Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Cloud Royale – Testpiloter sökes

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-12-18, 11:37 #1
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
Lightbulb Cloud Royale – Testpiloter sökes

Hejsan!

Vi börjar närma oss slutspurten för utvecklingen av vår nya molntjänst Cloud Royale. Vi söker därför testpiloter som kan hjälpa oss åtgärda eventuella barnsjukdomar eller buggar som kan tänkas dyka upp, innan vi öppnar dörrarna för alla.

Vad är Cloud Royale?
Cloud Royale är en betala-per-timme molntjänst (IaaS) som skiljer sig från mängden, genom att ge kunden själv möjlighet att styra hur deras moln ska se ut.

Genom vår egenutvecklade, lättarbetade och flexibla kontrollpanel kan du enkelt styra hur mycket CPU, minne och diskutrymme som du önskar. Du slipper, som hos andra molnleverantörer, uppgradera samtliga resurser trots att du endast är i behov av ett av dem. Och eftersom du alltid betalar per timme, så kan du enkelt minimera dina kostnader genom att endast använda den mängd du faktiskt behöver.

Vi har även gjort tjänsten utvecklarvänlig och implementerat stöd för att fullt API, som tillåter dig att göra precis allt som du kan göra i kontrollpanelen och lite till.

Under testperioden är givetvis allt helt kostnadsfritt och man binder inte upp sig på någonting. Vi är ytterst tacksamma för er tid och hjälp.

Sugen på att testa?
Anmäl dig på vår hemsida: cloudroyale.se eller mejla till [email protected]

Vi uppskattar även all hjälp vi kan få med att sprida ordet, så berätta gärna för era kollegor, vänner och bekanta.
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-18, 14:24 #2
znap znap är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 114
znap znap är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 114
Kör ni på egna servrar eller ligger det på amazone?
znap är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-18, 14:27 #3
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
Helt egna servrar! Vi är en del av FS Data, så vi utnyttjar vår egna fina infrastruktur.
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-18, 15:21 #4
cyrres avatar
cyrre cyrre är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 178
cyrre cyrre är inte uppkopplad
Medlem
cyrres avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 178
Vad blir skillnaden mot glesys VPS-tjänst? Där upp- & nedgraderar jag enskilda resurser, styr via api och betalar per timme. Jag vill inte vara uppnosig på något sätt, jag är bara nyfiken på er tjänst!
cyrre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-18, 15:26 #5
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
Citat:
Ursprungligen postat av cyrre Visa inlägg
Vad blir skillnaden mot glesys VPS-tjänst? Där upp- & nedgraderar jag enskilda resurser, styr via api och betalar per timme. Jag vill inte vara uppnosig på något sätt, jag är bara nyfiken på er tjänst!
Har tyvärr inte testat deras VPS-tjänst, men även om det på ytan ser ut att vara liknande tjänster så tror jag vi kommer skilja oss på många olika sätt. Vi har båda t.ex. egenutvecklade kontrollpaneler vad jag kan se, så (förhoppningsvis ) har vi valt lite olika tillvägagångssätt som passar olika typer av människor. Man får helt enkelt testa och se vilken tjänst som passar en bäst!

Sedan tror jag även priserna kommer skilja sig rätt markant, men mer om det lite senare…
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-18, 15:34 #6
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Citat:
Ursprungligen postat av cyrre Visa inlägg
Vad blir skillnaden mot glesys VPS-tjänst? Där upp- & nedgraderar jag enskilda resurser, styr via api och betalar per timme. Jag vill inte vara uppnosig på något sätt, jag är bara nyfiken på er tjänst!

Jag kan inte svara för Cloud Royale, för jag vet inget om tjänsten än, men jag tror att t.ex. CityCloud drar in lite andra kunder än Glesys just på grund av att de t.ex. har färdiga images, så man kan snabbt komma igång med en förkonfigurerad standrad VPS, utan att behöva gå igenom installation mm.. Skulle nog vilja se mer tjänster som har det.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-18, 15:42 #7
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
Citat:
Ursprungligen postat av Helix Visa inlägg
Jag kan inte svara för Cloud Royale, för jag vet inget om tjänsten än, men jag tror att t.ex. CityCloud drar in lite andra kunder än Glesys just på grund av att de t.ex. har färdiga images, så man kan snabbt komma igång med en förkonfigurerad standrad VPS, utan att behöva gå igenom installation mm.. Skulle nog vilja se mer tjänster som har det.
Precis, där har de hittat ett sätt att särskilja sig från mängden. Men även vi har planer på "unika" erbjudanden för att skilja oss från mängden. Just att snabbt komma igång, t.ex. genom stöd för mallar/images men inte uteslutande, är något vi har stort fokus på och är en av de främsta orsakerna till att vi valde att utveckla en egen kontrollpanel/plattform.

Sedan genom att äga hela vår infrastruktur, från fibern i marken till applikationen i molnet, gör att vi har en stor möjlighet att göra saker som inte är möjliga genom färdiga lösningar.
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-18, 22:25 #8
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Citat:
Ursprungligen postat av jgabor Visa inlägg
Sedan genom att äga hela vår infrastruktur, från fibern i marken till applikationen i molnet, gör att vi har en stor möjlighet att göra saker som inte är möjliga genom färdiga lösningar.
Gräver ni egen fiber nu också?
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-19, 00:44 #9
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Gräver ni egen fiber nu också?
Njae. Visserligen har vi grävt fiber mellan vår serverhall och backup/DR-hall, men det jag menade var att från där fibern sticker upp ur marken till att den når din server i molnet—allt däremellan äger och kontrollerar vi.
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-19, 10:59 #10
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
Ett litet tips. Tillåt svenska tecken i fälten för namn.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Skärmavbild 2012-12-19 kl. 10.57.52.jpg (15.1 KB, 109 visningar)
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017