Kom ihåg mig?

Binero fel - varje dag

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-11-18, 21:58 #11
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 441
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 441
Vi har blivit lovade ( i alla fall jag) väldigt länge att bli flyttade till 2.0, men ingenting händer! Först var det sommaren, sen var det hösten och nu är det nog nästa år.

DavidEW är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-18, 22:45 #12
MightyNicko MightyNicko är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 8
MightyNicko MightyNicko är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 8
Citat:
Ursprungligen postat av web2k Visa inlägg
Tjena,

Har haft Binero länge... tycker jättemycket om Binero och kanske därför så tråkigt att det, för mig, blivit ett riktigt felhotell....

...Binero svarar: Binerror!
Lider med dig, jag har det likadant. Började med domäner som inte blev reggade och fortsatte med en enkel men ack så buggig migrering till Binero 2.0

Resultatet:
Dålig prestanda på både svarstider och filöverföringar.
DNS-pekningar som hoppar tillbaka till gamla systemet och gör hemsidor oåtkomliga, ja även mailen blir drabbad.

Suttit i telefon med Binero i princip varje kväll efter migrering och snart är tålamodet slut.

Tycker Binero har varit grymt bra fram till deras tabbe med min domänbeställning....
MightyNicko är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-18, 22:56 #13
Fredrik-ss avatar
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Välkommen till Binero.

Jag tänkte skriva ett blogginlägg på hur kasst Binero är och alla fel som de lyckas göra. Men gav upp eftersom det var så mycket att gå igen (supportmail) och la min energi på något mer konstruktivt.

Binero har ett gott hjärta i botten men lyckas tyvärr inte väga upp det med att de är totalt värdelösa på alla andra plan.
Fredrik-s är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-18, 23:22 #14
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
Jag skulle nog kalla de problem som jag upplever med Binero som växtvärk. Troligtvis går det så bra för dem att de helt enkelt inte hinner med. Alltså fysiskt inte hinner med att plåstra om det "gamla" system som rullar bredvid och under/bakom det nya.

Tog till vara på Emils tips och bad dem migrerar. Jag var synligt irriterad men saklig, rättvis och hoppfull och vet du vad... blev lovad en migrerig till veckan. Jag hoppas verkligen det blir bättre för hur det än verkar så trivs jag väldigt bra hos Binero.

Angående vilka regler som gäller kring domänöverlåtelser så tycker jag att en koll på punktse's hemsida är på sin plats. Binero brukar väl sköta sina åtaganden när det gäller den biten.

Har det strulat för dig med just den biten eller.
web2k är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-18, 23:37 #15
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
Fast är det växtvärk man
Kan skylla på? Övergången till 2.0 borde ju varit bättre dimensionerad. Man har ju skrytit i otaliga blogginlägg och artiklar på om hur lätt det är att bygga ut systemet etc etc. Känns mera som att man lagt för mycket pengar på marknadsavdelningen och lite för lite på drift/utveckling. Man får alltid känslan av att de saknar all kompetens som krävs för 2.0 och förlitar sig på en massa tredjepartsleverantörer. Dessa har ju inte samma svarstider vid avbrott som vi som slutkund förväntat oss av webbhotellen. Det känns just rätt uppenbart att Binero could talk the talk but couldnt walk the walk.
JensS är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-18, 23:43 #16
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
Om det nu går så bra så är det väl bara att nyanställa kompetent personal?

Räddade Binero från att överskrida 7-dagars spärren!

Rättar mig själv:
"5.1.6.2 Registraren skall flytta över registreringen av Domännamnet till den nye
Innehavaren snarast, dock senast inom fem (5) arbetsdagar från det att
förutsättningarna i punkt 5.1.6.1 är uppfyllda." Hämtat från .se

Då blev den överskriden med 2 dagar

Senast redigerad av www den 2011-11-18 klockan 23:45
www är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-19, 00:35 #17
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik-s Visa inlägg
Välkommen till Binero.

Jag tänkte skriva ett blogginlägg på hur kasst Binero är och alla fel som de lyckas göra. Men gav upp eftersom det var så mycket att gå igen (supportmail) och la min energi på något mer konstruktivt.

Binero har ett gott hjärta i botten men lyckas tyvärr inte väga upp det med att de är totalt värdelösa på alla andra plan.
hahaha.. humor.. usch.. va tråkigt det är när man inser att man inte är själv, samtidigt är det det man är lite rädd för..
web2k är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-19, 00:37 #18
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av MightyNicko Visa inlägg
Lider med dig, jag har det likadant. Började med domäner som inte blev reggade och fortsatte med en enkel men ack så buggig migrering till Binero 2.0

Resultatet:
Dålig prestanda på både svarstider och filöverföringar.
DNS-pekningar som hoppar tillbaka till gamla systemet och gör hemsidor oåtkomliga, ja även mailen blir drabbad.

Suttit i telefon med Binero i princip varje kväll efter migrering och snart är tålamodet slut.

Tycker Binero har varit grymt bra fram till deras tabbe med min domänbeställning....
Trist att läsa.. verkligen trist... känns det som om 2.0 ändå kan vara en lösning om än långt framme eller är det samma? Svårt för dig att vet men du verkar ju ha sett bägge sidor...
web2k är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-19, 00:39 #19
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
Fast är det växtvärk man
Kan skylla på? Övergången till 2.0 borde ju varit bättre dimensionerad. Man har ju skrytit i otaliga blogginlägg och artiklar på om hur lätt det är att bygga ut systemet etc etc. Känns mera som att man lagt för mycket pengar på marknadsavdelningen och lite för lite på drift/utveckling. Man får alltid känslan av att de saknar all kompetens som krävs för 2.0 och förlitar sig på en massa tredjepartsleverantörer. Dessa har ju inte samma svarstider vid avbrott som vi som slutkund förväntat oss av webbhotellen. Det känns just rätt uppenbart att Binero could talk the talk but couldnt walk the walk.
mmm ser ju vad du och flera andra skriver men vill väl inte riktigt se det...kan ju bara instämma i det du skriver... men jag hoppas och tror *ler* (varför gör jag det) att det blir bättre...
web2k är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-19, 00:40 #20
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av DavidEW Visa inlägg
Vi har blivit lovade ( i alla fall jag) väldigt länge att bli flyttade till 2.0, men ingenting händer! Först var det sommaren, sen var det hösten och nu är det nog nästa år.

mmm har du blivit personligt lovad eller har du som många av oss andra blivit lovade i grupp... med grupp menas vi gamla kunder med 1.0...
web2k är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017