Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Falsk spam-site med nästan identisk url, vad kan man göra?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2017-07-30, 11:13 #1
Thomas E Thomas E är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 85
Thomas E Thomas E är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 85
Standard Falsk spam-site med nästan identisk url, vad kan man göra?

Det cirkulerar ett spam-email med "Du får två gratis SF-biljetter". Den kommer från en email-adress som är identisk med en jag hanterar www.nordicposters.com men med ett bindestreck i mitten. Den länkar till en sida på siten och därefter kommer man vidare till typiska spam-siter med "Du får spotify gratis" och annat skräp.

Är det ett problem, en falsk site med nästan identiskt namn? Bör man göra något? Enda kopplingen jag kan se är att om någon svensk söker på bindestrecks-namnet med google så kommer vi upp. Annars finns ingen som helst koppling.

Jag kollade upp den, hostas i New York, ingen ägare. Om man gör en alexa på siten så är 90% av klickarna rumäner, så den härstammar säkert därifrån. Men mailat i Sverige är på korrekt svenska

Vad tror ni, dör detta ut? Bör man spam-anmäla dem (var?) så att mail från domänen, eller email innehållande domänen alltid rensas? Kommer det att innebära något negativt för vår riktiga site?

Senast redigerad av Thomas E den 2017-07-30 klockan 11:14 Anledning: Felstavning
Thomas E är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017