Kom ihåg mig?

Snabbt webbhotell sökes

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-08-28, 14:43 #11
oskarh oskarh är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 435
oskarh oskarh är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 435
Tror aldrig jag varit 100% nöjd med något webbhotell jag provat, främst konfigurationsmässigt. Kör egen server och VPS:er nu för tiden, då får jag allt precis som jag vill ha det och så snabbt jag har råd att betala för. Ett litet tips bara.
oskarh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-28, 14:52 #12
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Maccke Visa inlägg
Har väl inte riktigt samma uppfattning om Oderland. Undvik är mitt förslag gällande de webbhotellet.

Space2u och Crystone är två favoriter helt klart; snabba och stabila. Två webbhotell som inte strulat för mig.
Jag skulle tvärtom vilja säga att Crystone är bland de sämre svenska webbhotellen. Röriga kontrollpaneler, ingen vidare support och en ftp som kan bete sig märkligt åt. I övrigt fungerar det okej men då finns det flera andra som är betydligt trevligare att ha att göra med.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-08-28 klockan 14:56
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-28, 18:11 #13
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jag skulle tvärtom vilja säga att Crystone är bland de sämre svenska webbhotellen. Röriga kontrollpaneler, ingen vidare support och en ftp som kan bete sig märkligt åt. I övrigt fungerar det okej men då finns det flera andra som är betydligt trevligare att ha att göra med.
Hej, tråkigt att du fått den upplevelsen! Jag erbjuder dig gärna ett test konto så att du får testa på vår nya kraftfulla kontrollpanel, behöver du guidning i den kan du, chatta med oss, ringa oss, lämna ditt nummer så ringer vi dig eller lämna ett ärende, vi har även en fullständig FAQ där du kan se dom vanligaste frågorna och svaren om kontrollpanelen. Våran kundtjänst finns också tillgänglig 24/7.

Senast redigerad av Frebjo den 2012-08-28 klockan 18:19
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-29, 22:36 #14
plura plura är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 244
plura plura är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 244
Rekommenderar Oderland starkt! Har använt dem i drygt ett år, och har upplevt det som oerhört stabilt och smidigt. Riktigt bra, kunnig support dessutom.

Ett extra pluss är deras c-panel (one-click-installer för typ alla kostnadsfria plattformar du kan hitta osv= smidigt)
plura är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-03, 21:43 #15
PeterKJ PeterKJ är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 27
PeterKJ PeterKJ är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 27
Jag står också och väger mellan Oderland och Space2u. Det är VPS som gäller för min del. Jag är precis som TS mest intresserad av att min hemsida laddar snabbt. Finns det laddningshastighets tester av svenska VPS?

Jag fick också den upplevelsen av Crystone, väldigt krånglig kontrollpanel dock är de väldigt service minded(men vad hjälper det när det är så satans rörigt).
PeterKJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-03, 21:59 #16
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
De flesta webbhotell har idag öppet köp, eller testkonton, så ta de 4-5 bästa du tror på och testa din sajt och jämför sedan hur det fungerar och jämför prestandan, ta en titt på tex: http://www.webhosting-benchmark.com/rank
Oderland och Space2u som nämns ovan tycker jag absolut ska beaktas ibland de hotell som är värda att jämföras med.

I detta fallet när man frågar vad folk tycker så får man nog mest bara subjektiva svar och mest gissningar på vad som är bäst, väldigt få har konkret testat de 3-4 snabbaste hotellen och jämfört dom emellan på ett konkret sätt. Ett annat problem med många webbhotell som inte kör lastbalansering är att man kan ha otur att hamna på en långsammare och mer belastad server än de övriga. Så 2 kunder på samma webbhotell kan därför ha helt olika erfarenheter av samma webbhotell.

När du väl står mellan 2-3 hotell i ditt val så fråga runt vad folk tycker om de respektive hotellen och vilken erfarenhet man har av dom, så tror jag tillslut att man får ett bättre beslutsunderlag för val av hotell.

Kanske inget enkelt och lätt sätt att välja bästa webbhotell, men troligen den bästa och säkraste.

Senast redigerad av Danielos den 2012-11-03 klockan 22:13
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-04, 22:23 #17
PeterKJ PeterKJ är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 27
PeterKJ PeterKJ är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 27
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
De flesta webbhotell har idag öppet köp, eller testkonton, så ta de 4-5 bästa du tror på och testa din sajt och jämför sedan hur det fungerar och jämför prestandan, ta en titt på tex: http://www.webhosting-benchmark.com/rank
Oderland och Space2u som nämns ovan tycker jag absolut ska beaktas ibland de hotell som är värda att jämföras med.

I detta fallet när man frågar vad folk tycker så får man nog mest bara subjektiva svar och mest gissningar på vad som är bäst, väldigt få har konkret testat de 3-4 snabbaste hotellen och jämfört dom emellan på ett konkret sätt. Ett annat problem med många webbhotell som inte kör lastbalansering är att man kan ha otur att hamna på en långsammare och mer belastad server än de övriga. Så 2 kunder på samma webbhotell kan därför ha helt olika erfarenheter av samma webbhotell.

När du väl står mellan 2-3 hotell i ditt val så fråga runt vad folk tycker om de respektive hotellen och vilken erfarenhet man har av dom, så tror jag tillslut att man får ett bättre beslutsunderlag för val av hotell.

Kanske inget enkelt och lätt sätt att välja bästa webbhotell, men troligen den bästa och säkraste.
Grymt svar! Tack!

Ursäkta min okunskap men vilken/vilka faktorer på http://www.webhosting-benchmark.com/rank är det som avgör om en sida laddar snabbt? Vad ska jag titta på?
PeterKJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-04, 23:50 #18
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av PeterKJ Visa inlägg
Grymt svar! Tack!
Det var så lite
Citat:
Ursäkta min okunskap men vilken/vilka faktorer på http://www.webhosting-benchmark.com/rank är det som avgör om en sida laddar snabbt? Vad ska jag titta på?
Problemet som jag nämnde och som även Kjette är inne på att du kan inte enbart gå efter de siffrorna, det var därför jag nämnde att man måste själv installera wordpress eller det program man använder för att själv sedan göra mätningar med tex. pingdoms verktyg.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
webbhotell


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017