Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Uppstart av eget företag

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-05-26, 07:30 #51
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
De kan vara bra att veta. Ska ta bort den referensen då.

En fråga, hur ligger det till när man skall visa upp ett arbete för en kund. På vilket sätt påverkar det min seriositet om jag visar upp ett uppdrag som jag använt mig av andras värk för att "fylla" ut visa element?
jonssondesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-26, 10:53 #52
haljan haljan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 47
haljan haljan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 47
Du behöver kanske inte ta bort hela referensen, men kanske just den delen av din referens. Du kanske kan lägga in nått annat.

När det gäller seriositeten så vill de flesta kunder ha nånting unikt och genomtänkt för att passa just dom. Även om de gillar eller hänvisar till en viss sajt. Så jag skulle rekommendera att fundera på vad som passar kunden och sen göra en egen layout. Sen hämtar man ju idéer, inspiration, funktioner osv från andra sajter. Men jag skulle egen sätta en egen touch på det.

Du kan tex använda bilder från www.sxc.hu som är en bildbank där det mesta är gratis att använda för både privat och kommersiellt bruk. www.istockphoto.com är oxå bra men här kostar bilderna pengar. (från ca 10kr/st beroende på storlek).
haljan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-26, 13:14 #53
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
Jo precis. Alltså, själva sidan i sig är ju unik. Det är den. Bara att, vad ska man kalla den, elementet som innehåller exempelvis erbjudanden eller nyheter, tog jag en bild från en befintlig hemsida. Då jag själv inte orkade/hade tid att lägga ner tid på att skapa något eget erbjudanden. Det är ungefär som att säga att, man kopierar en reklamsnutt här från wn, och lägger in på min sida, för att fylla ut sidan där reklamen skall sitta. Förstår du ?

Men det är klart. Men kan ju skapa gråa rutor och skriva " reklam/erbjudande " i rutan. Självklart :P

Tack för tipset om sxc.hu!
jonssondesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-26, 13:21 #54
haljan haljan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 47
haljan haljan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 47
Jag har inga problem med att man använder en del av nån annans design, typ en banner, eller erbjudande/nyhet för att visa för en kund eller illustrera hur man tänkt, men jag skulle inte använda det på en referenssida. Du kanske kan få ta en print screen från kundens sida när den är klar å använda som referens...

Jag använder ju bilder från Google m.m. när jag pitchar en idé till en kund, men jag använder kundens färdiga sida som referens.
haljan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-26, 13:52 #55
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
De är smart! Ska jag komma ihåg!
jonssondesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017