Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Webbhotell Hackat (?)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-10-02, 18:51 #21
pajass avatar
pajas pajas är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 210
pajas pajas är inte uppkopplad
Medlem
pajass avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 210
Citat:
Originally posted by BE Network@Oct 2 2007, 18:08
Något är det som inte stämmer, antingen har allt gått helt åt helvete och vi kan börja stämpla imorgon eller så reder dem inte ut det helt enkelt.. En sån här dag, i en sådan här situvation så ser man till att ha något ute för att lugna ner alla. Nu är det 6-7 timmar sedan det skulle vara klart och ett par minuter kvar... Iaf då jag talade med nån norrlänning hos dem...
ja, det är dålig information nu tycker jag.. Vi vill ha info nu!
pajas är inte uppkopplad  
Oläst 2007-10-02, 18:59 #22
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
Databaserna saborterade står det på deras driftinfosida. Det låter oroväckande. Hur mycket finns kvar vid återställningen? Hur mycket jobb måste läggas ner på egen rekonstruktion av databaserna?

Tydligen är det fortfarande en hel del sidor nere hos dem.

Hur mycket epost försvinner ut i rymden?
guran är inte uppkopplad  
Oläst 2007-10-02, 19:02 #23
dmdpageup dmdpageup är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 124
dmdpageup dmdpageup är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 124
Citat:
Originally posted by guran@Oct 2 2007, 18:59
Databaserna saborterade står det på deras driftinfosida. Det låter oroväckande. Hur mycket finns kvar vid återställningen? Hur mycket jobb måste läggas ner på egen rekonstruktion av databaserna?

Tydligen är det fortfarande en hel del sidor nere hos dem.

Hur mycket epost försvinner ut i rymden?
E-post bör ligga på kö så det är nog ingen större fara.
Dock kan ju mail som låg på servrarna vid crashen ha gått förlorade.
dmdpageup är inte uppkopplad  
Oläst 2007-10-02, 19:20 #24
Cos Cos är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 307
Cos Cos är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 307
Börjar bli riktigt nervös nu. Man kanske ska kontakta supporten om man vill ha mer information istället för att skriva här, men känns ändå lite meningslöst eftersom jag troligen inte kommer få problemen lösta på en gång genom ett telefonsamtal/mail.

Citat driftinfo.net:
Uppdatering 19.11: web02 har fått sin hemkatalog raderat, vi håller på att undersöka i fall något kan återställas. Vi jobbar fortfarande med web03, samt web01 samtidigt, inga filer har förlorats sägs det förutom ett par databaser, men dessa finns backup på som i värsta fall är mindre ett dygn gammal. Återkommer med mer information strax.


Låter som en liten framgång i alla fall.
Cos är inte uppkopplad  
Oläst 2007-10-02, 19:24 #25
Saints avatar
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 649
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Saints avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 649
nvm
Saint är inte uppkopplad  
Oläst 2007-10-02, 19:31 #26
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
"Uppdatering 19.11: web02 har fått sin hemkatalog raderat, vi håller på att undersöka i fall något kan återställas. Vi jobbar fortfarande med web03, samt web01 samtidigt, inga filer har förlorats sägs det förutom ett par databaser, men dessa finns backup på som i värsta fall är mindre ett dygn gammal. Återkommer med mer information strax."

Det tycker jag lät läskigt. Vadå "kan återställas"? Med web03 och web01 så verkar de ha backups men (kanske på grund av dålig formulering) så saknas det för web02?

Men jag förstår att de har mycket att göra och att det antagligen känns halvstressigt, men det här gör det inte mindre stressigt.
htiawe är inte uppkopplad  
Oläst 2007-10-02, 19:55 #27
BoISaren BoISaren är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 339
BoISaren BoISaren är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 339
Citat:
Originally posted by Cos@Oct 2 2007, 19:20
Börjar bli riktigt nervös nu. Man kanske ska kontakta supporten om man vill ha mer information istället för att skriva här, men känns ändå lite meningslöst eftersom jag troligen inte kommer få problemen lösta på en gång genom ett telefonsamtal/mail.
Citat driftinfo.net:
Uppdatering 19.11: web02 har fått sin hemkatalog raderat, vi håller på att undersöka i fall något kan återställas. Vi jobbar fortfarande med web03, samt web01 samtidigt, inga filer har förlorats sägs det förutom ett par databaser, men dessa finns backup på som i värsta fall är mindre ett dygn gammal. Återkommer med mer information strax.

Låter som en liten framgång i alla fall.

Dom kallade ju in extrapersonal på supporten idag pga detta, så svar på telefon får du nog...
BoISaren är inte uppkopplad  
Oläst 2007-10-02, 19:59 #28
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
De kanske passar på att uppgradera mysql01 så de slipper göra det på fredag i alla fall, kan man tänka sig
jonny är inte uppkopplad  
Oläst 2007-10-02, 20:03 #29
Cos Cos är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 307
Cos Cos är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 307
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Citat:
Ursprungligen postat av Cos
Börjar bli riktigt nervös nu. Man kanske ska kontakta supporten om man vill ha mer information istället för att skriva här, men känns ändå lite meningslöst eftersom jag troligen inte kommer få problemen lösta på en gång genom ett telefonsamtal/mail.
Citat driftinfo.net:
Uppdatering 19.11: web02 har fått sin hemkatalog raderat, vi håller på att undersöka i fall något kan återställas. Vi jobbar fortfarande med web03, samt web01 samtidigt, inga filer har förlorats sägs det förutom ett par databaser, men dessa finns backup på som i värsta fall är mindre ett dygn gammal. Återkommer med mer information strax.

Låter som en liten framgång i alla fall.


Dom kallade ju in extrapersonal på supporten idag pga detta, så svar på telefon får du nog...
Jo, de får jag med all sannolikehet. Men det vart nog en liten missuppfattning där..
Tänkte mera på att ett telefonsamtal från mig gör nog inte så stor skillnad i situationen som råder just nu. Förutom ett svar som jag redan vet om, det funkar inte och de jobbar hårt på att fixa det.
Cos är inte uppkopplad  
Oläst 2007-10-02, 21:16 #30
pajass avatar
pajas pajas är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 210
pajas pajas är inte uppkopplad
Medlem
pajass avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 210
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette
Citat:
Ursprungligen postat av jonny
De kanske passar på att uppgradera mysql01 så de slipper göra det på fredag i alla fall, kan man tänka sig

Japp och den är uppe och rullar
Hur går det med resten av sakerna då?
min sida e ju fortfarande nere =(
pajas är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017