Kom ihåg mig?

Din shop på facebook

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-10-01, 14:52 #11
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av niklasr Visa inlägg
Jag har varit med om att framförallt ni svennar är sjukligt paranoida när en mjuvkara frågar om tillåtelse men regeln är att mjukvaran bara får agera "för din räkning" - mjukvaran har inte rätt att göra saker bara för "sin" räkning.

Därför borde ni svennar inte vara så paranoida bara för någon har din emailadress eller tillåtelse att kommentera. Överallt annars i världen kan folk lägga till en applikation och godkänna "basic permission" men är man i Sverige så blir folk paranoida direkt "VA? Ska mjukvara ha min epostadress? Jag är hemlig agent och allt mitt måste vara hemligt och skyddat. "Varför funkar det inte..." Svar: Även en mjukvara måste ha tillåtelse för att kunna funka. Man kan inte bara förbjuda.

Jag fattar att appen inte ska ha rätt att göra mer än vad krävs men kom ihåg att regeln är att applikationen ska funka "för din räkning" annars är det en bug.
Det där är helt irrelevant. Man måste anpassa sig efter kunder och målgrupp om man ska lyckas, svårare än så är det inte. Den gyllene regeln är att man aldrig bör tvinga användare att göra saker som inte är helt nödvändiga.

En kul idé, bara en liten grej - står "Facbeook" på sidan.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-10-01 klockan 14:56
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-01, 16:48 #12
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av niklasr Visa inlägg
Jag har varit med om att framförallt ni svennar är sjukligt paranoida när en mjuvkara frågar om tillåtelse men regeln är att mjukvaran bara får agera "för din räkning" - mjukvaran har inte rätt att göra saker bara för "sin" räkning.

Därför borde ni svennar inte vara så paranoida bara för någon har din emailadress eller tillåtelse att kommentera. Överallt annars i världen kan folk lägga till en applikation och godkänna "basic permission" men är man i Sverige så blir folk paranoida direkt "VA? Ska mjukvara ha min epostadress? Jag är hemlig agent och allt mitt måste vara hemligt och skyddat. "Varför funkar det inte..." Svar: Även en mjukvara måste ha tillåtelse för att kunna funka. Man kan inte bara förbjuda.

Jag fattar att appen inte ska ha rätt att göra mer än vad krävs men kom ihåg att regeln är att applikationen ska funka "för din räkning" annars är det en bug.
För det första heter det svenskar. För det andra så är det inte paranoia, mer att man är försiktig och smart. Du kanske inte har någonting att förlora så du går med på allt.

Förresten verkar du vara vilse.

Forumet du hör hemma på är flashback och inte WN.

Om Sverige är så illa för dina skumma affärer får du mer än gärna flytta härifrån. Ingen kommer protestera...
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-01, 18:07 #13
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
+1 på det, trodde fan jag hade skrivit fel adress när jag läser "svenne" på detta forum..



Btw Robbanp kul idé, men hur ställer sig facebook till direktförsäljning i fanpages och grupper?
Hoppa över svennesnacket-
Svara istället på det väsentliga, hur ställer sig Fejan till direktförsäljning i pages och grupper?
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-01, 20:03 #14
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
Btw Robbanp kul idé, men hur ställer sig facebook till direktförsäljning i fanpages och grupper?
Jag och några hundra tusen andra har en fullt integrerad shop på facebook, så jag vill nog påstå att de inte har några problem med det.

Ta gärna en titt på min FB-shop:
http://www.facebook.com/pages/Jackan...84217821649480

100% av sajten ligger på FB, betalning och allt.

BTW it's powered by Interspire....
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-03, 10:27 #15
robbanps avatar
robbanp robbanp är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 76
robbanp robbanp är inte uppkopplad
Medlem
robbanps avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 76
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
+1 på det, trodde fan jag hade skrivit fel adress när jag läser "svenne" på detta forum..



Btw Robbanp kul idé, men hur ställer sig facebook till direktförsäljning i fanpages och grupper?
Tack Egentligen är det inte försäljning utan en länk till extern webshop!
robbanp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
e-handel, facebook, shop


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017