Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Min idé skall lanseras nu

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-10-26, 18:52 #1
mavingo mavingo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 17
mavingo mavingo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 17
Hej!

Jag har utvecklat en tjänst, denna tjänst går ut på att privatpersoner kan skänka pengar till en förening när de e-handlar utan extra kostnad. Det fungerar så att en person går in på vår site www. charles. se, där väljer personen en förening de gillar för att sedan komma in i en webbgalleria.

Väl i denna webbgalleria finns olika ehandelsföretag samt etjänster att välja mellan.

Där står även vilken summa som skall gå till den valda föreningen ifall kunden handlar eller utför någon slags aktivitet.

Tanken är att charles skall bli en tongivande sida på nätet som får företag att satsa på en smartare marknadsföring, där föreningar (som tex amnesty) blir vinnande.


Så till frågan, vad tror ni om siten? några synpunkter på förbättringar? Har hört att sidans text är lite liten av de medlemmar som börjat strömma till! Jag kommer gå ut med pressmeddelande nästkommande tisdag morgon angående sidan. Så har ni synpunkter så vore jag jätteglad
mavingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-26, 19:13 #2
Jacob Jacob är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 395
Jacob Jacob är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 395
Hej,
Jag drev för x antal år sedan en sida vid namn Ett klick för Bajen. Den lades dock ner efter en kortare tid på grund av bristande intresse. Det var dock samma grundidé. Eftersom din sida är mycket bredare (dvs. inte endast Hammarby som alternativ) tror jag att det kan gå mycket bra.
Alla menyalternativ, t.ex. "Om charles", finns inte på förstasidan. Alla menyalternativ borde finnas på förstasidan. Helst borde förstasidan se ut som resten av sidan. När man valt en förening vill säga.

Kanske bör man på sidan kunna finna information kring hur mycket ni får ut av detta.

Lycka till!
Jacob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-26, 19:16 #3
Vinklubben Vinklubben är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 105
Vinklubben Vinklubben är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 105
Hej!

Texten är liten och kontrasten inte på topp (grå text på vit bakgrund). Gör hellre brödtexten svart och använd en annan färg för rubrikerna om du vill att de ska skilja sig åt. Sedan standardrådet: låt användaren själv kunna förstora/förminska texten. Se alltså till att ange font-storlek i procent eller em.

Ett annat tips är att börja använda riktiga headers, det gör en del för sökmotorspositioneringen.

Lycka till!
Vinklubben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-26, 19:35 #4
Adnet Adnet är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 65
Adnet Adnet är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 65
Designmässigt ser sidan okey ut, även om jag inte är direkt förtjust i rosa. Som föregående talare om att du bör göra texten svart, åtminstånde mörkare grå. Är jobbigt för ögonen att läsa texten som det är nu. En annan sak som irriterar är att rutan med innehållet ändras i storlek när man byter sida, bör åtgärdas.
Ser att du använder Tradedoubler som affiliate till samtliga butiker och företag. Så idén är att det är där du tjänar pengarna och sedan förmedlar till föreningar och andra ändamål? Har du tänkt att ta någon % av detta tycker jag du bör nämna det om så är fallet.

Tycker det är en spännande idé, ska bli kul och se om du lyckas. Jag tror dock det blir svårt, men jag kan ha fel.
Adnet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-26, 19:55 #5
mavingo mavingo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 17
mavingo mavingo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 17
Hejsan!

Tackar för era synpunkter såhär långt.

Texten skall göras mörkare, och möjligtvis lite större. Jag blev helt såld på grisen som maskot för charles därför gjorde vi resten i rosa + att det är väldigt ovanligt på nätet. Skall fundera över att göra startsidan resp föreningssidorna mer lika.

Som det är just nu tar vi 50% av provisionen själva, men detta skall betala all marknadsföring, samt summan som går varje månad till ens förening som medlem, samt andra omkostnader.

Tanken är väl att kanske kunna lyfta pengar från företaget på 1-2 års sikt. Jag har som mål att få 100 000 medlemmar, och räknar med en kostnad på 1 000 000:- för att nå detta mål.

mvh mattias
mavingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-26, 21:58 #6
Adnet Adnet är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 65
Adnet Adnet är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 65
Citat:
Jag har som mål att få 100 000 medlemmar, och räknar med en kostnad på 1 000 000:- för att nå detta mål.
Du har satt höga mål, kanske lite väl höga? ;-)
Lycka till i alla fall.
Adnet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-26, 22:12 #7
mavingo mavingo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 17
mavingo mavingo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 17
Tack för din lyckönskning!

Hehe, jag har ju inte räknat med att nå det målet på ett par veckor, jag vet vilket slitsamt jobb det är att nå ut.

Men med MYCKET hårt arbete, relationsmarknadsföring, reklamutdelning vid matcher (för idrottsföreningarna man kan stödja), Reklam på koncerter och festivaler så skall vi nog nå dit om ett par tre år.

Har man inte drömmar kommer man aldrig någonstans, har man inte uthållighet så blir fallet ännu hårdare.

Jag hade en liknande idé där jag sålde skivor på nätet och en summa gick till olika föreningar vilket fick närmare 1000 medlemmar på ett par månader med 0:- i budget. Problemet var att det kom in en och annan falskbeställning samt väldigt små marginaler när vi höll cdons priser.

Nu slipper vi ha någonting över huvud taget att göra med att leverera och kan satsa all tid vi kan uppbringa på att marknadsföra iden!

Hoppas på 500 medlemmar innan året är slut.

Mvh Mattias
mavingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-26, 22:55 #8
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Citat:
Originally posted by Adnet@Oct 26 2004, 19:35
Så idén är att det är där du tjänar pengarna och sedan förmedlar till föreningar och andra ändamål? Har du tänkt att ta någon % av detta tycker jag du bör nämna det om så är fallet.
Varför bör han nämna vad han tjänar på sina banners när inte andra gör det? Han tillför faktiskt ett nytta till användaren då han donerar en del av förtjänsten för avslutet/klicket till en förening, så måste han då deklarera att han också får pengar? <_<

On topic: Hmmmm, här kommer idrottsfanatikerna som vill stödja "sin" klubb in på... "Charles" med rosa färger..?
Inget fel på färgen (som du sa: ovanlig) men målgruppen liksom... h34r:
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-26, 23:35 #9
mavingo mavingo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 17
mavingo mavingo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 17
Hehe, jag har tänkt på det med rosafärgen, kanske skall jag göra möjligt att byta färg på sidan... Grönt och blått som alternativ borde väl funka?
mavingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-27, 00:14 #10
Qo-naqs avatar
Qo-naq Qo-naq är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 662
Qo-naq Qo-naq är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Qo-naqs avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 662
Citat:
Originally posted by Robert@Oct 26 2004, 22:55
On topic: Hmmmm, här kommer idrottsfanatikerna som vill stödja "sin" klubb in på... "Charles" med rosa färger..?
Så att han inte är partisk såklart :P

Känner inte till speciellt många klubbar som har rosa som färger, men för all del, ändra gärna om sidan till gult och svart B)
Qo-naq är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017