Kom ihåg mig?

Hur mycket tror vi att din domän är värd?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2019-11-20, 00:35 #61
bqobd bqobd är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 7
bqobd bqobd är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 7
Kul tråd för en rookie som mig!
Har 2 domäner jag skulle vilja höra någons åsikt om.
Mincancer . Se
Svartafredagen . Se

Säkert urusla men min tanke har aldrig varit att tjänat nått direkt utan mer i att ena skapade jag av rent behov och den sistnämnda av att leka o lära
bqobd är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-11-20, 07:29 #62
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Hade det varit en .com hade den potentiellt kunnat generera ett miljonbelopp. Just livestream.com gick för sisådär 800.000 kronor för nio år sedan.

Tyvärr är engelska ord och termer med ändelsen .nu ganska svårsålda, men nu säger man ju förvisso livestream även på ”svenska”.

Livestream.ch såldes 2013 för närmare 25.000 kronor och Livestream.info gick för sisådär 13.000 kronor, samma år.

Min bedömning är att nyckelordet är toppen, medan ändelsen inte är den bästa.

Till en domainer tippar jag att du kan få mellan 500 - 3000 kronor för denna. Om någon livestream-tjänst hör av sig så bör du nog inte sälja för under 5000 kronor. Det är möjligt att priset kan bli femsiffrigt, med lite förhandling.

Lycka till!


Citat:
Ursprungligen postat av MaxHanni Visa inlägg
Kaptenen, vad tror vi om livestream.nu ?
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-11-20, 22:24 #63
daniel234 daniel234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 666
daniel234 daniel234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 666
Snappade Bluetooth.se samt Madrass.se för ett tag sedan. Bluetooth är jag väldigt osäker på?
Madrass.se gillar jag och skulle kunna tänka mig att börja sälja madrasser.

Någon som har en vild gissning på värden?

/Daniel
daniel234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-11-21, 18:31 #64
Jontz Jontz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 95
Jontz Jontz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 95
Domän: Credit.se
Jontz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-11-22, 07:08 #65
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Det här är nog en domän som kan vara svårsåld, såvida inte ett företag / tjänst hör av sig som valt att döpa sig till just detta.

Teamplay.com sålde för dryga 15,000 kr år 2004, men .com är ju något helt annat för engelska nyckelfraser.

Så jag gissar på 0-500 kronor till en domainer, men kanske fyrasiffrigt till ett företag.

Lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av wildcard Visa inlägg
Teamplay.se
Drygt 16 år gammal domän som till större delen inte haft någon publik content. Det finns alltså ingen nuvarande eller historisk content som ger ett extra värde utöver domännamnet självt.
En domän passande exempelvis för idrott/sport/esport/gaming m.m.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-11-23, 08:28 #66
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
- Tagen i .se och .com.
- Relativt låg sökvolym.

De flesta större företag och organisationer har ju någon form av pressrum online, men då under deras huvuddomän, tex: https://www.svensktnaringsliv.se/pressrum/

Jag har lite svårt att tänka mig att företag vill skilja sina redan inarbetade varumärken mot en väldigt ”allmängiltig” domän. Det kan nog mest vara kontraproduktivt. Däremot kan de kanske tänkas användas till en tjänst med samlade pressreleaser, eller pressbevakning i allmänhet?!

Min gissning är att värdet till en domainer är väldigt begränsat. Nära noll. Men om ett företag/organisation hör av sig tycker jag inte du bör sälja under xxxx kronor.

Lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av GRL Visa inlägg
Ok, en vecka har gått, så jag lägger ut en domän till då jag slits mellan att sälja den eller bygga på den, med allt som kommer till i marknadsföring osv .. Finns en bra slant att tjäna på en sådan tjänst och domänen passar tjänsten klockrent. Har även ett varumärkesskydd för namnet.

Pressrum punkt se

Var inte rädda för att säga vad ni tycker, har ni tips om utförandet på projektet tar jag gladeligen emot sådana tips, dock betackar jag mig för kommentarer som är rent ut negativa för att trycka ner ideén då jag är intresserad över eventuellt värde (om det finns) eller tips på smarta ideér jag missat kanske .. =)

Vill du inte kommentera i tråden, skicka ett PM i alla fall .. Ser fram emot DIN synpunkt om sälj eller utveckla, vet att det finns massor av kreativa ideér i huvet på folk härinne .. =)

.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-11-23, 18:29 #67
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Sexrelaterade domäner har generellt tappat mycket i värde. Den främsta anledningen är nog att det helt enkelt är betydligt svårare att generera inkomster i den nischen.

Dessutom utgör namnets bindestreck en markant nackdel.

Tyvärr tror jag inte denna domän har något direkt värde, men jag hoppas jag har fel.

Lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av Jiffy Visa inlägg
Är e-sex punkt se värd något?
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-11-23, 18:47 #68
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Om det är så att företaget har avvecklats så har jag lite svårt att se ett direkt värde i denna domänen.

Att företaget (i så fall) skulle återuppstå känns inte särskilt troligt. Men visst kan man fortfarande generera lite trafik via gamla länkar och folk som inte känner till företagets öde. Det är nog där ”värdet” ligger i så fall.

Lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av Thornbeach74 Visa inlägg
Lyckades snappa: -uppsalabostad.se , med tillhörande stats: https://domainstats.com/uppsalabostad.se
Tar tacksamt emot en uppskattning av värde och även om det finns någon/några goda tips på projekt med den.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-11-23, 19:37 #69
GRLs avatar
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
GRLs avatar
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg

Jag har lite svårt att tänka mig att företag vill skilja sina redan inarbetade varumärken mot en väldigt ”allmängiltig” domän. Det kan nog mest vara kontraproduktivt. Däremot kan de kanske tänkas användas till en tjänst med samlade pressreleaser, eller pressbevakning i allmänhet?!
Jo, de va kanske lite så jag tänkte, med tanke på att MyNewsdesk AB omsätter drygt 200 miljoner på 7-8000 kunder.

Tanken att sälja namnet som sådant har kanske aldrig varit på tapeten.

Tack för dina tankar i alla fall .. =)

.
GRL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-11-24, 04:33 #70
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hostel.asia tror jag inte så mycket på (folk vill ju ha med sitt namn på boendet i domännamnet), medan den i plural iaf potentiellt borde ha en viss potential.

Jag hade bokning av hotell som största inkomstkälla i dryga tio år och tyvärr måste jag säga att för små och medelstora aktörer är marknaden så gott som död. Jättar som Hotels, Booking, Agoda, Expedia och Trivago osv har tagit över det mesta.

För hostels och budgetboenden är det väl sajter som Hostelsworld som är stora. Dock tror jag Airbnb tagit över mycket av den marknaden.

Din domän skulle ju rimligtvis begränsa det geografiska utbudet till Asien. Min gissning är att du skulle kunna få xxxx - xxxxx kronor om något företag hör av sig. Om du säljer till en domainer handlar det nog snarare om sisådär 500 - 3000 kronor.

Lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av matzii Visa inlägg
tack för värdering av min .asia domän!

har även hostel samt hostels.asia som jag tycker är bra men har haft svårt att få fram något värde på
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
domännamn, domänvärdering, värde, värdera, värdering


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017