Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Har binero ballat ur?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-20, 07:47 #21
Solariss avatar
Solaris Solaris är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 113
Solaris Solaris är inte uppkopplad
Medlem
Solariss avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 113
Har också upplevt Binero som att de börjat dala senaste tiden. Ofta fungerar inte avancerade kontrollpanelen alls, svårt att få en överblick, svårt att hitta sådana simpla funktioner såsom Byta lösenord på kontot m.m.. Synd, för det är ett bra webbhotell annars.
Solaris är inte uppkopplad  
Oläst 2010-05-20, 10:11 #22
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
Kan hålla med om den mesta kritiken här, men svaret från Binero i tråden lät ju lite lovande så vi får se.
jake är inte uppkopplad  
Oläst 2010-05-20, 10:59 #23
Ishras avatar
Ishra Ishra är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 25
Ishra Ishra är inte uppkopplad
Nykomling
Ishras avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 25
Håller med om det som skrivs här i tråden, varit kund på ett eller annat sätt sedan Binero hette Aleborg , och på sistone känns det inte lika bra som förut, trots löften om en ny kontrollpanel, kanske blir bättre (hoppas verkligen) när den väl är uppe, men Binero behöver stressa på det lite nu och fixa upp den någongång, har pratats om den i en evighet, är dags att fixa igång det nu.

Som någon annan sa, är ett bra webhotell annars, men behöver rycka upp sig (eller iaf se till att inte förfalla).
Ishra är inte uppkopplad  
Oläst 2010-05-22, 22:47 #24
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
Kan hålla med om att segheten ökat på sistone. Men det kanske har sin förklaring att det är nya systemet som är prio ett just nu. Jag kan hålla mig till tåls till efter sommaren iaf.
JensS är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-02, 09:34 #25
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
Jag kan hålla mig till tåls till efter sommaren iaf.
Efter att ha gjort någon domäntransfer och köpt någon ny domän de senaste dagarna så kan jag säga att jag kommer inte ge det till efter sommaren...

Gud så trött jag blir på att ingenting går att göra problemfritt när det gäller Bineros kontrollpanel. Och droppen som fick min bägare att rinna över var när jag registrerade ett helt nytt domännamn, och systemet satte en annan person som ägarkontakt för domänen jag registrerade! Denna person står som ägare för en annan domän som jag administrerar på samma konto, men att den inte sätter mig som ägare på de domäner jag köper är ju befängt!

Näe, nu börjar jag leta alternativ, orkar inte vänta längre på att man ska fixa sånt som inte bör vara fel från början. Skulle ett nytt webbhotell öppna sina dörrar med så här mycket fel så skulle inte en enda kund stanna mer än en vecka. Binero lever på gamla meriter. Och ja, jag vet, nya kontrollpanelen kommer och den kommer säkert lösa allt och skapa världsfred men nu är jag så förbannat trött på att ingenting fungerar...
gfors är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-02, 09:42 #26
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 256
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 256
Citat:
Ursprungligen postat av gfors Visa inlägg
Efter att ha gjort någon domäntransfer och köpt någon ny domän de senaste dagarna så kan jag säga att jag kommer inte ge det till efter sommaren...

Gud så trött jag blir på att ingenting går att göra problemfritt när det gäller Bineros kontrollpanel. Och droppen som fick min bägare att rinna över var när jag registrerade ett helt nytt domännamn, och systemet satte en annan person som ägarkontakt för domänen jag registrerade! Denna person står som ägare för en annan domän som jag administrerar på samma konto, men att den inte sätter mig som ägare på de domäner jag köper är ju befängt!

Näe, nu börjar jag leta alternativ, orkar inte vänta längre på att man ska fixa sånt som inte bör vara fel från början. Skulle ett nytt webbhotell öppna sina dörrar med så här mycket fel så skulle inte en enda kund stanna mer än en vecka. Binero lever på gamla meriter. Och ja, jag vet, nya kontrollpanelen kommer och den kommer säkert lösa allt och skapa världsfred men nu är jag så förbannat trött på att ingenting fungerar...
Håller med.
Binero lever på gamla meriter och det är bara en tidsfråga innan ryktet vänder åt andra hållet.
Lyx är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-02, 10:45 #27
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Jag håller med de flesta skribenter - jag har ofta haft problem med Binero - oavsett vad det är jag försökt göra. Riktigt irriterande.

Jag har nu betalat för mitt webbhotell hos Binero, men slutat använda det. Pengar rakt i papperskorgen...

...men som någon tidigare påpekade så skrev binero-snubben ett tämligen lovande inlägg ovan. Så vi får se ifall det görs några förbättringar! Hoppas innerligt på att något händer.
Sweely är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-02, 11:00 #28
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Nu ska vi inte klaga på för mycket. Binero är fortfarande ett fantastiskt webbhotell med bra support.

Kan ni ge oss ett preliminärt tidsschema om flytten av alla gamla kunder till det nya Binero 2.0?
Timofey är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-02, 11:01 #29
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
gfors: Du har 3 st domäner under ditt kundnummer som du själv inte står som ägare på, detta beror på att man har transfererat in domäner till oss eller liknande och när det har skett samt när du registrerar nya domäner så används det senaste kontakt-id:et.

Därför det finns ÅF-lösningar om man vill hålla på med 3:e part försäljning utav våra tjänster.
Ursäkta mitt kommande ordval, men det är ju fullkomligt hjärndött att bara för att jag gjorde en transfer av en domän till mitt konto tidigare, att jag själv inte ska stå som ägare på de nya domäner jag köper i framtiden. Inte ens ni själva kan ju tycka att det finns någon logik alls i det?

För övrigt så en av de 3 domäner du nämner har jag överlåtit till en annan person, så varför den ens finns kvar på mitt konto är ytterligare ett ologiskt under.
gfors är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-02, 11:03 #30
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
gfors: Du har 3 st domäner under ditt kundnummer som du själv inte står som ägare på, detta beror på att man har transfererat in domäner till oss eller liknande och när det har skett samt när du registrerar nya domäner så används det senaste kontakt-id:et.

Därför det finns ÅF-lösningar om man vill hålla på med 3:e part försäljning utav våra tjänster.
Ifall det förekommer mer än ett kontakt-id (som skiljer sig åt) på kundens konto så vore det väl bra att informera om detta på något vis? Känns ganska riskabelt annars.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017