Kom ihåg mig?

Har binero ballat ur?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-16, 20:31 #1
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 256
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 256
Standard Har binero ballat ur?

Är det bara jag som upplever att binero fungerat mycket sämre den senaste tiden? Visst, de har alltid haft en dålig, nästan värdelös kontrollpanel, men nu tycker jag felen haglar. Även svarstiden på supporten har dubblats.

Dessutom verkar de skita fullständigt i gamla kunder om man jämför med hur mycket man verkar jobba med att fixa nya.

Det är möjligt att det bara är jag som haft lite otur den senaste tiden, annars skulle jag vilja veta om det är fler som upplever samma sak.
Lyx är inte uppkopplad  
Oläst 2010-05-16, 21:25 #2
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
Citat:
Ursprungligen postat av Lyx Visa inlägg
Är det bara jag som upplever att binero fungerat mycket sämre den senaste tiden? Visst, de har alltid haft en dålig, nästan värdelös kontrollpanel, men nu tycker jag felen haglar. Även svarstiden på supporten har dubblats.

Dessutom verkar de skita fullständigt i gamla kunder om man jämför med hur mycket man verkar jobba med att fixa nya.

Det är möjligt att det bara är jag som haft lite otur den senaste tiden, annars skulle jag vilja veta om det är fler som upplever samma sak.
Håller med, den dagen dom blev "Sveriges bästa webbhotell" så slutade dom vara Sveriges bästa webbhotell...
gfors är inte uppkopplad  
Oläst 2010-05-17, 09:45 #3
Fredrik-ss avatar
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Kan också hålla med.

Utav 5 saker jag vill göra på mitt webbkonto hos Binero måste jag kontakta dom i 3 av fallen för saker fungerar inte. Det är lite smått irriterande. Sen att supporten i bästa fall svarar inom ett dygn gör att saker tar betydligt längre tid att utföra. Jag har börjat se mig om efter ett alternativ.

EDIT: Ska tilläggas att jag ligger på den gamla skitpanelen. Övergången verkar ju ta ett år.. Så kanske nästa vår får jag den nya.
Fredrik-s är inte uppkopplad  
Oläst 2010-05-17, 14:21 #4
Enrico Enrico är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 13
Enrico Enrico är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 13
Hej Lyx, gfors, Fredrik,
Till att börja med så blir vi riktigt ledsna att höra klagomålen, för om vår tjänst på sistone inte varit felfri så är det bara för att vi jobbar på att genom nya system göra den mycket bättre för alla kunder. Vi beklagar om ni temporärt drabbats av detta. Om ni mailar [email protected] om exakt vad ni vill ha ändrat så ska vi titta på det.

- Kritik mot kontrollpanelen: bättre i 2.0, vi tar villigt emot alla förslag
- Längre svarstider i supporten: beklagar tillfälliga toppar, vi har två nya supporttekniker som börjar på heltid idag och fler på väg in inom kort - samtidigt lanserar vi en ny organisation i supporten.
- Gamla vs nya kunder: stämmer inte alls. Vi har sedan lanseringen av 2.0 8 mars inte gjort ett enda rabatterbjudande mot nykund, all energi läggs på att så fort som möjligt finslipa vårt nya system så att alla kunder kan få ta del av det. Och nej det kommer inte att ta ett år, vi lanserade 2.0 8 mars och vi räknar med till hösten tot 4-6 mån.
- Ang. gfors: ledsen att du upplever det så, du får mer än gärna maila in och tala om vad du vill ha ändrat.
Vänliga hälsningar,

Erik,
Binero
Enrico är inte uppkopplad  
Oläst 2010-05-17, 15:21 #5
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik-s Visa inlägg
EDIT: Ska tilläggas att jag ligger på den gamla skitpanelen. Övergången verkar ju ta ett år.. Så kanske nästa vår får jag den nya.
Det låter konstigt, enligt reklamen så ska det ska ju vara lastbalanserat och då borde ju alla dela samma kontrollpanel över alla servrar.
Danielos är inte uppkopplad  
Oläst 2010-05-17, 15:23 #6
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
Citat:
Ursprungligen postat av Enrico Visa inlägg
- Ang. gfors: ledsen att du upplever det så, du får mer än gärna maila in och tala om vad du vill ha ändrat.
Kul att se att ni uppmärksammar kritiken här.

Överlag anser jag fortfarande att Binero håller hög kvalitet jämfört med konkurrensen, men ni har inte det försprång ni tidigare hade.

