Kom ihåg mig?

Stora Facebook sidor sökes!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-12-03, 02:12 #11
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Han är även MDios här på WN.
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-07, 22:06 #12
MDios MDios är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 40
MDios MDios är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 40
Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Han är även MDios här på WN.

Nej och åter Nej, jag är INTE denne person, läs denna tråd!!

http://www.wn.se/t1055871.html
Där du ser att det framgår att jag INTE är den personen som du utgår med att jag skall vara utan personen som du snackar om heter Josef Itani, inte Mathias Dios, som jag heter! Så du kan sluta med att snacka en massa osanning innan du vet något!

Här kan du läsa en tråd där jag tagit samma diskussion med en annan person som också tror att jag är han:

http://startaeget.se/forum/thread/fa...280#post_55031

Herregud...
MDios är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-08, 02:11 #13
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Tänkte mer på att när man går in på hans profil så står det ju mrlike, BeSpotted osv, så du hävdar att personen i fråga försöker utge sig för att vara du? Sen att du använder färdiga teman och hävdar att ditt företag gjort dem är en annan femma, eller att du har hotat mig personligen med anmälningar för att jag inte ville köpa dina likes.

Ett personligt råd till alla är att inte ha något med dig att göra, ser ingen nytta i det.
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-08, 04:53 #14
MDios MDios är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 40
MDios MDios är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 40
Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Tänkte mer på att när man går in på hans profil så står det ju mrlike, BeSpotted osv, så du hävdar att personen i fråga försöker utge sig för att vara du? Sen att du använder färdiga teman och hävdar att ditt företag gjort dem är en annan femma, eller att du har hotat mig personligen med anmälningar för att jag inte ville köpa dina likes.

Ett personligt råd till alla är att inte ha något med dig att göra, ser ingen nytta i det.


Nu förstår jag verkligen inte vad du talar om?

Han utger sig inte för att vara jag, han utger sig för att vara han själv, däremot så utger han sig för att ha med mrlike att göra, vilket han inte har eller någonsin haft med att göra heller för den delen.

Så nej jag är inte han.

Sen kan du som sagt läsa tråden som jag länkade för att förstå det med designerna osv.

Vi har ju enbart tala en enda gång Emil D***n och det var när du ville handla likes till din sida spelfronten och då hörde jag aldrig något mer efter det att du skulle göra förskottsbetalningen för att vi sedan skulle färdigställa dina likes.

Så att jag har skickat något hot förstår jag inte varför du säger något sådant? Vad är det jag hotat dig med?
MDios är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-09, 05:31 #15
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Citat:
Ursprungligen postat av MDios Visa inlägg
Vi har ju enbart tala en enda gång Emil D***n och det var när du ville handla likes till din sida spelfronten och då hörde jag aldrig något mer efter det att du skulle göra förskottsbetalningen för att vi sedan skulle färdigställa dina likes.

Så att jag har skickat något hot förstår jag inte varför du säger något sådant? Vad är det jag hotat dig med?
Precis, och när du förstod vinkeln att jag längre inte var intresserad så hotade du med anmälning mot FB-sidan bl.a för någon tävling vi slängde upp, samt att du kunde få ner våran verksamhet om du så ville.

Dessutom skulle jag aldrig göra affärer med dig, eftersom jag i andra trådar även påpekat så försöker du bara göra pengar och struntar i kvalité, t:ex hur du använder andras saker, sätter dina copyright-stämplar på det och hävdar att ditt företag gjort det.

Senast nu gick jag in på er Facebook-sida och ser er reklambanner ( https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.n...02413987_n.jpg ) och ser direkt att det är en färdig PSD som ni bytt ut text ( http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:A...MGibwEJdo-MOiN )

Jag menar, vilket företag som är inom webdesign (som även innehåller proffs i namnet) snor andras saker rakt av, även logotyp. Är det något ni gjort själva, eller söker ni runt på nätet och hämtar andras jobb tills det blir en hemsida? Återigen, min personliga åsikt och bara ett råd.
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-09, 07:25 #16
MDios MDios är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 40
MDios MDios är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 40
Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Precis, och när du förstod vinkeln att jag längre inte var intresserad så hotade du med anmälning mot FB-sidan bl.a för någon tävling vi slängde upp, samt att du kunde få ner våran verksamhet om du så ville.

