Kom ihåg mig?

Sajthotellet

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-08-24, 10:36 #1
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Såg 2 annonser för sajthojtellet, tror det var i postens tidning och något till. Måste säga att deras annonser är otroligt fina grafiskt utformade.

Ni har verkligen gjort det bra!
4 plus av 5
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-24, 13:22 #2
Jacob Jacob är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 395
Jacob Jacob är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 395
Jag såg också en Sajthotelletannons för inte så länge sedan. Den var verkligen väldigt stilig.

Tänkte skriva här då, men ville inte starta några onödiga trådar


Har noterat att webbhotell ibland har skrämmande fula annonser med oprofessionellt utseende. Stora pengar på kastas bort annonsutrymme fyllt med dåliga annonser. Vet inte om det är snålhet eller okunnighet.
Jacob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-24, 13:47 #3
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Tyvärr är deras service under all kritik. Har aldrig fått så dålig respons från ett svenskt webbhotell.

Har köpt ett domännamn från en innehavare vilken hade registrerat domännamnet under Sajthotellets 1 kronors-kampanj. Innehavaren fick svaret att för ett ägarbyte skulle vara möjligt måste man betala in den fullständiga kostnaden för domänen på nytt (dvs 250kr hos dem).

Först och främst tog det flera dagar innan vi ens fick en faktura från dem (enligt uppgift pga att de var sjuk(ehh?)) för att kunna betala in denna kostnad. Responsen från dem var minimal. Försökte själv få kontakt med dem och ville höra hur det gick i ärendet. De läste mitt brev men jag fick aldrig något svar.

Efter ett tag kom då dock fakturan som betalades omgående den 16/8. Fortfarande efter det har vi inte hört något från dem och domänen står fortfarande skriven på den tidigare innehavaren. Någon kontrollpanel för att administrera domännamnet får jag tydligen heller inte tillgång till, trots att fullständiga beloppet för domänkostnaden är inbetalad.

Mina erfarenheter från Sajthotellet är som ni hör mycket dåliga. Att de läser breven de får men väljer att inte svara är ju helt osannolikt värdelöst. Håll er borta från dem!
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-24, 15:21 #4
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Originally posted by Marcus@Aug 24 2005, 12:47
Tyvärr är deras service under all kritik. Har aldrig fått så dålig respons från ett svenskt webbhotell.
Har köpt ett domännamn från en innehavare vilken hade registrerat domännamnet under Sajthotellets 1 kronors-kampanj. Innehavaren fick svaret att för ett ägarbyte skulle vara möjligt måste man betala in den fullständiga kostnaden för domänen på nytt (dvs 250kr hos dem).
Först och främst tog det flera dagar innan vi ens fick en faktura från dem (enligt uppgift pga att de var sjuk(ehh?)) för att kunna betala in denna kostnad. Responsen från dem var minimal. Försökte själv få kontakt med dem och ville höra hur det gick i ärendet. De läste mitt brev men jag fick aldrig något svar.
Efter ett tag kom då dock fakturan som betalades omgående den 16/8. Fortfarande efter det har vi inte hört något från dem och domänen står fortfarande skriven på den tidigare innehavaren. Någon kontrollpanel för att administrera domännamnet får jag tydligen heller inte tillgång till, trots att fullständiga beloppet för domänkostnaden är inbetalad.
Mina erfarenheter från Sajthotellet är som ni hör mycket dåliga. Att de läser breven de får men väljer att inte svara är ju helt osannolikt värdelöst. Håll er borta från dem
Hej Marcus

Om du börjar med att kontakta oss direkt istället för i öppna forum, får du svar snabbare.

Enligt kampanjvillkoren får domänen inte byta ägare eller transfereras förrän tidigast 10 månader efter registreringsdatum. Då ni inte ville vänta erbjöds ni att betala ordinarie pris, vilket har fakturerats och betalts. Vi har kontaktat er per e-post samma dag som vi mottog betalningen utan att ha hört något från er. Släng iväg ett mail eller ring supporten med uppgifter om hur ni vill gå vidare med ert ägarbyte, så fixar vi det.

Vissa ärenden har tagit längre tid att behandla under de senaste veckorna eftersom jag själv och de tre andra i supporten varit sjuka i prinicp samtidigt. Det är ett mycket olyckligt sammanträffande. Men vi är alla friska och glada och jobbar som vanligt nu.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-24, 15:22 #5
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Jag måste också fråga om det är annonserna med bubblorna eller om det var "sommarpriser på domännamn" som du sett?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-24, 15:51 #6
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by jonny@Aug 24 2005, 14:21
Om du börjar med att kontakta oss direkt istället för i öppna forum, får du svar snabbare.
Problemet låg i att ni inte svarade på mitt meddelande jag skickade direkt trots att ni (du) läst det. Öppet i forumet verkar däremot fungera betydligt bättre.
Citat:
Vi har kontaktat er per e-post samma dag som vi mottog betalningen utan att ha hört något från er.
Varken jag eller tidigare innehavaren har fått något email från er. Verkar mycket märkligt att ingen av våra helt fristående email-adresser har mottagit epost från er. Nåja, jag gör ett nytt försök...
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-24, 18:55 #7
Jockes avatar
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 690
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jockes avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 690
Jag va tvungen att säga upp mitt abonemang hos er med vanliga post... det är skandal...
Jocke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-24, 20:01 #8
abrakadabrafems avatar
abrakadabrafem abrakadabrafem är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 206
abrakadabrafem abrakadabrafem är inte uppkopplad
Medlem
abrakadabrafems avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 206
Citat:
Originally posted by Jocke@Aug 24 2005, 17:55
Jag va tvungen att säga upp mitt abonemang hos er med vanliga post... det är skandal...
Det är sådana där papper som man måste skriva lång kod på som man sedan lägger ner i de stora gula plåtburkarna som finns utomhus va? Nästan som en teleport?! :blink:
abrakadabrafem är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-24, 20:06 #9
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Citat:
Ursprungligen postat av abrakadabrafem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke
Jag va tvungen att säga upp mitt abonemang hos er med vanliga post... det är skandal...

Det är sådana där papper som man måste skriva lång kod på som man sedan lägger ner i de stora gula plåtburkarna som finns utomhus va? Nästan som en teleport?! :blink:
Jag har använt dem flera gånger, kostar 10:- per kuvert och tar flera dagar att skicka bara ett par kb. Värdelöst om du frågar mig.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-24, 20:41 #10
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Tycker det är mycket gnäll över att man inte kan säga upp abonnemang mm per e-post. Tycker företagen är seriösa som begär en skriftlig uppsägning. Det skulle annars säkert uppstå många okynnes uppsägningar från någon som vill jävlas.
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017