Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Senioruthyrning

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-04-19, 19:46 #1
Gyllenflykt Gyllenflykt är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 344
Gyllenflykt Gyllenflykt är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 344
Standard Senioruthyrning

Vad tycker ni om att hyra ut pensionärer, bra eller dåligt?
Gyllenflykt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-19, 19:58 #2
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Vad är frågan? Det är ju en grupp som är betydlig mer flexibla då dom inte har arbete och kan betydligt mer datum. Garanterat bättre på betala och göra rätt för sig med.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-19, 20:06 #3
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
Ser inte vad som kan vara dåligt med det. Mycket kompetens, halv arbetsgivaravgift, flexibilitet och mycket mera. Många pensionärer vill inte heller vara pensionärer, de vill jobba. Det som skulle kunna vara negativt är att om det förskjuter tillfällen för unga människor att "komma in på" arbetsmarknaden. Men jag tror det är få tillfällen där en pensionär verkligen ersätter unga.

Min far är pensionär och jobbar fortfarande och är enormt efterfrågad. Inom hans yrke finns det nästan ingen tillgänglig kompetens idag så de är väldigt tacksamma.
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-19, 20:09 #4
Gyllenflykt Gyllenflykt är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 344
Gyllenflykt Gyllenflykt är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 344
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Vad är frågan? Det är ju en grupp som är betydlig mer flexibla då dom inte har arbete och kan betydligt mer datum. Garanterat bättre på betala och göra rätt för sig med.
Jag var bara rent sagt nyfiken på vad folket här ute tyckte om Senioruthyrning? Inget illa menat om de var så du tog det.
Gyllenflykt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-19, 20:13 #5
Gyllenflykt Gyllenflykt är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 344
Gyllenflykt Gyllenflykt är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 344
Citat:
Ursprungligen postat av daniel_ Visa inlägg
Ser inte vad som kan vara dåligt med det. Mycket kompetens, halv arbetsgivaravgift, flexibilitet och mycket mera. Många pensionärer vill inte heller vara pensionärer, de vill jobba. Det som skulle kunna vara negativt är att om det förskjuter tillfällen för unga människor att "komma in på" arbetsmarknaden. Men jag tror det är få tillfällen där en pensionär verkligen ersätter unga.

Min far är pensionär och jobbar fortfarande och är enormt efterfrågad. Inom hans yrke finns det nästan ingen tillgänglig kompetens idag så de är väldigt tacksamma.
Jag är för med att jag har hört att det är ingen arbetsgivaravgift som måste betalas men den informationen kan vara felaktiv. Jag tror att det snarare är på dem mindre orter där man förskjuter tillfällena för unga människor att "komma in på" arbetsmarknaden.

Vad är det för yrke han jobbar med om man får fråga det?
Gyllenflykt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-19, 20:18 #6
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllenflykt Visa inlägg
Jag är för med att jag har hört att det är ingen arbetsgivaravgift som måste betalas men den informationen kan vara felaktiv. Jag tror att det snarare är på dem mindre orter där man förskjuter tillfällena för unga människor att "komma in på" arbetsmarknaden.

Vad är det för yrke han jobbar med om man får fråga det?
Citat:
Undantag (för år 2014)
För anställda som är födda 1937 eller tidigare betalar du varken arbetsgivaravgifter eller särskild löneskatt.
För anställda som är födda 1938–1948 betalar du bara ålderspensionsavgiften på 10,21 procent.
För anställda som är födda 1988 eller senare betalar du bara ålderspensionsavgift och en fjärdedel av övriga avgifter, det vill säga 15,49 procent.
http://www.skatteverket.se/foretagor...800020817.html
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-19, 20:28 #7
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Men handlar lite om målgrupp med, i vissa fall ger pensionärer förtroende. Men handlar det emot ungdomar lär det kunna slå fel.

Och dom har mer erfarnehet samtidigt. Men som allt handlar det om rätt folk till rätt målgrupp.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-19, 20:33 #8
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllenflykt Visa inlägg
Jag var bara rent sagt nyfiken på vad folket här ute tyckte om Senioruthyrning? Inget illa menat om de var så du tog det.
Jag är bara 28 även om jag känner mig gammal för mig handlar det mer om rätt folk på rätt plats inte om ålder även om ålder passerar in baserat på vad det handlar om.

Flyger jag ser jag gärna att det är yngre personer som serverar min champagne men hade inte viljat ha en 18 åring som flyger planet
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-19, 20:51 #9
ballder ballder är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 74
ballder ballder är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 74
Satt med i styrelsen för ett bostadsrättsområde och vi hyrde in seniorer för att fixa gräs, rabatter och andra enkla uppgifter. Kanon bra enligt mig.
ballder är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-20, 22:40 #10
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av daniel_ Visa inlägg
Ser inte vad som kan vara dåligt med det. Mycket kompetens, halv arbetsgivaravgift, flexibilitet och mycket mera. Många pensionärer vill inte heller vara pensionärer, de vill jobba. Det som skulle kunna vara negativt är att om det förskjuter tillfällen för unga människor att "komma in på" arbetsmarknaden. Men jag tror det är få tillfällen där en pensionär verkligen ersätter unga.

Min far är pensionär och jobbar fortfarande och är enormt efterfrågad. Inom hans yrke finns det nästan ingen tillgänglig kompetens idag så de är väldigt tacksamma.
Nationalekonomi funkar inte så att en person "stjäl" ett arbetstillfälle för en annan. Varje person som arbetar skapar mer jobb i nationalekonomin eftersom de tillför ett värde. Så ju fler som arbetar längre upp i åldrarna desto lägre arbetslöshet får vi i samhället.

Varje person som arbetar behöver även köpa in tjänster och varor för att göra sitt jobb. Det är bara okunniga människor på vänsterkanten som påstår att nationalekonomi är ett nollsummespel, men så funkar inte verkligeheten.

Det är faktiskt ganska få gamlingar som jobbat i en gruva i svappavaara och blir förtidspensionerade när de är 53 år. De flesta har ganska drägliga jobb, men fler skulle behöva jobba längre i livet.

Det är med andra ord superbra att pensionärer jobbar, om de vill det!

Senast redigerad av Conny Westh den 2014-04-20 klockan 22:45
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017