Dessutom skulle jag aldrig göra affärer med dig, eftersom jag i andra trådar även påpekat så försöker du bara göra pengar och struntar i kvalité, t:ex hur du använder andras saker, sätter dina copyright-stämplar på det och hävdar att ditt företag gjort det.

Senast nu gick jag in på er Facebook-sida och ser er reklambanner ( https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.n...02413987_n.jpg ) och ser direkt att det är en färdig PSD som ni bytt ut text ( http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:A...MGibwEJdo-MOiN )

Jag menar, vilket företag som är inom webdesign (som även innehåller proffs i namnet) snor andras saker rakt av, även logotyp. Är det något ni gjort själva, eller söker ni runt på nätet och hämtar andras jobb tills det blir en hemsida? Återigen, min personliga åsikt och bara ett råd.


Nej jag har aldrig hotat dig att anmäla dig? Men jag kan ej minnas att jag skrivit att jag skulle anmäla någon tävling, men körde ni en tävling som stred emot facebooksregler så var ju det dumt, absolut.

Varför skulle jag strunta i kvalité för det? Det handlar om en sak, det är att tid är pengar, det kommer du kanske också förstå dig på en vacker dag, vi använder oss enbart utav fria psd'er eller designer som vi köpt oss rättigheten på, så vi har inte över huvudtaget "snott" eller stulit några designer, aldrig någonsin.

Vi är alldeles strax klara med denna hemsida som vi håller på med åt en kund : http://www.proffsdesign.se/ziad/

Som du vet så använder sig mååånga företag av wordpress eller andra CMSsystem där du utgår ifrån en mall som du köpt eller som var fri att ladda ner, just för att spara tid och kunna erbjuda kunden ett bättre pris, väldigt få företag bygger sina hemsidor helt från grunden.

Du har precis detta år fyllt 18år, du går fortfarande i skolan, kom ut i arbetslivet så kommer du att lära dig ett och annat om tid, pengar och arbete.
MDios är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-09, 08:28 #17
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Citat:
Ursprungligen postat av MDios Visa inlägg
Nej jag har aldrig hotat dig att anmäla dig? Men jag kan ej minnas att jag skrivit att jag skulle anmäla någon tävling, men körde ni en tävling som stred emot facebooksregler så var ju det dumt, absolut.

Varför skulle jag strunta i kvalité för det? Det handlar om en sak, det är att tid är pengar, det kommer du kanske också förstå dig på en vacker dag, vi använder oss enbart utav fria psd'er eller designer som vi köpt oss rättigheten på, så vi har inte över huvudtaget "snott" eller stulit några designer, aldrig någonsin.

Vi är alldeles strax klara med denna hemsida som vi håller på med åt en kund : http://www.proffsdesign.se/ziad/

Som du vet så använder sig mååånga företag av wordpress eller andra CMSsystem där du utgår ifrån en mall som du köpt eller som var fri att ladda ner, just för att spara tid och kunna erbjuda kunden ett bättre pris, väldigt få företag bygger sina hemsidor helt från grunden.

Du har precis detta år fyllt 18år, du går fortfarande i skolan, kom ut i arbetslivet så kommer du att lära dig ett och annat om tid, pengar och arbete.
Det handlar inte om att bygga från grunden, inte för mig iallafall. Om jag skulle hyra in en webbyrå som påstår sig vara proffs på webbdesign, vill jag inte att de ska spendera tiden på att leta upp färdiga PSD'er för att slänga ihop något, det är inte proffsigt i mina ögon. Och som vi tidigare pratat om hävdat att ni gjort det.

För övrigt går jag inte i skolan, redan tagit studenten och har bra med erfarenhet inom de flesta områden. Låt dig inte luras av någons ålder, och att använda det som ett argument är bara ännu dummare.