Det stora problemet är kontrollpanelen, som är präglad av mängder av buggar; borttagna domäner som ligger kvar som dubbla "spökkopior", DNS info som inte vill ändras (men trycker man 18ggr i rad så får man till slut "Ok!"), namnservrar som inte uppdateras (samma sak, trycker man tillräckligt många ggr så...).

Ojämn kvalitet på kontrollpanelerna är alltså den stora bidragande faktorn till att man ibland svär som Binero kund. Dessa fel är små, men ack så irriterande, och att administrera sina domäner kan ibland jämföras med att simma i sirap. Eftersom det moment man försöker göra (typ att ändra namnservrar) i princip alltid går igenom efter xx försök, så är felen uppenbarligen inte några verkliga fel, utan bara buggar i systemet, detta gör det hela ännu mer irriterande.

Förutom strul med kontrollpaneler så har jag även blivit drabbad av fakturastrul ett par gånger den senaste tiden, i form av att jag fått påminnelse på fakturor som ska vara makulerade (för tjänster som är uppsagda), men även blivit fakturerad för något jag inte skulle blivit. Självklart har dessa problem löst sig efter dialog med er kundtjänst som varit hjälpsamma. Men för mig är just fakturastrul extra känsligt då man ofta leker med automatiska system, påminnelser som kan gå vidare till inkasso, fakturor som kan förväxlas osv. Just betalning måste ju vara otroligt viktigt att det alltid fungerar.

Du får ursäkta att jag väljer att svara här och inte mailar, men jag vill låta övriga deltagare i diskussionen ha full insyn.

Överlag är jag som sagt en glad och nöjd Binero kund i flera sammanhang, men irritationsmomenten har varit flera på senaste tiden.
gfors är inte uppkopplad  
Oläst 2010-05-18, 02:24 #7
KryptoniTs avatar
KryptoniT KryptoniT är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 191
KryptoniT KryptoniT är inte uppkopplad
Medlem
KryptoniTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 191
Jag tycker då inte att dem blivit sämre än förut vad jag märkt av i alla fall. Men jag kan som "gammal" kund instämma att kontrollpanelen som vi äldre kunder har inte är något att hänga i granen.
KryptoniT är inte uppkopplad  
Oläst 2010-05-18, 07:31 #8
Enrico Enrico är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 13
Enrico Enrico är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 13
Standard Svar: Binero

@danielos Ja, så ser det ut för nya kunder sedan vi släppte det systemet, men för övriga så gäller fortfarande det gamla systemet eftersom vi inte har migreringen färdig ännu och en sån kraftig migrering mellan två helt skilda system är inte något man kan ordna över en natt tyvärr. Alltså två system, två kontrollpaneler under en övergångsfas nu.

@gfors Du har rätt och samtliga saker du tar upp är anledningarna till vårt nya system 2.0. Vårt gamla system är en samling undersystem i sig vars begränsningar efter en explosiv framgång de senaste tre åren nu i vissa fall börjat märkas.

Med målet att vara bäst har vi därför satsat en enorm mängd tid och kapital på ett komplett nytt, enhetligt och modernt system utan någon teknisk koppling till det gamla. Ny kontrollpanel, nya ekonomi- och domänhanteringssystem, nya upplägg med lastbalansering och serverkluster är de allra största skillnaderna. Detta ger förbättringar såväl i driftssäkerhet som i många andra aspekter bl.a. de du nämner. Vi arbetar intensivt med att finputsa det nya systemet inför migrering och vi är övertygade om att du kommer att bli positivt överraskad när vi väl flyttat dig och övriga kunder.
Vänliga hälsningar
Erik
Binero
Enrico är inte uppkopplad  
Oläst 2010-05-18, 08:55 #9
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Att inte flytta över befintliga kunder till det nya systemet innan man tar in nya kunder till detta är onekligen att sätta de nya kunderna före de gamla...
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad  
Oläst 2010-05-18, 09:09 #10
ooskar ooskar är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 162
ooskar ooskar är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 162
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Att inte flytta över befintliga kunder till det nya systemet innan man tar in nya kunder till detta är onekligen att sätta de nya kunderna före de gamla...
Menar du att Binero bör sätta de nya kunderna i det gamla systemet för att sedan flytta dessa tillsammans med de äldre istället för att börja med att fylla på de nya kunderna direkt i ett redan befintligt system som skall användas? Låter oerhört korkat.
ooskar är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017