Kom ihåg mig?

Co-location som inte kostar skjortan

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-09-03, 12:32 #21
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Kistahallen i sig är rätt välplanerad och det finns ett separat rum för diesel. Det var lite mer ordning i den hallen än i Solvalla också - men det finns mycket kvar att önska om man börjar jämföra DCS hallar med InterXion, Port80, Internetborder etc.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-03, 13:36 #22
mikaelkrantzokit mikaelkrantzokit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 38
mikaelkrantzokit mikaelkrantzokit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 38
Citat:
Originally posted by patrikweb@Sep 2 2006, 13:04
Dyr lekstuga då? DCS priser för colo är inte billiga om man tänker på vad man får från dom. För det priset kan du stå hos många stora och riktiga leverantörer som det garanterat fungerar hos.

Bahnhof har mycket bra tillgänlighet och ligger på runt samma prisklass men dom har en riktig hall med diesel och inte haft mycket avbrott.

Jag har sett bilder från DCS Kista hall och deras snygga ordning, tyckte det såg mycket rörigt ut bara. En lokal dom byggt ut lite datorgolv känns det som mer eller mindre bara.

Kompetens har inget med saken att göra, det tror jag dom har.

Port80 har bra hall men deras nät kan man kalla en riktigt lekstuga.

Men jag tror fortfarande att både DCS/Port80 är bättre att stå hos än Crystone även om det kostar mer.

Att folk flyttar från DCS tror jag handlar mycket om kostnader för gå få mycket bättre till billigare kostnad.
Citat:

Port80 har bra hall men deras nät kan man kalla en riktigt lekstuga.
Beror de på att du inte fick bli kund där som du snackar skit om en av få prisvärda operatörer som faktiskt lägger ner miljoner i att byta ut hårdvara som funkar kass och håller vad de lovar?

Citat:
Att folk flyttar från DCS tror jag handlar mycket om kostnader för gå få mycket bättre till billigare kostnad.
Kanske är så att man hellre betalar 500kr och får vad avtalet säger än 500kr och inte får vad avtalet lovar och sen får löften i flera år om att de ska uppfyllas och man lessnar.

Tycker man ska vända sig till en leverantör som håller vad de lovar ist de har vi gjort och därför flyttar vi.
mikaelkrantzokit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-03, 14:22 #23
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Att Port80 håller på att byta hårdvara är bra men som det är nu eller har varit så är deras nät poff.

Att dom fått smeknamnet poff80 har vissa anledningar och var inte jag som skapade det.

Den gången dom klarar 1 månad utan någon poff i core då är det bra nät samt kan garantera att inte utrusstning dör så mycket.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-03, 14:41 #24
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Port80s problem ska enligt uppgift hänga ihop med utrustning från cisco som inte ens cisco själva verkar förstå vad det är för fel på. Den håller på att bytas ut och det blir förhoppningsvis bättre.

Port80 kan kanske bli ett riktigt bra alternativ om ett halvår eller så när allt är utbytt och man kan se att det verkligen fungerar som det ska.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-03, 14:57 #25
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Port80 planerar väl byta till foundry så bör fungera bra, men dom har haft en del BD/GSR som dött samt dom kör en del linux saker.

Med ny utrusstning bör det fungera mycket bättre och stabilt, fast kan tänka mig att det kan bli en del strul vid byte av utrusstning.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-03, 18:43 #26
mikaelkrantzokit mikaelkrantzokit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 38
mikaelkrantzokit mikaelkrantzokit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 38
Citat:
Originally posted by patrikweb@Sep 3 2006, 14:57
Port80 planerar väl byta till foundry så bör fungera bra, men dom har haft en del BD/GSR som dött samt dom kör en del linux saker.

Med ny utrusstning bör det fungera mycket bättre och stabilt, fast kan tänka mig att det kan bli en del strul vid byte av utrusstning.
Port80 har bytt ut sin utrustning i hela europa till Foundry men kanske finns ett fåtal switchar kvar som måste bytas.
mikaelkrantzokit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-05, 03:35 #27
1915 1915 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 11
1915 1915 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 11
Efter att ha läst leweb.se's halvt oseriösa avtalsbestämmelser så avskriver jag nog dem. Kvar på min lista är fsdata.se och crystone.se. Båda erbjuder 80gb trafikmängd, men crystone är billigare och har fler tillval.

Ett annat alternativ är serverhallen.com där 160gb ingår samt UPS. Port80 har jag inte fått prisbesked av än men jag har en känsla av att det inte kommer att inrymmas i vår budget...

Vad är era åsikter om fsdata.se och serverhallen.com ?
1915 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-05, 03:37 #28
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Verkar som ingen tipsat om "BBB 100MBit"...

Låter som ett perfekt svar på "Co-location som inte kostar skjortan?"

Dock så måste man självklart känna någon eller själv ha tillgång till den kapaciteten bredbandsbolaget har att erbjuda via bredbandsuttag som det kallas.

:P
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-05, 03:48 #29
1915 1915 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 11
1915 1915 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 11
Har faktiskt funderat på det. Fast då måste man ställa burken hemma hos någon pålitlig person som inte säljer den eller drar till sig polisen. BBB har ju dessutom "bara" 10mbit upstream, vet inte om det räcker om många är inne samtidigt och ska se på streamade filmer, om än i låg kvalitét?
1915 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-05, 03:49 #30
1915 1915 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 11
1915 1915 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 11
oops, undrar hur det där lät... :P
1915 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017