Kom ihåg mig?

Proinet nere? (2)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-02-16, 00:43 #1
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Risken finns väl att deras ip-baserade telefonväxel fått sig en ändrad config till någon helt annan.
Decibel är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-16, 00:45 #2
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Det blir ju mer och mer uppenbart att det faktiskt är någon som vill proinet och/eller Kjette personligen mycket illa. Det har ju historiskt varit mycket lekstuga med Proinet och människor inblandade som inte verkar ha samarbetat så bra. Fakturor har inte betalats och det har dribblats om vem som faktiskt var betalningsskyldig...

Mitt i den röran (som nu verkar vara avklarad) har säkert någon med för mycket information blivit riktigt sur. Kunskap är makt och har man tillgång till nycklar, lösenord och kanske till och med har varit med och satt upp säkerheten och lämnat någon bakdörr är det inte speciellt svårt att hacka ett system.

O&K har dock varit mycket kompetenta inom driftsäkerhet så förhoppningsvis blir det ett bra och lyckligt slut på det hela.

Det hela är verkligen för jävligt och jag hoppas innerligt att den skydlige går att sätta dit.
jonny är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-16, 00:46 #3
theflowmachine theflowmachine är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 99
theflowmachine theflowmachine är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 99
Citat:
Originally posted by DistansData@Feb 16 2008, 00:38
Man ska nog inte leka med visa länders auktoriteter om man säger så.
Menar du det?

Det är alltså inte en fjortis som har skrivit detta? "till graven som han"? Alla stavfel?


I övrigt tror jag att O&K var ute efter kunderna, inte själva kompetensen. Uppenbarligen ren otur att hackningen skedde efter köpet.
theflowmachine är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-16, 00:50 #4
lammets avatar
lammet lammet är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 38
lammet lammet är inte uppkopplad
Nykomling
lammets avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 38
Citat:
Originally posted by jonny@Feb 16 2008, 00:45
Det hela är verkligen för jäkligt och jag hoppas innerligt att den skyldige går att sätta dit.
Kan inte annat än hålla med .. Jag lider med Proinet även mina kunder börjar förstå att det kan ta lite tid innan alla sidorna är uppe igen.

bara att hålla tummarna att Kjette med stab orkar köra en natt till utan för mycket sömn.

/ Lammet
lammet är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-16, 00:53 #5
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
DistansDatas avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
Citat:
Ursprungligen postat av theflowmachine
Citat:
Ursprungligen postat av DistansData
Man ska nog inte leka med visa länders auktoriteter om man säger så.
Menar du det?

Det är alltså inte en fjortis som har skrivit detta? "till graven som han"? Alla stavfel?


I övrigt tror jag att O&K var ute efter kunderna, inte själva kompetensen. Uppenbarligen ren otur att hackningen skedde efter köpet.
Om man vill kalla 46 bast för fjortis så får jag väl tacka för det, om det var mig du menade eller var det texten på siten du menade Jag vet att jag oftast inte korrekturläser det jag skriver, ber om ursäkt för det.

Men det finns många fanatiska medborgare i länder som gör allt för sitt land måste man tänka på också.
DistansData är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-16, 00:54 #6
theflowmachine theflowmachine är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 99
theflowmachine theflowmachine är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 99
Citat:
Ursprungligen postat av DistansData
Citat:
Originally posted by -theflowmachine@Feb 16 2008, 00:46
Citat:
Ursprungligen postat av DistansData
Man ska nog inte leka med visa länders auktoriteter om man säger så.
Menar du det?

Det är alltså inte en fjortis som har skrivit detta? "till graven som han"? Alla stavfel?


I övrigt tror jag att O&K var ute efter kunderna, inte själva kompetensen. Uppenbarligen ren otur att hackningen skedde efter köpet.

Om man vill kalla 46 bast för fjortis så får jag väl tacka för det Jag vet att jag oftast inte korrekturläser det jag skriver, ber om ursäkt för det.
Jag menade meddelandet på sajten, inte ditt inlägg. Tror inte att "fjortisen" som har skrivit meddelandet hade med något lands auktoriteter att göra.

Du skriver helt OK... B)
theflowmachine är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-16, 00:57 #7
mikaelkrantzokit mikaelkrantzokit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 38
mikaelkrantzokit mikaelkrantzokit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 38
Helt seriöst vi har inte tid med support vi gör vad vi kan för att saker ska fungera Instället för att prioritera support.
mikaelkrantzokit är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-16, 00:58 #8
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
DistansDatas avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
Citat:
Jag menade meddelandet på sajten, inte ditt inlägg. Tror inte att "fjortisen" som har skrivit meddelandet hade med något lands auktoriteter att göra.

Du skriver helt OK... *

Ok, jag ändrade min text för att förklara bättre vad jag menade Du hann skriva att det inte var jag som skrev dåligt...
DistansData är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-16, 01:01 #9
mikaelkrantzokit mikaelkrantzokit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 38
mikaelkrantzokit mikaelkrantzokit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 38
Helt seriöst vi har haft tidigare personal som vi misstänker för attackerna. Vad ska vi göra. Älska läget ? Nej Vi räddar vår verksamhet sen får det juridiska ta hand om resten. Vi ogillar attacker som saboterar för oss. Det är inte bra på något sätt och kommer kosta oss massor att reparera. Vi är bara glada att vi faktiskt nu äntligen fått in ett operativ som vi ville ha in från början och nu äntligen fått på plats. Nu kan vi snart sova om nätterna.

Alla kunder kommer bli kompenserade så de inte känner sig förlorade. Jag kan garrantera att vi gör allt vi kan för att inte sabotör ska få sabotera mer vi vet vem det är och en anmälan är gjord.
mikaelkrantzokit är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-16, 02:48 #10
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Rensat lite.

Vänta tills det kommer riktig information. Ingen vill arbeta under mycket stress.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017