Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Dålig service på webhotell , bransch sjukdom?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-10-16, 12:59 #1
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Är det bara jag som tycker det är dåligt service, när ett webhotell har lunchstäng? Att man inte kan ringa till ett företag mellan 12-13 är ju skandal, behöver personalen äta lunch, så får man väl äta i skift.. Men det bör alltid finns någon tillgänglig på telefon anser jag i alla fall.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-16, 13:07 #2
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Tycker det är bättre att ett webhotell har stängt för lunch än att en polisstation bommar igen för lunch
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-16, 14:45 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Det finns väl ofta en jourtelefon för mer akuta problem? Det kan ju vara trevligt att kunna äta lunch tillsammans på företaget...

I polisstationsfallet så blir ju rimligen inte samtliga poliser stillastående även om de som jobbar på kontoren tar lunch samtidigt =)
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-16, 14:46 #4
jompers avatar
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 132
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
jompers avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 132
Citat:
Originally posted by klein@Oct 16 2007, 11:59
Är det bara jag som tycker det är dåligt service, när ett webhotell har lunchstäng?
Hur mycket betalar du i månaden för ditt webhotell? Det beror rätt mycket på svaret på den frågan.
jomper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-16, 15:21 #5
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Du ställer för höga krav Klein . För bara några dagar sedan så klagade på att du fick vänta över 5 timmar på svar på mail.

Låt säga att du betalar 99 kr/mån för ett webbhotell. Om du då på en månad tar mer än 30 minuter för support i anspråk, så har företaget som säljer hotellet redan gjort en förlustaffär på dig. Självklart så ska ett webbhotell serva alla, även om de kanske gör en förlust på vissa kunder. Men det förklarar varför man inte kan förvänta sig allt för snabba svar när man hyr ett hotell.

Själv har jag lite blandade erfarenheter av olika företag/hotell. Kan ge lite exempel på support och deras svarstider.

Patrikweb – 15 minuter
Webbhosting.nu – 3 timmar
Web10.se – 5 timmar
Infracom – 5 timmar
FSdata – 36 timmar
JX.se – 5 månader

Det här är mina erfarenheter och bygger på genomsnittlig tid innan jag fått svar på mail. Observera att vissa av företagen har jag bara haft sporadisk kontakt med, så mina små erfarenheter är knappast någon vetenskaplig statistiskt korrekt undersökning. De flesta hotellen i min lista är fåmansbolag och lågprishotell. Så jag kan tänka mig att svarstiderna kan variera avsevärt beroende på deras belastning. Det är även mest småsidor som jag har på hotellen, eftersom jag hostar mina viktiga sidor från colo-server.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-16, 15:38 #6
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Hehe, kan hålla med om att JX var katastrofalt dåliga på det mesta =) Men det berodde väl som du säger mycket på att de tog sig vatten över huvudet. Har ingen större erfarenhet av support på de flesta svenska hotell eftersom jag sällan behövt det. Amerikanska Tera-byte.com, som jag använt mig av för privata sidor, brukar komma med (oftast) bra svar inom en timme, för det mesta på kortare tid, och det är billigare än 99 kr / månad.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-17, 15:26 #7
glennjs avatar
glennj glennj är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 238
glennj glennj är inte uppkopplad
Medlem
glennjs avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 238
Vi på GleSYS har lunchstängt mellan 12-13 just för att vi ska kunna luncha tillsammans och för att alla ska vara på plats under regelbundna tider.

Å andra sidan, (desvärre) är vi alla mailoholics, så mailen kontrolleras mer eller mindre även under denna timmen av ren instinkt.
Om ngt fatalt skulle hända under lunchen fungerar samma beredskap som under kvällar & nätter, samt att vi från lunchrummet enkelt ser om växeltelefonerna av ngn anledning skulle se ut som en julgran.

Och journummret fungerar självklart även under lunch..

Så i princip är det bara telefonförsäljningen som stänger under lunch
glennj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-18, 07:57 #8
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by tartareandesire@Oct 16 2007, 14:45
Det finns väl ofta en jourtelefon för mer akuta problem? Det kan ju vara trevligt att kunna äta lunch tillsammans på företaget...

I polisstationsfallet så blir ju rimligen inte samtliga poliser stillastående även om de som jobbar på kontoren tar lunch samtidigt =)
Varför då?

Varför skall ett företag överhuvudtaget stänga för lunch? Ungerfär som en del företag bomma ingen dagen för helgdag eller andra dumheter. Jag tycker det är brist på kundrespekt. Jag har aldrig ringt comviq eller telia dom har lunch stängt, varför skall min webhotell leverantör har det för? Jag trodde ett företags existens var för kunderna, inte för att anställda skall kunna ha mys pys på jobbet.

Jag tycker det är ett jävla otyg att företag skall stängas för Lunch, dels för att lunchen är olika beronde på bransch. En del branscher har lunch mellan 10.30 till 11.00, medan andra har mellan 12.00 till 13.00
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-18, 08:49 #9
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Det finns väl ofta en jourtelefon för mer akuta problem? Det kan ju vara trevligt att kunna äta lunch tillsammans på företaget...
I polisstationsfallet så blir ju rimligen inte samtliga poliser stillastående även om de som jobbar på kontoren tar lunch samtidigt =)
Varför då?
Varför skall ett företag överhuvudtaget stänga för lunch? Ungerfär som en del företag bomma ingen dagen för helgdag eller andra dumheter. Jag tycker det är brist på kundrespekt. Jag har aldrig ringt comviq eller telia dom har lunch stängt, varför skall min webhotell leverantör har det för? Jag trodde ett företags existens var för kunderna, inte för att anställda skall kunna ha mys pys på jobbet.
Jag tycker det är ett jävla otyg att företag skall stängas för Lunch, dels för att lunchen är olika beronde på bransch. En del branscher har lunch mellan 10.30 till 11.00, medan andra har mellan 12.00 till 13.00
Du kanske inte förstår sådant men en del vill gärna ha det trevligt på jobbet då man spenderar ganska stor del av sin vakna tid där. De som inte kan klara av att företaget har stängt en timme för lunch får väl helt enkelt välja att gå någon annanstans. Ett företag har lika stor rätt att välja kunder som kunderna har att välja företag anser jag.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-18, 09:14 #10
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Citat:
Originally posted by klein@Oct 18 2007, 07:57

Varför då?
Varför skall ett företag överhuvudtaget stänga för lunch? Ungerfär som en del företag bomma ingen dagen för helgdag eller andra dumheter. Jag tycker det är brist på kundrespekt. Jag har aldrig ringt comviq eller telia dom har lunch stängt, varför skall min webhotell leverantör har det för? Jag trodde ett företags existens var för kunderna, inte för att anställda skall kunna ha mys pys på jobbet.
Jag tycker det är ett jävla otyg att företag skall stängas för Lunch, dels för att lunchen är olika beronde på bransch. En del branscher har lunch mellan 10.30 till 11.00, medan andra har mellan 12.00 till 13.00
Men kom igen, är det här det som bekymrar dig mest i vardagen? Jag vet inte vilken de av arbetslivet du är bekant med men när man jobbar 8-10 timmar om dagen så är den där korta stunden då man får äta lunch med sina kollegor och andas ut lite oerhört mycket värd och antagligen det som ser till att man håller sig i psykiskt riktigt skick.

Om du vill komma i kontakt med företaget men vet att de inte svarar på vanliga telefonerna, ring på journumret. Du har tydligen något du måste förmedla till företaget omgående och då är jourtelefonen till för just det.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017