Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Uppdatering av polisrazzian....

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-07-09, 13:37 #11
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Citat:
Originally posted by Terabyte@Jul 9 2006, 13:35
Som du skriver en kund! I detta fall var det ägarna/anställda.....
Jo, glömde bort det helt.
Men det känns som om det lutar åt det förklarade hållet.

Vem ersätter förlorad data?
Mattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-09, 13:45 #12
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
För det första så måste bevisas först vad som hände med diskarna och när. För det andra får man räkna med att något kan ha gått snett. Det är elektronik och inte en bit sten.

För min del känns det svårt att säga, då många hederliga företegat förlorade pengar på detta, men man får tänka över hos vem man ställer sina servrar. Om det är känt att TPB har sina servrar där, samt att ägare/anställda är inblandade i det och man vet att detta kan leda till ett tillsag av polisen, så ställer jag inte mina servrar där. Man vill ju minimera sina risker. Det är enda vettigt att man måste ta ett sådant beslut som företagare - det är ens levebröd. Johan H var införstådd med var PRQ/TPB håller på med, verkar som han också inte har emot deras verksamhet och då får han ta sina chanser med de och får leva med det. Han har sig själv att skylla.

Själv tycker jag att TPB verksamhet är en gråzon, är varken mot eller med, men skulle inte vilja öka mina chanser att få servern beslagtagen och skulle inte vilja ställa servrarna hos PRQ även om priset var kanon.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-09, 13:53 #13
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Dock finner jag inte det som någon ursäkt till att de borde få kunna ta och göra vad de vill med andras servrar. PRQ äger ju heller inte exempelvis Johans server. Utan Johan använder sig utav deras tjänst för co-locating. Så där känns det också dumt att dra andras ägodelar (Men rätt till det verkar de ju ha, så där håller inte mitt argument).

Sedan känns det ju rätt logiskt att det är poliserna som grund till olyckorna som händer med all data nu. På något vis måste personer/företag ersättas? 500kr som 500 000kr. Jag tycker bara det är piss att de gör så, även om det är PRQ som erbjuder tjänsterna så försvinner väl inte rätten till ersättning i all fall?
Mattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-09, 14:27 #14
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Varför ska man skylla sig lite själv för man står hos PRQ? För TPB är helt laglig finns många beslut om det innan samt många andra tracker uppe som inte blivit beslagtagna.

Och tror inte dom lär åka dit för just TPB utan möjligtvis för kanske skattebrott.

Sedan är det mycket fel att åklagaren och polis för förstöra andras saker och liknande helt lagligt. Största problemet är inte TPB utan maktmissbruk från polis och åklagare.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-09, 14:34 #15
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Citat:
Två av PRQ ägare/anställda driver TPB.
Det vet man IDAG, det var inte en enda kotte som visste det för 2 månader sedan.
PRQ var ett företag i mängden som erbjöd hosting till bra pris. Ingenstans på hemsidan eller annan information nämndes TPB.

För övrigt kan man inte straffa hela Ericsson om Ericsson's VD tas för fortkörning eller annat brott, t.ex. piratkopiering. Ericsson som företag har ingenting med VD's fortkörning att göra precis som PRQ inte har nått att göra med att Gottfrid driver TPB.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-09, 14:41 #16
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Tror nog de allra flesta här visste om att PRQ och TPB i stort sett var samma sak långt innan razzian...
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-09, 16:05 #17
BigDukes avatar
BigDuke BigDuke är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 87
BigDuke BigDuke är inte uppkopplad
Medlem
BigDukes avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 87
Underbart med alla bil-liknelser i en och samma tråd, nu förstår jag mycket bättre
BigDuke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-09, 16:12 #18
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Citat:
Originally posted by patrikweb@Jul 9 2006, 14:27
Varför ska man skylla sig lite själv för man står hos PRQ? För TPB är helt laglig finns många beslut om det innan samt många andra tracker uppe som inte blivit beslagtagna.

Och tror inte dom lär åka dit för just TPB utan möjligtvis för kanske skattebrott.

Sedan är det mycket fel att åklagaren och polis för förstöra andras saker och liknande helt lagligt. Största problemet är inte TPB utan maktmissbruk från polis och åklagare.
Vem har bevisat att de förstört något. Servern hämtades av PRQ och det finns inga bevis att polsien förstört något. Johan påstår det, men har inga bevis för det. Sedan att han påstår det och skyller först på polisen äör ju för att han helt enkelt har denna inställning till hela händelsen.

[QUOTE]Varför ska man skylla sig lite själv för man står hos PRQ?

Ja, men visste att det var en gråzon allt detta. Ställ inte servrarna däör då! Om jag veta att det stjäls massor va bilar på just en gata, ställer jag inte bilden däör själv eller? Man får ha lite vett och tänka lite på ens bästa.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-09, 16:13 #19
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Citat:
Originally posted by robertsson@Jul 9 2006, 14:34
Det vet man IDAG, det var inte en enda kotte som visste det för 2 månader sedan.
PRQ var ett företag i mängden som erbjöd hosting till bra pris. Ingenstans på hemsidan eller annan information nämndes TPB.

För övrigt kan man inte straffa hela Ericsson om Ericsson's VD tas för fortkörning eller annat brott, t.ex. piratkopiering. Ericsson som företag har ingenting med VD's fortkörning att göra precis som PRQ inte har nått att göra med att Gottfrid driver TPB.
Skillnaden är att Ericssons VD äger inte Ericsson.....
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-09, 16:13 #20
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
Citat:
Originally posted by robertsson@Jul 9 2006, 14:34
Citat:
Två av PRQ ägare/anställda driver TPB.
Det vet man IDAG, det var inte en enda kotte som visste det för 2 månader sedan.
PRQ var ett företag i mängden som erbjöd hosting till bra pris. Ingenstans på hemsidan eller annan information nämndes TPB.
Men kom igen, varenda kotte kände väl till kopplingen TPB/PRQ.
Jon A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017