Kom ihåg mig?

Problem med Tre på Tradedoubler

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-07-03, 13:46 #1
Cr0wN Cr0wN är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 74
Cr0wN Cr0wN är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 74
Standard Problem med Tre på Tradedoubler

Hej,

Jag har ett problem med 3 som jag marknadsför på Tradedoubler. Sales kommer in då och då, men problemet är att sedan så dras de tillbaka med skälet "Order Cancelled".

På ett relativt stort antal sales detta år så har 90% av sales dragits tillbaka med motiveringen "Order Cancelled". Detta verkar ju verkligen skumt och jag har varit i kontakt med Tradedoubler som sedan skickat vidare frågan till Tres kundansvariga. Detta var för en månad sedan och jag har ännu inte fått något svar.

Det kan ju inte vara så att 90% av Tres kunder skulle ångra sig, det är ju helt orimligt. Speciellt när man sätter det i jämförelse med andra operatörer där det är under 2% som ångrar sig.

Är det någon här som marknadsför 3 via Tradedoubler och vad ligger eran "deny"-procent på?
Cr0wN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-07-03, 15:11 #2
tec tec är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 54
tec tec är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 54
Har inga siffror eller erfarenhet av att marknadsföra inom telekombranschen.

Har dock råkat ut för det inom en del andra branscher. Där en eller flera annonsörer kraftigt sticker ut på olika sätt(nekades sales, extremt låg konvertering etc.).

Vid dessa tillfällen har det aldrig hjälpt att påpeka detta för nätverken, flyktiga svar och inget förstående för de orimliga siffrorna. Tradedoubler finns bland dessa nätverk och har aldrig varit till någon hjälp eller visat något större intresse för att lösa problemen.

Strategin nuförtiden är att slopa de annonsörer som underpresterar, och nätverk som inte bryr sig, fortast möjligt. Finns ingen mening i att slösa trafik på annonsörer och nätverk som antingen sysslar med bedrägeri eller helt enkelt bara struntar i att ta tag i problemen. Håller alla publicister samma linje så kommer förhoppningsvis de oseriösa aktörerna att rökas ut.

90% nekade är uppenbart helt orimligt. Kanske något att gå ut med via dina kanaler annars? "90% av TREs kunder är missnöjda och ångrar sig"...
tec är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-07-09, 13:33 #3
Cr0wN Cr0wN är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 74
Cr0wN Cr0wN är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 74
Fick svar från TradeDoubler via Tres kundansvariga.

De ser inget fel på det hela. 90% verkar vara "vanligt" då det är många som får avslag på sina kreditupplysningar och många som ångrar sig.

Jättekonstigt tycker jag dock med tanke på att folk som beställer andra operatörer klarar sig igenom kreditupplysningen och inte ångrar sina köp. Så @tec du verkar ha helt rätt i vad du säger.

Skall se över hur jag kan lägga upp det utan att ge Tre något större fokus.
Cr0wN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-07-09, 21:59 #4
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Har lite erfarenhet av branschen och 90% är inte vanligt men heller inte något som jag inte sett innan flera gånger. Det finns en hel del bannlysta människor som ansöker igen och igen på alla sajter och länkar. Likaså är bedrägeriandelen för mobiler helt tokig hög online.

Även stora kända återförsäljare kan ha 20% returer. 90% är möjligt beroendw på hur stort dataurval och med vilka som används.
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-07-10, 07:12 #5
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 075
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 075
Antagligen bara det vanliga skojeriet inom affiliatebranschen. Tre har börjat fatta hur smutsig den är och ser sin chans att inte betala. Vem ska göra nåt? Vem ska kunna kontrollera att Tre inte blåser TradeDoubler?

Eller kanske mer troligt - vem ska kunna se att TradeDoubler inte blåser er?
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-07-11, 12:02 #6
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
Är nog mer 3 som bluffar. Jag hade exakt samma problem med de, ca 90% som enligt de inte aktivera/köpte. Jag använde inte tradedoubler på den tiden.
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-07-11, 14:40 #7
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Hur ser villkoren ut? Det verkar finnas en stor diskrepans mellan vad som utgör ett "tekniskt sale" och vad som utgör ett "juridiskt sale".

Jag ser att du på en av dina domäner har seo-optimerat för sökfraser såsom "gratis sms". Du erbjuder besökaren att skicka två gratis sms, på villkoret att besökaren avaktiverar AdBlock i sin webbläsare...

Personer som aktivt söker upp webbtjänster för gratis sms, bör vara 1) personer som inte får eller inte vill teckna ett mobilabonnemang, eller 2) personer som vill skicka sms med figurerad eller anonym avsändare, i syfte att busa med någon kompis eller fiende.

Jag tror att dina "sales" hos TRE blir underkända därför att de 1) görs av personer som inte får teckna ett mobilabonnemang, eller 2) av busbeställningar där en person gjort en beställning i någon annans namn, i syfte att jävlas.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-07-12, 10:15 #8
Cr0wN Cr0wN är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 74
Cr0wN Cr0wN är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 74
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Hur ser villkoren ut? Det verkar finnas en stor diskrepans mellan vad som utgör ett "tekniskt sale" och vad som utgör ett "juridiskt sale".

Jag ser att du på en av dina domäner har seo-optimerat för sökfraser såsom "gratis sms". Du erbjuder besökaren att skicka två gratis sms, på villkoret att besökaren avaktiverar AdBlock i sin webbläsare...

Personer som aktivt söker upp webbtjänster för gratis sms, bör vara 1) personer som inte får eller inte vill teckna ett mobilabonnemang, eller 2) personer som vill skicka sms med figurerad eller anonym avsändare, i syfte att busa med någon kompis eller fiende.

Jag tror att dina "sales" hos TRE blir underkända därför att de 1) görs av personer som inte får teckna ett mobilabonnemang, eller 2) av busbeställningar där en person gjort en beställning i någon annans namn, i syfte att jävlas.
Hej på den domänen jag marknadsför Tre så kommer uteslutande trafiken från Google/Adwords på fraser som "köpa mobilabonnemang" och liknande. Så gäller inte sajten du har varit inne på.

Men jag förstår hur du menar och givetvis är det en faktor. Eftersom jag även har sales via andra operatörer så ser jag dock tydligt att något är "fel" med Tre.
Cr0wN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017