Kom ihåg mig?

Domäner.xyz - Sök bland alla .SE och .NU domäner

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2022-02-01, 06:01 #1
niv niv är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 6
niv niv är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 6
Standard Domäner.xyz - Sök bland alla .SE och .NU domäner

Jag skapade en enkel sida som hämtar alla aktiva domäner med namnservrar och även alla domäner som snart kan bli lediga. All kod för projektet finns på Github och är open source.

Det finns cirka 2 miljoner domäner i databasen vilket var kul då jag fick optimera databas frågor en del. Om man försöker se sidorna med massor av domäner så kan det fortfarande vara segt ibland men ofta så laddar sidorna på under 10 ms server side.

Jag fick också lära mig skapa en sitemap med över 2 miljoner sidor https://www.xn--domner-dua.xyz/sitemap.xml

Om det finns lite intresse så tänkte jag lägga till fler sökfunktioner så att man kan filtrera på längd och filtrera bort siffror osv. Jag skulle även kunna lägga till en funktion där man kan bevaka en sökning så att man kan få ett mail med domäner som snart frisläpps varje dag osv.

Sidan går att besöka på https://www.xn--domner-dua.xyz eller https://www.domaner.xyz
niv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2022-02-01, 22:01 #2
Kackalorum Kackalorum är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2018
Inlägg: 199
Kackalorum Kackalorum är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2018
Inlägg: 199
Trevlig sak faktiskt.
Förstår problemet men väldigt många somäner har ingen sida upplagd. Det vore bra att kunna få reda på vilka domäner som är aktiva på riktigt, på något sätt. Hur vet jag inte.
Kackalorum är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2022-02-01, 23:45 #3
niv niv är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 6
niv niv är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 6
Citat:
Ursprungligen postat av Kackalorum Visa inlägg
Trevlig sak faktiskt.
Förstår problemet men väldigt många somäner har ingen sida upplagd. Det vore bra att kunna få reda på vilka domäner som är aktiva på riktigt, på något sätt. Hur vet jag inte.
Sant, jag funderar på att köra headless chromium för att samla upp lite info om sidan som till exempel om den kör Wordpress eller hur mycket javascript den har osv och visa det.

Jag tänkte även pinga archive.org apiet för att se om domäner som snart löper ut har något indexerat där och kanske hur mycket.

Jag tänkte också börja göra whois queries på en del domäner men vill vara försiktig så jag inte spammar Internetstiftelsen med en massa anrop. Jag försökte ta reda på om man kan göra bulk whois (inte ägare, är mer intresserad av registered at och expiry) anrop och skickade ett mail till de men har inte fått svar.
niv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2022-02-05, 12:59 #4
niv niv är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 6
niv niv är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 6
Verkar som Internetstiftelsen inte tillåter att man bygger en databas från whois så jag tänker inte riskera att lagra den datan men har lagt till en enkel knapp för att göra en WHOIS lookup på domän sidorna. Har även lyckats optimera en del queries så att sidorna laddar mycket snabbare.
niv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
domäner, webbsida


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017