Kom ihåg mig?

Håller på att sluta snusa, men hur länge sitter abstinensen i?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-04-13, 16:41 #1
Solariss avatar
Solaris Solaris är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 113
Solaris Solaris är inte uppkopplad
Medlem
Solariss avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 113
Standard Håller på att sluta snusa, men hur länge sitter abstinensen i?

God vår gott folk! Solen lyser i ansiktet, fåglarna har börjat kvittra och träden börjar snart slå ut.

Jag tänkte att jag skulle sluta snusa, lagomt passande nu till sommaren. Sagt och gjort, jag har nu inte tagit en snus på 3½ dygn efter att ha snusat sedan jag var 13-14 år.. Ack ack.

Men, hur jäkla länge håller sig abstinensen i? Jag har ont i huvudet, svettas och är oerhört rastlös.
Sjukt jobbigt, igår kväll höll jag på att bli galen.

Idag är det lite bättre, när jag sysselsätter mig med någonting.
Så, har ni någon erfarenhet av detta? Hur länge ska jag gå och dras med dåligt humör, huvudvärk och allmänt jobbiga bieffekter?
Solaris är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-13, 16:47 #2
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
varje gång jag försökt sluta snusa har det varit hyffsat lätt första veckan men andra och tredjeveckan är där det spricker för mig.. har blivi en sån grinkuk att jag inte stått ut med mig själv ens. men lycka till! frukstansvärd huvudvärk efter ca 2 veckor och liksom svettningar...uuusch
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-13, 17:10 #3
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av Solaris Visa inlägg
God vår gott folk! Solen lyser i ansiktet, fåglarna har börjat kvittra och träden börjar snart slå ut.

Jag tänkte att jag skulle sluta snusa, lagomt passande nu till sommaren. Sagt och gjort, jag har nu inte tagit en snus på 3½ dygn efter att ha snusat sedan jag var 13-14 år.. Ack ack.

Men, hur jäkla länge håller sig abstinensen i? Jag har ont i huvudet, svettas och är oerhört rastlös.
Sjukt jobbigt, igår kväll höll jag på att bli galen.

Idag är det lite bättre, när jag sysselsätter mig med någonting.
Så, har ni någon erfarenhet av detta? Hur länge ska jag gå och dras med dåligt humör, huvudvärk och allmänt jobbiga bieffekter?
Jag slutade snusa september förra året. Jag snusade rätt mycket och det var förjävligt. Men abstinensen går över. Det är lite som att vara olyckligt kär, man borde inte vara kär men det går inte att hjälpa men tiden läker alla sår och även abstinens.

Nu när jag varken röker eller snusar känner jag mig mycket bättre och framförallt mycket fräschare. Det ser inte så smickrande ut att ha en stor svart klump under läppen. =)
Kör hårt!
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-13, 17:15 #4
Solariss avatar
Solaris Solaris är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 113
Solaris Solaris är inte uppkopplad
Medlem
Solariss avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 113
Hehe, tack så mycket för stödet folk.

Jag föll lite för frestelsen igår, eller ja. Jag köpte en dosa onico, bara för att ha någonting under läppen.. Men den ska bort den med, så fort den här fysiska biten går över ska jag tampas med den psykiska.
Solaris är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-13, 17:21 #5
Bjorne Bjorne är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 374
Bjorne Bjorne är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 374
Jag lider med dig. Första vecken är jobbigast och man bör helst inte vistas för mycket bland folk då man kan bli rätt jävla stingslig. Efter ett par månader tycker inte jag abstinensen är så farlig. Då är det värre med rökning eftersom det är svårare att bli av med det psykologiska suget.
Bjorne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-13, 17:36 #6
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
men snusar du lössnus kan de va ett alternativ att först trappa ner till portionssnus.. sen onico..
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-13, 18:30 #7
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
Slutade snusa tvärt för 5 år sedan, saknar det fortfarande varje dag. Hade snusat i typ 8 år när jag slutade.

Men den riktiga abstinensen, den slutar nog efter 2-3 månader.

Onico var nog min räddning från återfall. Man kör onico tills abstinensen släpper, sen när den är borta så kommer dagen då du bara känner dig larvig med "låtsas snuset", och då kan du enkelt sluta helt.
gfors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-13, 18:45 #8
Doctor.Datas avatar
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 326
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare
Doctor.Datas avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 326
Jag har snusat ettan lös i 14 år och visst har man försökt att sluta några gånger men nej det går inte. Man har gjort det till en rutin liksom.

- Du vaknar och går på toa. Du kommer tillbaka och brygger ditt kaffe och drar en mysig snus under läppen sedan. På en dag kanske jag snusar en halv dosa. Tar första snusen runt 06.00 och sista runt 22.00. Kan säga att jag kanske är snusfri 1-2 timmar varje dag.

Jag snusar ungefär 3-4 dosor i veckan och när jag höll på att sluta blev jag tokig. Vart ett sånt sug i munnen så jag höll på att dö nästan. Tänk dig att du är törstig fast tio gånger värre eller att du är sugen på salt och du får inte det. Ungefär så är suget efter snus.

Under min period när jag försökte sluta snusa så upplevde jag huvudvärk, dålig koncentration och lätt för att bli irriterad på småsaker.
Doctor.Data är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-13, 18:52 #9
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorne Visa inlägg
Jag lider med dig. Första vecken är jobbigast och man bör helst inte vistas för mycket bland folk då man kan bli rätt jävla stingslig. Efter ett par månader tycker inte jag abstinensen är så farlig. Då är det värre med rökning eftersom det är svårare att bli av med det psykologiska suget.
Det kan nog vara en bra idé Har två bekanta som försökt sluta och bägge har lyckats men det var rejält jobbigt för bägge. Den ena lyckades slå sin chef på käften när de var ute på krogen. Han fick ha kvar jobbet trots detta även om han slutade själv senare Det gäller, som med all annan abstinens, att försöka sysselsätta sig och tänka på annat så mycket som möjligt.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-13, 19:26 #10
Solariss avatar
Solaris Solaris är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 113
Solaris Solaris är inte uppkopplad
Medlem
Solariss avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 113
Jag har iaf hittat att onico fungerar helt OK, sen gäller det som några har nämnt att verkligen hålla sig sysselsatt.

Tyvärr har jag åkt på en ruskig förkylning så kan inte göra sådär jättemycket aktivt, men lite webdesign och betapet fungerar iaf.
Solaris är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017