Kom ihåg mig?

Resesajt med nytt koncept söker testpiloter

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-11-29, 14:42 #11
SvanteH SvanteH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 118
SvanteH SvanteH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 118
Hej!

http://imgur.com/RzTSDlS

1. Hade gärna sett att det stod /natt för första priset även om det blir rätt uppenbart

2. Finns det bara 1 sökresultat för det valda området? När jag väl gick vidare så fanns inte lediga rum för det datumet (beror lite på hur ofta ni hämtar in nya uppgifter).
SvanteH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-11-29, 16:43 #12
emilkilhage emilkilhage är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2015
Inlägg: 35
emilkilhage emilkilhage är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2015
Inlägg: 35
Citat:
Ursprungligen postat av SvanteH Visa inlägg
Hej!

http://imgur.com/RzTSDlS

1. Hade gärna sett att det stod /natt för första priset även om det blir rätt uppenbart

2. Finns det bara 1 sökresultat för det valda området? När jag väl gick vidare så fanns inte lediga rum för det datumet (beror lite på hur ofta ni hämtar in nya uppgifter).
Hej SvanteH!

1. Det är lite svårt att få in det på ett snyggt sätt i designen. I början visade vi totalpris jämt. Sedan insåg vi att alla konkurrenter visar pris per natt, ibland helt utan något totalpris. Även om man sökte hotell för 30 dagar. Så då valde vi att visa pris per natt för att inte se "dyrare ut". Men vi ville även lägga till totalpris så vi inte missleder någon. Därav visar vi båda i dagsläget.

2. Jag ser exakt vad problemet är. Du har sökt på en "airport". Då kanske bara det hotellet finns tillgängligt där Men vi ska ta bort det alternativet för hotell. Så du söker på "Stad - Tokyo" istället för "Alla flygplatser i Tokyo". Så kommer man sedan kunna välja hotell i närheten av hotell med vårt "distance-filter".

Tack återigen för feedback. Prova att välja Tokyo från dropdownen i sökrutan. Så kan du se att det står "stad" bredvid. Fick massa resultat när jag sökte nyss.
emilkilhage är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-11-29, 22:42 #13
EmilG EmilG är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2014
Inlägg: 41
EmilG EmilG är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2014
Inlägg: 41
Hej!

Jag flyger ganska mycket men som det är nu så har ni en bra bit kvar innan ni når upp till de stora som flygresor, momondo och skyscanner.

Antingen är jag blind eller så finns det inte. Men hur söker jag enkelflyg? Det är en sak ni bara måste fixa innan ni går live. Även Multi-city bör ni ha.

Jag testade att söka något flyg till och mellan olika öar på Hawaii.
Jag fick ingen träff när jag sökte på varken Maui eller Hawaii. Vilket gjorde att jag fick gå till en annan sökmotor för att hitta flygkoden till denna och de andra öarna.

Visst, fin tanke att man ska kunna se sitt utsläpp men hjälper det verkligen för miljön att flyga ett mer bränslesnålt flygplan?
De andra flyget kommer att användas till de är slutkörda ovs... eller har jag fel?
Att kortare resväg normalt är bättre är ju inte svårare än att kolla restiden? Att välja en kortare resväg kan jag hålla med om att det hjälper för miljön.

Jag tror att ni måste bli minst lika bra som de stora sökmotorerna om ni ska ha en chans, annars går folk dit ändå...

Lycka till!
EmilG är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-11-30, 09:07 #14
SvanteH SvanteH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 118
SvanteH SvanteH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 118
Hej!

Vad lustigt att flygplatsen hade valts som alterantiv, det skulle förklara en hel del. Så vitt jag minns så sökte jag på Tokyo och plockade första alternativet men har då inte lyckats återskapa det
SvanteH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-11-30, 14:58 #15
emilkilhage emilkilhage är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2015
Inlägg: 35
emilkilhage emilkilhage är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2015
Inlägg: 35
Citat:
Ursprungligen postat av SvanteH Visa inlägg
Hej!

Vad lustigt att flygplatsen hade valts som alterantiv, det skulle förklara en hel del. Så vitt jag minns så sökte jag på Tokyo och plockade första alternativet men har då inte lyckats återskapa det
Jaha ok! Men har du provat att söka Tokyo igen? Funkade det då?
emilkilhage är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-11-30, 20:11 #16
emilkilhage emilkilhage är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2015
Inlägg: 35
emilkilhage emilkilhage är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2015
Inlägg: 35
Citat:
Ursprungligen postat av EmilG Visa inlägg
Hej!

Jag flyger ganska mycket men som det är nu så har ni en bra bit kvar innan ni når upp till de stora som flygresor, momondo och skyscanner.

Antingen är jag blind eller så finns det inte. Men hur söker jag enkelflyg? Det är en sak ni bara måste fixa innan ni går live. Även Multi-city bör ni ha.

Jag testade att söka något flyg till och mellan olika öar på Hawaii.
Jag fick ingen träff när jag sökte på varken Maui eller Hawaii. Vilket gjorde att jag fick gå till en annan sökmotor för att hitta flygkoden till denna och de andra öarna.

