vara helt gratis. Står det 100% gratis, så ska det vara 100% gratis också, men dessa sidor är inte 100%.

Min sida kommer inte va någon kostnad alls. Jobbar på annat håll också, så pengar från sidan är inget jag siktar på i första taket, vill ha er som är med på att börja starta sidan och sedan jobba upp sidan, så den blir stor och får medlemmar och för att kunna betala platsen på webbhotellet, så tänker jag ha annonser inget annat.

Detta får ni vara med och bestämma:

- Domän
- Regler
- Policy/Användarvillkor

Och mycket annat.

Kan inte ge löner, så det bästa vore om du har jobb, och gör detta som hobby. Jag kommer jobba på sidan som hobby tills sidan vuxit och blivit populär. Jag vill tänka på medlemmarna, vem vill betala för ett förhållande? Inte jag, så nu vill jag satsa på en dejt sida, med kontakt annonser, chatt, och mycket annat. - GRATIS, sidan drivs på annonsintäkterna.

Frågor pm:a mig, här på WN.se så förklarar jag vidare.

Observera: Är du i behov av ett jobb, där pengar är inblandat, så kontakta inte mig. Är du bara sugen på att starta en helt ny sida, där pengarna inte är så viktigt, hör då av dig, så pratar vi vidare.

Ps.) Använder mig av Vbulletin Suite - Som man kan använda för att bygga en mötesplats.

Är detta något för dig? Vad är du kunnig inom?
Svenskaforumportalar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-20, 14:06 #2
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Hur kan du konkurrera mot de stora som ÄGER mediet de anonserar i?

Kom på hur du kan ta marknadsandelar, tror inte en direkt konkurrans blir lätt.

Kom på något enklare finns mycket som inte finns i Sverige, var unik och bli den första som gör det i Sverige.
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-20, 14:53 #3
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Det är en idé som det går 20 på dussinet. Finns mao massor av konkurrenter.

Du bidrar inte med någon unik idé. Du vill att någon annan bygger upp webbplatsen åt dig. Du har inte ens ambitionen att tjäna pengar på detta.

Troligen finns heller ingen affärsplan för att tjäna pengar på sikt.

Lägg ner projektet på en gång!

Hitta på något annat som åtminstone i teorin har en chans att bli en framgång och där du bidrar med något UNIKT VÄRDE.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-20, 15:07 #4
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskaforumportalar Visa inlägg
Kan inte ge löner, så det bästa vore om du har jobb, och gör detta som hobby. Jag kommer jobba på sidan som hobby tills sidan vuxit och blivit populär. Jag vill tänka på medlemmarna, vem vill betala för ett förhållande? Inte jag, så nu vill jag satsa på en dejt sida, med kontakt annonser, chatt, och mycket annat.
Du tror inte folk vill betala för det här, men du tror att folk vill jobba gratis åt dig?
Att skapa en sån här sida tar flera månaders heltidsjobb om man ska göra det hyfsat bra.

Du säger inte ens ett ord om vad du kan bidra med till det här projektet. Du verkar inte erbjuda någonting för att väga upp för den arbetsinsats som krävs. Du verkar inte heller ha något unikt som som vem som helst inte kan få tag på. Är det inte bättre för mig som utvecklare att göra det här själv då i så fall?

Om du ska lyckas hitta någon som kan hjälpa dig måste du presentera det här som ett genomförbart och trovärdigt affärsförlag. Du har missat alla komponenter som måste finnas i ett affärsförlag. De viktigaste är: Hur ska du tjäna pengar? Vad är planen för att ta sig dit? Vad får jag ut av att hjälpa dig? Vad kan du bidra med? Vad gör dig och din idé unik? Varför behöver jag dig?

Allt det här bör man givetvis inte avslöja i en första kontakt i ett publikt forum, men du verkar ju inte ha tänk på en enda av de här sakerna.

Senast redigerad av pelmered den 2013-10-20 klockan 15:09
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-20, 17:50 #5
Svenskaforumportalar Svenskaforumportalar är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 3
Svenskaforumportalar Svenskaforumportalar är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 3
Standard Hej igen...

Jag behöver ingen hjälp, eftersom att jag har fler sm redan vill hjälpa mig. Kan ni säga mig, vart det finns en dejtsajt som man kan chatta, ha foton, hitta tjej, skriva meddelanden och mycket annat som man kan göra på en dejtsajt? Finns det en dejt sajt som inte kostar pengar, eller kostar allt pengar?

Svaret på frågan är : Nej, det vet jag själv att det inte finns, jag siktar på en gratis dejtsajt utan kostnad. Alla stora dejtingsajter lurar sina kunder med att skriva 100% gratis, fast att det inte är det, det är fel.