Diskussionen kan sluta här, kom in för att ge ett personligt råd och det har jag gjort. Du kanske inte är TS, men med den uppfattningen jag fått av dig skulle jag inte göra några affärer med dig.
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-09, 09:06 #18
MDios MDios är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 40
MDios MDios är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 40
Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Det handlar inte om att bygga från grunden, inte för mig iallafall. Om jag skulle hyra in en webbyrå som påstår sig vara proffs på webbdesign, vill jag inte att de ska spendera tiden på att leta upp färdiga PSD'er för att slänga ihop något, det är inte proffsigt i mina ögon. Och som vi tidigare pratat om hävdat att ni gjort det.

För övrigt går jag inte i skolan, redan tagit studenten och har bra med erfarenhet inom de flesta områden. Låt dig inte luras av någons ålder, och att använda det som ett argument är bara ännu dummare.

Diskussionen kan sluta här, kom in för att ge ett personligt råd och det har jag gjort. Du kanske inte är TS, men med den uppfattningen jag fått av dig skulle jag inte göra några affärer med dig.

Det är inte så att vi grundar hela våra arbeten på färdiga PSD'er om du nu tror det, visst händer det att vi köper någon design då och då som vi använder oss utav, inget konstigt i det.

Du får ha din uppfattning om vad som är dumt och inte, jag säger bara min mening då det oerhört fort märktes att den jag talade omöjligt kan vara över 20år gammal, bara säger det så du vet.

Jag kan avråda alla ifrån att göra affärer med dig också då du först kommer och säger att du är intresserad av något, för att sedan sluta svara helt plötsligt och försvinna som om ingenting hänt och inte nog med det, sedan komma flera månader efter och påstått att man skall ha hotat dig, för alla som läser detta så är det en riktig lögnare som man bör hålla sig på avstånd ifrån.
MDios är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-09, 14:32 #19
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Att köpa och sälja likes är naturligtvis oseriöst men det är ju värre att erbjuda tjänsten än att köpa. Att inte vara öppen med att man använt sig av en template kan man också ha invändningar mot. Som kund ska man kunna bedöma vilken tidsåtgång det handlar om och om designen man köper är unik. Får man inte denna information från början så försöker företaget lura kunden helt enkelt. Det har tyvärr dykt upp en hel del sådana "webbyråer" den senaste tiden. Jag skulle inte heller vilja ha något med ett sådant företag att göra oavsett vad det gällde. Ni gör bort er bägge två här.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-12-09 klockan 14:42
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-09, 17:25 #20
MDios MDios är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 40
MDios MDios är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 40
Att det skulle vara oseriöst att köpa/sälja är ju något som alla alltid kommer ha olika åsikter om, vi har haft stora bolag som handlat likes ifrån oss, så det är långt ifrån enbart småföretag som handlar, dvs att även stora företagare resonerar som mig att det är en ny möjlighet att nå ut till potentiella nya kunder med tanke på kedjereaktionen som blir och spridningen av din facebooksida. Menmen, som sagt, något alla alltid kommer ha olika åsikter om, så det kommer vi ingen vart med.

Som jag berättade ovan om du läst igenom så har vi enbart använt det till oss själva, som du kan se på denna sida som vi håller på med åt en kund : http://www.proffsdesign.se/ziad/ så har vi varit totalt öppna med vad som tagit och inte tagits, du kan själv kolla in sidna och se om det är något du har invändningar mot på den?

OKej, du skulle inte vilja ha något med ett sådant företag och göra? Nej, okej, då är det vad du tycker, dock kan vi dra in en oerhört hög omsättning varje månad med en mycket stor vinstmarginal vid försäljning av detta. Så länge det inbringar mig otroligt mycket pengar så får du och andra som tycker det är fel tycka det, sen spelar det inte mig någon roll om jag skall vara ärlig
MDios är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
facebook, facebook sida, facebook sida sidor, marknadsföring


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017