Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Plötsliga problem med WhatsApp.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2018-10-26, 19:04 #1
Danne Vendels avatar
Danne Vendel Danne Vendel är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 136
Danne Vendel Danne Vendel är inte uppkopplad
Medlem
Danne Vendels avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 136
Standard Plötsliga problem med WhatsApp.

Hej!

Har försökt få hjälp hos WhatsApp själva, men får bara ett autosvar med hänvisning till deras FAQ som jag redan läst ett dussin gånger. Och sökt alla andra tänkbara källor på webben. Så jag tänkte att jag testar här.

Upplägg:
Har en Android med WhatsApp. Funkar klockrent. Men WhatsApp (bolaget) har även gett ut en app för datorer, kallad WhatsApp Web. Den använder jag i princip dagligen. Har också funkat klockrent.

Jag har ett LAN bakom en router. Mobilen går på wifi, datorerna via kabel.

Problemet:
Igår (25/10) vägrade WhatsApp Web starta oavsett vilken dator jag använde. Fick felmeddelande ungefär "Datorn har ingen internetanslutning" i båda datorerna, vilket var nonsens.

Egna försök att fixa problemet:
Avinstallerat WhatsApp + alla inställningar och supportfiler i både telefon och datorer och gjort clean install i samtliga. Då funkade WhatsApp Web EN ENDA gång i den ena datorn, sedan samma problem.

Har startat om alla enheter, gjort reset i routern, bytt DNS i datorerna. Inget hjälper.

----

Jag har VÄLDIGT begränsad kunskap om sånt här (dvs, jag är en idiot). Men som jag förstått kopplar WhatsApp i mobilen och WhatsApp Web ihop sig via webben och inte lokalt. Tydligen använder WhatsApp Web i datorerna min "default" webbläsare.

Kan någon lista ut vad det är som ställer till detta?

Mvh
Danne
Danne Vendel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-10-27, 09:32 #2
Danne Vendels avatar
Danne Vendel Danne Vendel är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 136
Danne Vendel Danne Vendel är inte uppkopplad
Medlem
Danne Vendels avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 136
Standard Problemet löst!

Gjorde ännu en nyinstallation i datorerna och nu rullar det på utan problem. Fick även svar från deras support till slut. Dom kände till problemet och jobbar på att fixa detta till nästa version.

Men det bästa var att dom talade om att man kan använda en vanlig webbläsare och gå till https://web.whatsapp.com/. Det hade jag ingen aning om tidigare och det löser ju det hela om deras egen app skulle fortsätta krångla.
Danne Vendel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017