Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Leads via hemsidor

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-08-15, 09:13 #1
lennartsvanberg lennartsvanberg är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 6
lennartsvanberg lennartsvanberg är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 6
Question Leads via hemsidor

Hejsan,
tack för detta utmärkta forum.

Vad anser ni som är aktiva här i WN - är filter/program för att se vem som varit inne på hemsidor en bra idé? Jag har precis tagit på mig att hjälpa finska Leadfeeder som gör detta, men det finns ju sedan tidigare Enecto, Apsis köpte ju Prospecteye och så klart finns det ett gäng till som gör just detta.

Är det någon som vill dela med sig av sina erfarenheter själva eller från kundsidan - dvs - får man någon nytta av att "spionera" på sina besökare?
lennartsvanberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-08-15, 16:21 #2
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Har hänt ett dussin gånger att man blivit uppringd av säljare som använt såna här verktyg. I de flesta fall är det helt felaktigt information i verktygen då varken jag eller någon annan vet vad de pratar om.
I övriga fall har det endast gjort mig ännu mer irriterad än vanlig TM gör och bojkottat företaget även om de mot förmodan skulle ha en konkurrenskraftig produkt.

Retargeting är accepterat idag, att få samtal/mail för sin webbhistorik är inte det.
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-08-15, 17:09 #3
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 1 088
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 1 088
Citat:
Ursprungligen postat av Danski Visa inlägg
Har hänt ett dussin gånger att man blivit uppringd av säljare som använt såna här verktyg. I de flesta fall är det helt felaktigt information i verktygen då varken jag eller någon annan vet vad de pratar om.
I övriga fall har det endast gjort mig ännu mer irriterad än vanlig TM gör och bojkottat företaget även om de mot förmodan skulle ha en konkurrenskraftig produkt.

Retargeting är accepterat idag, att få samtal/mail för sin webbhistorik är inte det.
Men då är det väl snarare taskiga säljare än dålig info. Jag håller på att utvärdera flera verktyg och tycker det är rätt okej info i alla, men dock så verkar inte verktygen analysera sina konkurrenter för alla saknar en del funktioner som andra branschkollegor har, vilket gör att dom flesta av verktygen kännes inte 100% kompletta, alla fall inte för oss. Men jag är rätt picky också
Emil_P är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-08-15, 19:26 #4
Sven74 Sven74 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 374
Sven74 Sven74 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 374
Vissa webbshoppar har funktionen "abandon shopping cart", dvs att kunden får en påminnelse att han har en halvfull kundkorg, som inte är utcheckade inom ett x antal dagar. Jag är säker på att kunder inte vill bli övervakade och vissa funktioner kan vara kontraproduktiva.
Så därför är det nog rätt avvaktande attityd hos många webshopsägare.
Sven74 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
besökare, google analytics, leads


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017