Visst, fin tanke att man ska kunna se sitt utsläpp men hjälper det verkligen för miljön att flyga ett mer bränslesnålt flygplan?
De andra flyget kommer att användas till de är slutkörda ovs... eller har jag fel?
Att kortare resväg normalt är bättre är ju inte svårare än att kolla restiden? Att välja en kortare resväg kan jag hålla med om att det hjälper för miljön.

Jag tror att ni måste bli minst lika bra som de stora sökmotorerna om ni ska ha en chans, annars går folk dit ändå...

Lycka till!
Hej EmilG,

Råkade missa din post, eftersom ditt username såg ut som vårt.

Yes absolut. Vi har en bit kvar och det jobbar vi med. När det gäller enkelflyg så finns det ett kryss "X" i datumrutan för hemresa. Om du håller musen över krysset står det "ingen returresa". Om du trycker där så söker du enkelflyg. Ser du vad jag menar? Multi-city är något vi kan lägga in, men det tar fruktansvärt mycket serverkapacitet så vi får lägga in det framöver.

Det var beklagligt. Jag såg att det inte dök upp något när man skrev in "Hawaii". Men om man skrev exempelvis Honolulu eller Kahului så fanns det. Tillhör ju USA, men vi ska kolla närmare på det.

Om konsumenter efterfrågar mer bränsleeffektiva flygplan, så kommer det bli en konkurrensfördel för flygbolag med nyare och mer effektiva flygplan. Så ser vi det Dessutom innebär det bättre säkerhet, bekvämlighet m.m. med ett nytt och modernt flygplan.

Kortare resväg är bättre ja, fördelen nu är att användare faktiskt kan se hur mycket CO2-utsläpp som en resa leder till. Sedan arbetar vi med att utveckla beräkningen så den tar hänsyn till flygplan. Så man kan se skillnader i utsläpp beroende på flygplan. Då kan användarna se vilket alternativ som är mest bränsleeffektiv, även om de har samma flygsträcka och restid.

Det håller vi absolut med om. Därför vi jobbar för fullt

Stort tack!
emilkilhage är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-12-01, 06:12 #17
EmilG EmilG är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2014
Inlägg: 41
EmilG EmilG är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2014
Inlägg: 41
aha, det krysset missade jag. Det förvånar mig lite att jag missade det, dock bör det nog bli tydligare.

Honolulu är huvudstaden och det är dit man reser, de flesta vet nog att den största flygplatsen är där, dock kanske inte alla så den bör även komma högst på sökning som "hawaii".

De flesta som tex reser till Maui, har dålig koll på vad orten där man landar heter.
Skyscanner har "Maui Kahului, HI (OGG)", den täcker nog allt som folk söker på iaf.

Jag vet inte hur många ställen i världen dessa problem kan komma upp, men jag tror det är en viktig bit att jobba på. Det ska alltid vara lätt att hitta dit man vill flyga.

Skriver jag in LAS (las vegas) så kom även LAX högre upp i sökningen, tex.
EmilG är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-12-01, 11:22 #18
magnusmagnuss avatar
magnusmagnus magnusmagnus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 425
magnusmagnus magnusmagnus är inte uppkopplad
Flitig postare
magnusmagnuss avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 425
Ser bra ut! Facebook har även koll på att jag har surfat på Glooby då annonser för just den börjar dyka upp i mitt flöde...

Kul! Kanske kan hitta en liten samarbetsform med min Flygtid.se i framtiden!
magnusmagnus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-12-01, 13:51 #19
emilkilhage emilkilhage är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2015
Inlägg: 35
emilkilhage emilkilhage är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2015
Inlägg: 35
Citat:
Ursprungligen postat av magnusmagnus Visa inlägg
Ser bra ut! Facebook har även koll på att jag har surfat på Glooby då annonser för just den börjar dyka upp i mitt flöde...

Kul! Kanske kan hitta en liten samarbetsform med min Flygtid.se i framtiden!
Hej Magnus,

Tack! Jo vi har haft en sån retargeting-annons liggandes där för att visa att vi har en Facebooksida. Men vi har inget annat uppe.

Vi är öppna för förslag, så det skulle vi säkert i framtiden.
emilkilhage är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-12-01, 13:51 #20
emilkilhage emilkilhage är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2015
Inlägg: 35
emilkilhage emilkilhage är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2015
Inlägg: 35
Citat:
Ursprungligen postat av EmilG Visa inlägg
aha, det krysset missade jag. Det förvånar mig lite att jag missade det, dock bör det nog bli tydligare.

Honolulu är huvudstaden och det är dit man reser, de flesta vet nog att den största flygplatsen är där, dock kanske inte alla så den bör även komma högst på sökning som "hawaii".

De flesta som tex reser till Maui, har dålig koll på vad orten där man landar heter.
Skyscanner har "Maui Kahului, HI (OGG)", den täcker nog allt som folk söker på iaf.

Jag vet inte hur många ställen i världen dessa problem kan komma upp, men jag tror det är en viktig bit att jobba på. Det ska alltid vara lätt att hitta dit man vill flyga.

Skriver jag in LAS (las vegas) så kom även LAX högre upp i sökningen, tex.
Tack för att du uppmärksammade detta! Vi ska undersöka det lite mer
emilkilhage är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017