Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Proinet nere? (2)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-02-16, 06:50 #11
JimmyOhs avatar
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
JimmyOhs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
Jag tror verkligen inte att Proinet överlever efter detta. Det hoppas jag att ni alla förstår. Allt är borta och all viktig information sprids för vinden där ute på internet. Hur kul som helst, eller inte...
JimmyOh är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-16, 07:53 #12
Staffanoss avatar
Staffanos Staffanos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 99
Staffanos Staffanos är inte uppkopplad
Medlem
Staffanoss avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 99
Citat:
Originally posted by JimmyOh@Feb 16 2008, 07:50
Jag tror verkligen inte att Proinet överlever efter detta. Det hoppas jag att ni alla förstår. Allt är borta och all viktig information sprids för vinden där ute på internet. Hur kul som helst, eller inte...

Är det en sidan för pessimister du driver Jimmy ? Du verkar vara lite negativ ?
Kette var vid gott mod när jag pratade med honom i natt och nykter..Det mesta är nog okey ska ni se...
Staffanos är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-16, 08:44 #13
JimmyOhs avatar
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
JimmyOhs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
Citat:
Ursprungligen postat av Staffanos
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyOh
Jag tror verkligen inte att Proinet överlever efter detta. Det hoppas jag att ni alla förstår. Allt är borta och all viktig information sprids för vinden där ute på internet. Hur kul som helst, eller inte...

Är det en sidan för pessimister du driver Jimmy ? Du verkar vara lite negativ ?
Kette var vid gott mod när jag pratade med honom i natt och nykter..Det mesta är nog okey ska ni se...
Jag hoppas ju så innerligt att allt är som det ska, men jag förutsätter inte det. Jag har redan förberett mig på att allt är borta. Jag hoppas verkligen att Kjette och resten av personalen utför mirakel inom en väldigt snar framtid.
JimmyOh är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-16, 09:06 #14
stareyes avatar
stareye stareye är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 23
stareye stareye är inte uppkopplad
Nykomling
stareyes avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 23
Försökte precis ringa supporten för lägesrapport eftersom driftinfo inte ger nåt längre... inget svar tyvärr. Nån som hört nåt senaste timmarna?
stareye är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-16, 09:10 #15
JimmyOhs avatar
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
JimmyOhs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
Citat:
Originally posted by stareye@Feb 16 2008, 10:06
Försökte precis ringa supporten för lägesrapport eftersom driftinfo inte ger nåt längre... inget svar tyvärr. Nån som hört nåt senaste timmarna?
Nope, har inte hört något men de jobbar säkerligen på för fulla muggar. Försök att nå dem igen, du får nog svar i sinom tid ska du se. Dom lär ju ha en hel del att stå i känns det som.
JimmyOh är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-16, 09:19 #16
balinet balinet är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 64
balinet balinet är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 64
Ringde Proinet i förrgår som då sa att våra sidor skulle vara uppe under dagen(Torsdag). Ringde igen igår och fick svaret att sidorna skulle vara uppe under dagen/kvällen(Fredag), men de kunde inte säga någon exakt tid. Vad jag nu har lärt mig är att Proinets support snackar skit, ingen idé att ringa dit längre. Vet någon här vad som verkligen gäller, är det på g idag?

Mitt företag köpte ett åf-konto hos Proinet, jag har nu blivit av med flera kunder. Nu har sidorna legat nere i flera dygn......

Vet någon om det finns något seriöst företag, med cpanel, där man som hos Proinet kan lägga in fritt antal kunder. Självklart får det kosta, Proinet har kostat mig mycket pengar nu.
balinet är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-16, 09:22 #17
JimmyOhs avatar
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
JimmyOhs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
Citat:
Originally posted by balinet@Feb 16 2008, 10:19
Ringde Proinet i förrgår som då sa att våra sidor skulle vara uppe under dagen(Torsdag). Ringde igen igår och fick svaret att sidorna skulle vara uppe under dagen/kvällen(Fredag), men de kunde inte säga någon exakt tid. Vad jag nu har lärt mig är att Proinets support snackar skit, ingen idé att ringa dit längre. Vet någon här vad som verkligen gäller, är det på g idag?
Mitt företag köpte ett åf-konto hos Proinet, jag har nu blivit av med flera kunder. Nu har sidorna legat nere i flera dygn......
Vet någon om det finns något seriöst företag, med cpanel, där man som hos Proinet kan lägga in fritt antal kunder. Självklart får det kosta, Proinet har kostat mig mycket pengar nu.
Dom har ju förvisso en hel del att stå i, och tro mig när jag säger att jag har klagat ihjäl mig på den bristande information som ges till alla kunder. Men vad kan vi göra, annat än att "vänta ut läget" så att säga...

Allting är väldigt beklagligt och jag är jättedrabbad av det inträffade men jag har nu inställt mig på att allt som fanns på kontona är eventuellt borta och kan inte återställas.

Angående din sista fråga vet jag ingenting om. Jag letar själv efter ett bra webbhotell med cPanel. Tipsa mig om du hittar något!
JimmyOh är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-16, 09:52 #18
Staffanoss avatar
Staffanos Staffanos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 99
Staffanos Staffanos är inte uppkopplad
Medlem
Staffanoss avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 99
har en idé....att vi som nu blivit drabbade kanske skulle försöka länka varandra ? på så sätt kanske vi kan få igen de kunder som försvunnit ?
Staffanos är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-16, 09:56 #19
AniVision AniVision är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 56
AniVision AniVision är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 56
Förändring: nu får man i alla fall svar från driftinfo.net:s server: "404 file not found". innan var det HELT dött :P
AniVision är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-16, 10:01 #20
Staffanoss avatar
Staffanos Staffanos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 99
Staffanos Staffanos är inte uppkopplad
Medlem
Staffanoss avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 99
Citat:
Originally posted by AniVision@Feb 16 2008, 10:56
Förändring: nu får man i alla fall svar från driftinfo.net:s server: 404 file not found. innan var det HELT dött
Perfekt ! Det går framåt......
Staffanos är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017