Så jag bygger som sagt 100% gratis dejtsajt. Inte en ända krona behöver man lägga, för att hitta sin kärlek, det ska inte kosta pengar att en tjej, eller en kille. Jag behöver inte ha annonser på min sajt, men blir det typ 1 000 - 10 000 medlemmar, så kommer annonsörer automatiskt vilja ha en annons på min sida. Pengarna går först & främst till sajten och kanske sedan till de som jobbar på sajten.
Svenskaforumportalar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-20, 18:27 #6
CotopaXi CotopaXi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
CotopaXi CotopaXi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskaforumportalar Visa inlägg
Kan ni säga mig, vart det finns en dejtsajt som man kan chatta, ha foton, hitta tjej, skriva meddelanden och mycket annat som man kan göra på en dejtsajt? Finns det en dejt sajt som inte kostar pengar, eller kostar allt pengar?

Svaret på frågan är : Nej, det vet jag själv att det inte finns, jag siktar på en gratis dejtsajt utan kostnad. Alla stora dejtingsajter lurar sina kunder med att skriva 100% gratis, fast att det inte är det, det är fel.
http://www.happypancake.com/ är såvida jag vet helt gratis. Problemet med gratis dejtingsidor är dock att det har en tendens att bli mestadels oseriösa medlemmar. Så ja, din idé finns redan. Däremot så finns det säkerligen utrymme för förbättringar, en idé är inte värd någonting, det är genomförandet som är allt. Min fråga till de utvecklare som väljer att sammarbeta med dig är dock vad du nu tillför projektet och varför inte denna utvecklare skulle kunna göra detta själv.

Hursomhaver, lycka till med projektet.
CotopaXi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-20, 22:12 #7
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskaforumportalar Visa inlägg
Jag behöver ingen hjälp, eftersom att jag har fler sm redan vill hjälpa mig. Kan ni säga mig, vart det finns en dejtsajt som man kan chatta, ha foton, hitta tjej, skriva meddelanden och mycket annat som man kan göra på en dejtsajt? Finns det en dejt sajt som inte kostar pengar, eller kostar allt pengar?

Svaret på frågan är : Nej, det vet jag själv att det inte finns, jag siktar på en gratis dejtsajt utan kostnad. Alla stora dejtingsajter lurar sina kunder med att skriva 100% gratis, fast att det inte är det, det är fel.

Så jag bygger som sagt 100% gratis dejtsajt. Inte en ända krona behöver man lägga, för att hitta sin kärlek, det ska inte kosta pengar att en tjej, eller en kille. Jag behöver inte ha annonser på min sajt, men blir det typ 1 000 - 10 000 medlemmar, så kommer annonsörer automatiskt vilja ha en annons på min sida. Pengarna går först & främst till sajten och kanske sedan till de som jobbar på sajten.
Jag inte speciellt bra koll, men det där stämmer säkert. Det man behöver fråga sig då är varför det är så.

Jag är ganska säker på att svaret är att det är svårt att hitta en fungerade affärsmodell som är helt baserad på reklamintäkter. Du verkar ju heller inte ha kommit på något smart här som gör att det skulle fungera heller eftersom du inte förväntar dig dra in några större summor på det här.

Men det största problemet med hela förslaget är att du fortfarande inte sagt ett enda ord om vad du kan bidra med förutom idén som varken verkar vara unik, nyskapande eller speciellt lönsam. Idén är inte värd mycket i det här skedet om det inte verkligen är något extraordinärt, vilket det inte verkar vara.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-21, 03:43 #8
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 359
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 359
Citat:
Ursprungligen postat av CotopaXi Visa inlägg
Problemet med gratis dejtingsidor är dock att det har en tendens att bli mestadels oseriösa medlemmar.
Där har vi förklaringen till varför ingen(?) av sidorna är 100% gratis. Man vill helt enkelt ha nån form av kvalitet på innehållet och medlemsbasen.

finns det ingen form av "hinder" för att posta skräpannonser och trams-svar på andras annonser så kommer så småningom sidan dö ut. Att saker kostar pengar har visat sig vara ett rätt effektivt "hinder" mot ovanstående. De oseriösa drar sig kanske för att posta ett tramslinlägg om det kostar 10:-. Omvänt så är då 10:- en låg kostnad för de seriösa om de vet att deras inlägg inte drunknar i en massa oseriöst trams.
rhdf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-21, 05:42 #9
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
En intressant fråga vore:

Vem kommer att äga domän namnet?
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-21, 05:51 #10
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Vad man kan göra är att erbjuda billigare alternativ, kanske 95kr per månad högst och 795kr per år erbjudande.

Eftersom man inte äger aftonbladet som vissa gör, så kan man använda sig av ett affiliate program. Men till skillnad från vanliga affiliate program så kan man ge 80%-100% av intäkterna till försäljarna.

På så sätt kan man synas MER än de stora.

Vad man kan tjäna pengar på är värdefulla tillägstjänster och relevanta produkter/tjänster till medlemmarna.

Bara man planerar rätt bör detta gå, vore ganska granterat ide om man hade ett par stora sidor och forum onboard som försäljare innan man investerade pengar och tid i projektet.

Vore kul o höra era åsikter om detta (nej jag tänker inte gå vidare med detta, har inte tid)
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
förhållande, gratis, kontaktannonser, mötesplats, sex


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017