Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Underbar affärsidé

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-03-22, 04:58 #21
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Citat:
Ursprungligen postat av 1337pm
Citat:
Originally posted by -alltinggratis@Mar 21 2007, 20:31
Citat:
Ursprungligen postat av 1337pm
Nej, jag frågade om han skämtade och sa att jag kunde plocka ris själv om jag ville.
Det var väl inte så snällt... du kande ju ha svarat lite mer artigt. Nej, tack skulle räcka till exempel.

Börja inte gråta nu
Men varför inte lyfta upp killens entreprenörsegenskaper istället för att få han känna sig mindre värd?
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-22, 08:33 #22
funcall funcall är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 41
funcall funcall är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 41
Citat:
Ursprungligen postat av 1337pm
Citat:
Ursprungligen postat av ToBad
Köpte du något påskris då?
Nej, jag frågade om han skämtade och sa att jag kunde plocka ris själv om jag ville.
Vad är det som säger att dina kunder inte svarar likadant om du skälv skulle gå ut och sälja?
funcall är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-22, 11:31 #23
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
Citat:
Ursprungligen postat av funcall
Citat:
Originally posted by -1337pm@Mar 21 2007, 21:03
Citat:
Ursprungligen postat av ToBad
Köpte du något påskris då?
Nej, jag frågade om han skämtade och sa att jag kunde plocka ris själv om jag ville.

Vad är det som säger att dina kunder inte svarar likadant om du skälv skulle gå ut och sälja?
Du skulle bara veta...
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-22, 11:33 #24
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
Citat:
Ursprungligen postat av Storen
Citat:
Originally posted by -1337pm@Mar 21 2007, 22:45
Citat:
Originally posted by -alltinggratis@Mar 21 2007, 20:31
Citat:
Ursprungligen postat av 1337pm
Nej, jag frågade om han skämtade och sa att jag kunde plocka ris själv om jag ville.
Det var väl inte så snällt... du kande ju ha svarat lite mer artigt. Nej, tack skulle räcka till exempel.

Börja inte gråta nu


Men varför inte lyfta upp killens entreprenörsegenskaper istället för att få han känna sig mindre värd?
Du vet inte om han kände sig mindre värd. Han kanske var van vid att bli avsnäst av boende eftersom han visste att han sålde en dålig produkt. Lägg inte skulden på mig bara för att du inte kan hålla fast vid din egen projicering av möjliga känslor som möjligen finns/funnits inom pojken som plingade på min dörr.
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-22, 12:19 #25
HenSod HenSod är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 484
HenSod HenSod är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 484
Citat:
Du vet inte om han kände sig mindre värd. Han kanske var van vid att bli avsnäst av boende eftersom han visste att han sålde en dålig produkt. Lägg inte skulden på mig bara för att du inte kan hålla fast vid din egen projicering av möjliga känslor som möjligen finns/funnits inom pojken som plingade på min dörr.
1+1 blir inte 2 här. Du tycker att affärsidén var fantastisk, men samtidigt säger du att produkten är värdelös. Hur får du ihop det?
HenSod är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-22, 12:40 #26
Denkan Denkan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 49
Denkan Denkan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 49
När jag var mindre hittade jag och polaren på allt möjligt för att tjäna några extra slantar. Bäst resultat gav idén att ställa sig på macken med mackens baljor och skrubbor och fråga bilisterna om de ville få rutorna putsade.

Gav som mest upp mot 200kr var om dagen. Inte illa pinkat för två 11 åringar
Denkan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-22, 12:46 #27
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 442
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 442
Jag gick i Adolf Fredriks musikskola.
Ställa sig vid hötorget runt juletid några grabbar och sjunga julsånger vackert i stämmor var inte illa betalt alls...på en timmes sjungande kunde vi få in en 400-500 var.
Gamla snälla damer som lade ned en femhundralapp i hatten var inte ovanligt
blixtsystems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-22, 12:51 #28
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Ok, produkten kanske inte är världsbäst, men grabben gjorde ett tappert försök att göra något för pengarna.

Idén skall lyftas upp, och vill han sälja gransris skall han basera priset på de värdet av den tid du slipper lägga på att knalla ut i skogen, leta efter prima ris och plocka dessa.

Om nu detta inte var gjort så kan han ju alltid knyta ihop dessa med färgglada band och fjädrar så har han genast skapat ett mervärde .

Själv hade jag nog bara sagt "Nej tack, det där är inget för mig"... Hur han skulle ta det är upp till honom men man får väl hoppas att hans optimism och kreativitet gör bästa analysen och omvärderar marknaden.

Hmm, börjar jag förstora upp det hela nu?
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-22, 13:04 #29
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
Citat:
Ursprungligen postat av 1337pm
Citat:
Originally posted by -Storen@Mar 22 2007, 04:58
Citat:
Originally posted by -1337pm@Mar 21 2007, 22:45
Citat:
Originally posted by -alltinggratis@Mar 21 2007, 20:31
Citat:
Ursprungligen postat av 1337pm
Nej, jag frågade om han skämtade och sa att jag kunde plocka ris själv om jag ville.
Det var väl inte så snällt... du kande ju ha svarat lite mer artigt. Nej, tack skulle räcka till exempel.

Börja inte gråta nu

Men varför inte lyfta upp killens entreprenörsegenskaper istället för att få han känna sig mindre värd?

Du vet inte om han kände sig mindre värd. Han kanske var van vid att bli avsnäst av boende eftersom han visste att han sålde en dålig produkt. Lägg inte skulden på mig bara för att du inte kan hålla fast vid din egen projicering av möjliga känslor som möjligen finns/funnits inom pojken som plingade på min dörr.
det var en grabb.. beroende på ålder så finns det vissa svar man ska undvika.. och beroende på ålder så har man noll koll på vad som är dåliga produkter eller inte..

jag har haft ungar som plingar på dörren för att sälja teckningar som dom ritat (inte påskkort nu).. och jag köper, alltid - för att uppmuntra dom till att tjäna ihop egna pengar, och för att visa dom att om man vågar försöka - så lyckas man

men kommer det en på 15 år eller så.. ja då är det andra villkor :P
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-22, 13:48 #30
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
Citat:
Originally posted by HenSod@Mar 22 2007, 12:19
Citat:
Du vet inte om han kände sig mindre värd. Han kanske var van vid att bli avsnäst av boende eftersom han visste att han sålde en dålig produkt. Lägg inte skulden på mig bara för att du inte kan hålla fast vid din egen projicering av möjliga känslor som möjligen finns/funnits inom pojken som plingade på min dörr.
1+1 blir inte 2 här. Du tycker att affärsidén var fantastisk, men samtidigt säger du att produkten är värdelös. Hur får du ihop det?
Kan du och alla andra lägga av att hoppa på mitt beslut att dissa pojkstackarn som kom hem till mig? Har jäkligt svårt att argumentera för varför jag gjorde jag som jag gjorde, men om det är till någon hjälp för era stackars förvridna hjärnor som inte kan sluta att tänka på nytt trams att mata mig med, så ska jag köpa allt jävla påskris jag kommer över.
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017