Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Annonsera i lokalpressen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2018-04-19, 22:22 #1
Bintang Bintang är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 113
Bintang Bintang är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 113
Standard Annonsera i lokalpressen

Kanske fel forumdel, men jag chansar. Tänkte kolla om någon/några brukar annonsera i lokala tidningar för att nå små/medelföretagare i syfte att sälja webbplatser.

Visserligen är jag undrande om småföretagare typ "Bosses mek & däck" egentligen behöver ha närvaro på internet, men man vet ju aldrig.
Bintang är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-04-24, 09:32 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
De flesta företag har nytta av att finnas på nätet. Bosses mek & däck får exempelvis sannolikt fler kunder om man kan se lediga tider och boka direkt på hemsidan. Jag tror dock du gör bättre i att ringa eller besöka företag som saknar hemsida (eller har en gammal sådan som gör mer skada än nytta) än att annonsera i lokaltidningen.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-04-27, 08:06 #3
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Sökte på "Bosses mek & däck" och fick upp https://www.dackia.se på plats nummer 3....

Den sidan utnyttjar inte mer än hälften av skärmbredden och jag måste bläddra tre sidor i höjdled för att se all info. Ingen responsiv design alls. Så den är väl inget superbra exempel. Men sidan i sig var ganska ren från klotter. Tyckte den var ganska enkel och bra i övrigt, men kan förenklas ytterligare.

Men jag vill komma fram till är att många företag inom Webbdesign hittar nya kunder genom rekommendationer från nöjda kunder eller besökare på sidor man tycker om.

Jag får massor av telefon från webbsedesigners som tycker att mina sidor ser förskräckliga ut och vill göra om dem. Men när jag kikar på deras exempeldesignsidor så är de helt förskräckliga och röriga, med en massa bells & whistles men nära nog NOLL content och väldigt lågt UX-index (UXI går i min värld från -100% till +100%, där -100% är totalavsky från besökare och de aldrig återkommer till +100%, där besökaren fastnar och aldrig vill lämna sidan och köper allt som finns där).

Jag tycker att man som webbdesigner ska fokusera på att ge ett bra affärsvärde till kunden, dvs man ska inte visa på att man kan använda alla obskyra och extravaganta html5 och javascript fantacy-aspekter utan sidan är till för att besökarna ska hitta en (för besökaren) intressant vara eller tjänst och de ska hitta den när de söker på Google.

Bygger man sådana sidor så blir kunden nöjd och kommer att berätta det för sina kompisar och bekanta, det är den bästa reklam du kan få. Den är dessutom helt gratis.

Jag har även fått direktreklam från webbyråer, men det är INGEN som någonsin återkommit en andra gång med mer reklam, troligen är det därmed inget bra sätt att marknadsföra webbyråtjänster.

Jag gissar att många kunder idag dels använder personliga rekommendationer när de anlitar nya leverantörer av webbyråkaraktär, eller kollar på internet efter sidor de gillar. Hittar de något som ser intressant ut så tar man kontakt med den som gjort sidan om den infon finns någonstans på sidan. det är så de jag känner gör i alla fall.

Sammanfattningsvis så tror jag att marknadsföra vissa "digitala tjänster" gör man bäst med gamla hederligt beprövade "Analoga Metoder"...., inte alla men vissa.....
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017